ההוסקוורנה 701 – בשתי הגרסאות שלו, הוא אופנוע חשוב מאוד להוסקוורנה במתכונתה הנוכחית. שתי הואריציות האלו מהוות למעשה טבילת אצבעות ראשונה במי הכביש. לא עוד כלי שטח יעודיים וקיצוניים, האנדורו הוא גלגול מודרני ורב יכולת לדו”ש שהיה מקובל כאן פעם ומיועד גם לנסיעה על הכביש. הסופרמוטו, ובכן, הוא סופרמוטו – עם גלגלי 17 וגומי דביק.
1. בסיס: הבסיס של שני האופנועים זהה, יש כאן סינגל כפול מצתים מוזרק וחזק (67 כ”ס), שלדת מסבך צינורות כרום-מולי קשיחה וטנק דלק המשמש כתת שילדה אחורית עשוי פוליאמיד. שני הדגמים נבדלים במיתלים, גלגלים ובלמים שונים.
2. טכנולוגיה: המצערת היא ‘Ride by wire’ וניתן לבחור בין שלושה מצבי ניהול מנוע. לשני האופנועים יש ABS ולשניהם אפשר להזמין ‘דנגל’ שמתחבר מתחת למושב ומאפשר לבטל את ה-ABS בגלגל האחורי ולהשאיר אותו פעיל בקדמי. שני האופנועים מצויידים בסליפר-קלאץ’.
3. עיצוב: ה-701 מציג עיצוב שקצת קשה לקבל בתמונות – פנים אל פנים הוא נראה טוב, קרבי ומושך. החלקים כנהוג אצל האסקי וחברת האם מהשורה הראשונה – WP (המזלג באנדורו הוא ה-CS4), מגורה, ברמבו (הקליפר בסופרמוטו ראדיאלי) – נראים ומרגישים איכותיים.
4. כסף: מחירם של ה-701 אנדורו וסופר מוטו נקבע על 69,900 שקלים. השאלה האמיתית שעולה כאן לדעתי, היא האם אופנוענות השטח הישראלית מוכנה לאופנוע מסוגו של ה-701 אנדורו. לא חרגול קיצוני וקליל להארד-אנדורו לשם שינוי – אופנוע דו שימושי לשטח ‘כמו פעם’ רק עם יכולת לא מבוטלת בשטח.