אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
תקנות יורו 7 הורגות את קייטרהאם 7
ראשי » חדשות » תקנות יורו 7 הורגות את קייטרהאם 7
קייטרהאם 7

תקנות יורו 7 הורגות את קייטרהאם 7

קייטרהאם מציגה מהדורת פרידה של ה-7 עם מנוע אטמוספרי כיוון שזו כבר שלא תעמוד בתקנות זיהום האוויר החדשות שיכנסו לתוקף בשנה הבאה

אופיר דואק 12/05/2024 צלם: יצרן

בעוד שנה בדיוק יכנסו לתוקף באירופה תקנות יורו 7 המחמירות לכלי רכב מנועיים, מה שצפוי להחריף את המגמה בה דגמים ותיקים ואהובים, ספורטיביים בעיקר אבל לא רק, שיצטרכו לרדת מפס היצור כיוון שביו לילה יהפכו למזהמים מידי כאשר נסיון להתאים להן יחידות הנעה חדשות לא יהיה צעד כלכלי דיו.

בין הדגמים שנאלץ להיפרד מהם בקרוב נמצאות גם מספר גרסאות של קייטרהאם 7 וסופר 7, המיוצרת ברצף מזה מספר עשורים כגלגול של לוטוס 7 האגדית. קייטרהאם מזה שנים מציעה את הסופר 7 במספר גרסאות מנוע לבחירת הקהל, בהתאם לרמת הביצועים וההארדקור המתבקשת. מזה כעשור הדגמים המוביל של קייטרהאם עושים שימוש במנוע דוראטק אטמוספרי של פורד  בנפח 2.0 המוצע במספר רמות הספק.

נכון לעתה כולל ההיצע של הגרסאות של קייטרהאם עם המנוע האטמוספרי את הסופר 7 2000 וה-7 360 עם הספק של 180 כ”ס ואת ה-420 ו-420 Cup הקרביות יותר להן הספק של 210 כ”ס. כולן יכנסו לדפי ההיסטוריה בשנה הבאה. לפחות כרגע, גרסת ה-620 בעלת הסופרצ’ארג’ר שנמצאת בפסדת ההיצע תמשיך להיות מיוצרת לצד גרסאות הבסיס העושות שימוש במנוע 660 סמ”ק מוגדש מתוצרת סוזוקי.


כרגע לא ידוע איזה מנוע יוצע בפער הגדול שיווצר עם הפסקת היצור של ה-7 בעלת המנוע האטמוספרי, ובטח שהגרסה החשמלית של ה-7 הצפויה מוצגת בקרוב לא תצליח להוות פיצוי מתאים לחובבי הנהיגה הטהורה שיודעת ה-7 להעניק. בינתיים לפחות מאפשרת קייטרהאם להיפרד מה-7 האטמוספרית במהדורה מיוחדת הנקראת 485 שתיוצר בכמויות זעומות: 60 יחידות במהדורת Final Edition, 25 יחידות בגרסת CSR קרבית שתגיע עם שלדה רחבה, בולמי זעזועים המותקנים בתוך גוף המכונית, מתלה אחורי עצמאי וחישוקי 15 אינץ’ במקום 13 אינץ’. 10 יחידות נוספות בפרט דומה לזה של ה-485 יהיו מיועדות לשוק היפני (ומשום מה נקראות 480).

המהדורה המיוחדת תצויד בגרסה מחוזקת במעט של מנוע ה-2.0 ליטר עם הספק של 225 כ”ס ב-8,500 סל”ד ומומנט של 20.9 קג”מ. תיבת ההילוכים תהיה בעלת חמישה יחסי העברה, כשעם זינוק ל-100 קמ”ש ב-4.1 שניות ומהירות מרבית של 224 קמ”ש מדובר בקייטרהאם 7 האטמוספרית והחוקית לכביש המהירה ביותר שנוצרה. שתי הגרסאות יגיעו כסטנדרט עם מערכת בלימה משודרגת הכוללת קאליפרים בעלי 4 בוכנות מלפנים, דיפרנציאל מוגבל החלקה, מושבים בריפוד עור ושטיחים מלאים בתא הנוסעים. לא משהו מובן מאליו ב-7 הספרטנית. המשקל אגב עומד על 560 ק”ג בלבד ל-FE ו-605 ק”ג ל-CSR.

קוסמטית ישנן כמה נגיעות חיצוניות קלות כמו גימורים ומכלולים מושחרים, לוח מכשירים בציפוי סיבי פחמן, פסי גוף שחורים עם הכיתוב Final Edition שמופיע גם בתא הנוסעים על המושבים וידית בלם היד. מחירה ההתחלתי של מהדורת הפרידה יחל ב-67 אלף יורו, כמעט פי 2 ממחירה של קייטרהאם 7 בסיסית עם מנוע ה-660 סמ”ק. המחיר יכול לקפוץ משמעותית הודות לשפע תוספות אפשריות מקטלוג קייטרהאם כמו כלוב בטיחות מלא, שמשה קדמית מלאה, חבילת חלקי גוף מסיבי פחמן, מושבים בעלי מסגרת סיבי פחמן ובולמים מתכווננים מתוצרת בילשטיין.

Caterham 485 FE 01Caterham 485 FE 01Preview
Caterham 485 FE 09Caterham 485 FE 09Preview
Caterham 485 FE 02Caterham 485 FE 02Preview
Caterham 485 FE 10Caterham 485 FE 10Preview
Caterham 485 FE 04Caterham 485 FE 04Preview
קייטרהאם 7קייטרהאם 7Preview
Caterham 485 FE 08Caterham 485 FE 08Preview
Caterham 485 FE 05Caterham 485 FE 05Preview
Caterham 485 FE 06Caterham 485 FE 06Preview
Caterham 485 FE 03Caterham 485 FE 03Preview

סופר 7 קייטרהאם קייטרהאם 485 קייטרהאם 485 CSR קייטריהם סופר 7
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד