אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
3 סיבות שבגללן האופנוע הזה שווה מיליון שקלים
ראשי » דו-גלגלי » 3 סיבות שבגללן האופנוע הזה שווה מיליון שקלים

3 סיבות שבגללן האופנוע הזה שווה מיליון שקלים

בחודש הבא יעמוד ה-MV אגוסטה הזה למכירה פומבית והוא צפוי להימכר בכמיליון שקלים

אריאל אלסיבוני 26/04/2017

1. ג’אקומו אגוסטיני

את האופנוע מוכר ג’אקומו אגוסטיני, לדור שלא ידע את המגה-רוכב הזה, נספר שבאמתחתו 122 ניצחונות גרנד-פרי ולא פחות מ-15 אליפויות עולם (וגם 10 ניצחונות ב-TT של האי-מאן). האופנוע הזה שייך לו, אישית. כך שהקונה המאושר יקבל חתימה של אגוסטיני על הפיירינג וגם מכתב רשמי שמאשר שהאגדה הזו הייתה בבעלות אגדה אחרת.

 


2. MV אגוסטה 500 טריפל

אבל יש כאן יותר מבעלים מפורסם, כי החיבור בין MV  אגוסטה 500 טריפל לבין אגוסטיני עמוק הרבה יותר. הטריפל של MV התחיל את קריירת המסלול שלו בנפח 350 סמ”ק ועליו לקח אגוסטיני 5 אליפויות עולם ברציפות. במקביל, MV המשיכו לפתח את המנוע המוצלח וגרסת ה-500 סמ”ק שלו, הביאה לאגוסטיני (ול-MV אגוסטה) 7 אליפויות עולם ברצף בקטגוריית ה-500. סה”כ 12 אליפויות עולם לשילוב רוכב-אופנוע הזה. אגוסטיני צוטט לא פעם כאומר, שזהו אחד האופנועים המשמעותיים ביותר בקריירה שלו.

 

רפליקה? לא ממש

מספיק להסתכל על הרקורד המשותף של אגוסטיני והטריפל, בשביל להבין למה הוא אומר את זה. אבל האופנוע הספציפי הזה, הוא לא האופנוע המקורי עליו רכב אגוסטיני. האופנוע הספציפי הזה, שאגוסטיני מוכר עכשיו, הוא אחד מתוך שש רפליקות שנבנו בשנת 2012 על ידי אנריקה סירוני, שהיה חלק מצוות הפיתוח של האופנוע המקורי.

 

סירוני שמר את השרטוטים המקוריים משנות ה-60′ ולפיהם בנה מחדש את האופנוע. הוא התחיל עם המנוע בעל ראש הארבעה שסתומים לצילינדר ועוקת השמן אדירת המידות (ארוכה וצרה בכדי לאפשר מעבר למערת הפליטה), שהפיק כ-84 כ”ס (ב-13,500 סל”ד). המשיך דרך מזלג סריאני GP בקוטר 35 מ”מ עם בלם התוף של סריאני בקוטר 230 מ”מ מלפנים ולא סיים בפיירינג זהה למקורי מפיברגלס ובמושב העור. כל מ”מ באופנוע הזה נבנה אומנם לפני שנים ספורות, אבל הוא זהה לחלוטין בחומר ובבנייה, לגלגול האחרון של המקור.

 

שני החלקים היחידים שהם מודרניים יותר, הם צמיגי האבון החדשים והקרבורטורים – לא ניתן להשיג היום את ה-דל’אורטו SS31 המקוריים, אז  סירוני השתמש בדל’אורטו PHF32 ברפליקה. עד כמה הרפליקה הזו זהה למקור? היא נבנתה לפי השרטוטים המקוריים כאמור על ידי אחד מצוות הפיתוח המקורי.

 

את אגוסטיני זה שכנע והוא הראשון שרכש את הרפליקה האמורה ואפילו ערך על גביה נסיעת ראווה ב-TT. את האופנוע הזה הוא מוכר כעת ואתה יכול להבין עכשיו, שיש לא מעט אנשים, שישלמו הרבה מאוד כסף, בשביל לשים יד על אופנוע מיוחד כל-כך.

MV אגוסטה ג'אקומו אגוסטיני
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד