1. ג’אקומו אגוסטיני
את האופנוע מוכר ג’אקומו אגוסטיני, לדור שלא ידע את המגה-רוכב הזה, נספר שבאמתחתו 122 ניצחונות גרנד-פרי ולא פחות מ-15 אליפויות עולם (וגם 10 ניצחונות ב-TT של האי-מאן). האופנוע הזה שייך לו, אישית. כך שהקונה המאושר יקבל חתימה של אגוסטיני על הפיירינג וגם מכתב רשמי שמאשר שהאגדה הזו הייתה בבעלות אגדה אחרת.
2. MV אגוסטה 500 טריפל
אבל יש כאן יותר מבעלים מפורסם, כי החיבור בין MV אגוסטה 500 טריפל לבין אגוסטיני עמוק הרבה יותר. הטריפל של MV התחיל את קריירת המסלול שלו בנפח 350 סמ”ק ועליו לקח אגוסטיני 5 אליפויות עולם ברציפות. במקביל, MV המשיכו לפתח את המנוע המוצלח וגרסת ה-500 סמ”ק שלו, הביאה לאגוסטיני (ול-MV אגוסטה) 7 אליפויות עולם ברצף בקטגוריית ה-500. סה”כ 12 אליפויות עולם לשילוב רוכב-אופנוע הזה. אגוסטיני צוטט לא פעם כאומר, שזהו אחד האופנועים המשמעותיים ביותר בקריירה שלו.
רפליקה? לא ממש
מספיק להסתכל על הרקורד המשותף של אגוסטיני והטריפל, בשביל להבין למה הוא אומר את זה. אבל האופנוע הספציפי הזה, הוא לא האופנוע המקורי עליו רכב אגוסטיני. האופנוע הספציפי הזה, שאגוסטיני מוכר עכשיו, הוא אחד מתוך שש רפליקות שנבנו בשנת 2012 על ידי אנריקה סירוני, שהיה חלק מצוות הפיתוח של האופנוע המקורי.
סירוני שמר את השרטוטים המקוריים משנות ה-60′ ולפיהם בנה מחדש את האופנוע. הוא התחיל עם המנוע בעל ראש הארבעה שסתומים לצילינדר ועוקת השמן אדירת המידות (ארוכה וצרה בכדי לאפשר מעבר למערת הפליטה), שהפיק כ-84 כ”ס (ב-13,500 סל”ד). המשיך דרך מזלג סריאני GP בקוטר 35 מ”מ עם בלם התוף של סריאני בקוטר 230 מ”מ מלפנים ולא סיים בפיירינג זהה למקורי מפיברגלס ובמושב העור. כל מ”מ באופנוע הזה נבנה אומנם לפני שנים ספורות, אבל הוא זהה לחלוטין בחומר ובבנייה, לגלגול האחרון של המקור.
שני החלקים היחידים שהם מודרניים יותר, הם צמיגי האבון החדשים והקרבורטורים – לא ניתן להשיג היום את ה-דל’אורטו SS31 המקוריים, אז סירוני השתמש בדל’אורטו PHF32 ברפליקה. עד כמה הרפליקה הזו זהה למקור? היא נבנתה לפי השרטוטים המקוריים כאמור על ידי אחד מצוות הפיתוח המקורי.
את אגוסטיני זה שכנע והוא הראשון שרכש את הרפליקה האמורה ואפילו ערך על גביה נסיעת ראווה ב-TT. את האופנוע הזה הוא מוכר כעת ואתה יכול להבין עכשיו, שיש לא מעט אנשים, שישלמו הרבה מאוד כסף, בשביל לשים יד על אופנוע מיוחד כל-כך.