אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
תקנות יורו 7 הורגות את קייטרהאם 7
ראשי » חדשות » תקנות יורו 7 הורגות את קייטרהאם 7
קייטרהאם 7

תקנות יורו 7 הורגות את קייטרהאם 7

קייטרהאם מציגה מהדורת פרידה של ה-7 עם מנוע אטמוספרי כיוון שזו כבר שלא תעמוד בתקנות זיהום האוויר החדשות שיכנסו לתוקף בשנה הבאה

אופיר דואק 12/05/2024 צלם: יצרן

בעוד שנה בדיוק יכנסו לתוקף באירופה תקנות יורו 7 המחמירות לכלי רכב מנועיים, מה שצפוי להחריף את המגמה בה דגמים ותיקים ואהובים, ספורטיביים בעיקר אבל לא רק, שיצטרכו לרדת מפס היצור כיוון שביו לילה יהפכו למזהמים מידי כאשר נסיון להתאים להן יחידות הנעה חדשות לא יהיה צעד כלכלי דיו.

בין הדגמים שנאלץ להיפרד מהם בקרוב נמצאות גם מספר גרסאות של קייטרהאם 7 וסופר 7, המיוצרת ברצף מזה מספר עשורים כגלגול של לוטוס 7 האגדית. קייטרהאם מזה שנים מציעה את הסופר 7 במספר גרסאות מנוע לבחירת הקהל, בהתאם לרמת הביצועים וההארדקור המתבקשת. מזה כעשור הדגמים המוביל של קייטרהאם עושים שימוש במנוע דוראטק אטמוספרי של פורד  בנפח 2.0 המוצע במספר רמות הספק.

נכון לעתה כולל ההיצע של הגרסאות של קייטרהאם עם המנוע האטמוספרי את הסופר 7 2000 וה-7 360 עם הספק של 180 כ”ס ואת ה-420 ו-420 Cup הקרביות יותר להן הספק של 210 כ”ס. כולן יכנסו לדפי ההיסטוריה בשנה הבאה. לפחות כרגע, גרסת ה-620 בעלת הסופרצ’ארג’ר שנמצאת בפסדת ההיצע תמשיך להיות מיוצרת לצד גרסאות הבסיס העושות שימוש במנוע 660 סמ”ק מוגדש מתוצרת סוזוקי.


כרגע לא ידוע איזה מנוע יוצע בפער הגדול שיווצר עם הפסקת היצור של ה-7 בעלת המנוע האטמוספרי, ובטח שהגרסה החשמלית של ה-7 הצפויה מוצגת בקרוב לא תצליח להוות פיצוי מתאים לחובבי הנהיגה הטהורה שיודעת ה-7 להעניק. בינתיים לפחות מאפשרת קייטרהאם להיפרד מה-7 האטמוספרית במהדורה מיוחדת הנקראת 485 שתיוצר בכמויות זעומות: 60 יחידות במהדורת Final Edition, 25 יחידות בגרסת CSR קרבית שתגיע עם שלדה רחבה, בולמי זעזועים המותקנים בתוך גוף המכונית, מתלה אחורי עצמאי וחישוקי 15 אינץ’ במקום 13 אינץ’. 10 יחידות נוספות בפרט דומה לזה של ה-485 יהיו מיועדות לשוק היפני (ומשום מה נקראות 480).

המהדורה המיוחדת תצויד בגרסה מחוזקת במעט של מנוע ה-2.0 ליטר עם הספק של 225 כ”ס ב-8,500 סל”ד ומומנט של 20.9 קג”מ. תיבת ההילוכים תהיה בעלת חמישה יחסי העברה, כשעם זינוק ל-100 קמ”ש ב-4.1 שניות ומהירות מרבית של 224 קמ”ש מדובר בקייטרהאם 7 האטמוספרית והחוקית לכביש המהירה ביותר שנוצרה. שתי הגרסאות יגיעו כסטנדרט עם מערכת בלימה משודרגת הכוללת קאליפרים בעלי 4 בוכנות מלפנים, דיפרנציאל מוגבל החלקה, מושבים בריפוד עור ושטיחים מלאים בתא הנוסעים. לא משהו מובן מאליו ב-7 הספרטנית. המשקל אגב עומד על 560 ק”ג בלבד ל-FE ו-605 ק”ג ל-CSR.

קוסמטית ישנן כמה נגיעות חיצוניות קלות כמו גימורים ומכלולים מושחרים, לוח מכשירים בציפוי סיבי פחמן, פסי גוף שחורים עם הכיתוב Final Edition שמופיע גם בתא הנוסעים על המושבים וידית בלם היד. מחירה ההתחלתי של מהדורת הפרידה יחל ב-67 אלף יורו, כמעט פי 2 ממחירה של קייטרהאם 7 בסיסית עם מנוע ה-660 סמ”ק. המחיר יכול לקפוץ משמעותית הודות לשפע תוספות אפשריות מקטלוג קייטרהאם כמו כלוב בטיחות מלא, שמשה קדמית מלאה, חבילת חלקי גוף מסיבי פחמן, מושבים בעלי מסגרת סיבי פחמן ובולמים מתכווננים מתוצרת בילשטיין.

Caterham 485 FE 01Caterham 485 FE 01Preview
Caterham 485 FE 09Caterham 485 FE 09Preview
Caterham 485 FE 02Caterham 485 FE 02Preview
Caterham 485 FE 10Caterham 485 FE 10Preview
Caterham 485 FE 04Caterham 485 FE 04Preview
קייטרהאם 7קייטרהאם 7Preview
Caterham 485 FE 08Caterham 485 FE 08Preview
Caterham 485 FE 05Caterham 485 FE 05Preview
Caterham 485 FE 06Caterham 485 FE 06Preview
Caterham 485 FE 03Caterham 485 FE 03Preview

סופר 7 קייטרהאם קייטרהאם 485 קייטרהאם 485 CSR קייטריהם סופר 7
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד