פולסטאר מציגה את הדגם הרביעי בתולדות המותג, שנקרא, למרבה הפתעה, פולסטאר 4. החשיפה נעשתה בתערוכת שנגחאי כי אמנם למותג פולסטאר יש שורשים שוודים שהוא משתדל להדגיש במיוחד, אבל בסופו של דבר בעלת הבית ג’ילי רוצה לעשות שרירים גם במגרש הבייתי.
לפולסטאר 4 בהחלט יש שרירים, אבל לפני שנגיע לכוח, אי אפשר להתעלם מהבשורה או יותר נכון היציאה העיצובית שהוא מביא איתו. פולסטאר 4 הוא קרוסאובר-קופה מגודל בעל קווי העיצוב הממשיכים את אלו המוכרים מפולסטאר 2 ופולסטאר 3. מתוקף התצורה, עיקר הייחודיות של פולסטאר 4 היא בחלקו האחורי קו גג משתפל ואחוריים בסגנון האצ’בק, אבל זה לא מה שמייחד אותו. הייחודיות מגיעה מהבחירה של מעצבי פולסטאר לוותר על החלון האחורי, כי בעידן של מצלמות היקפיות והדמיה תלת מימדית מי צריך להפנות מבט כשנוסעים לאחור? בפרט במכוניות בתצורת קופה שבהן גם ככה הראות מוגבלת.
על פניו הגימיק הזה בהחלט ייחודי ומעניק מראה עתידני, כשלטענת אנשי פולסטאר הוא מאפשר להגדיל את שטח הגג הפנוראמי אל מעבר לראשי הנוסעים במושב האחורי. בישראל מן הסתם מדובר בפתרון מצוין למדינה שבה נהגים נתקעים עם אור גבוה ומסנוור להנאתם. ועדין מדובר בעוד רעיון שיוצר תלות בפתרונות אלקטרונים עבור דבר כל כך טריוויאלי.
פולסטאר 4 מתבסס על פלטפורמת SEA של ג’ילי שהיא פלטפורמה חשמלית ייעודית (ולא מוסבת כמו בפולסטאר 2 המוכרת לנו) בתצורה שנועדה עבור מתגי היוקרה של הקבוצה. הפלטפורמה מאפשרת בסיס גלגלים גדול של 3 מטרים בדיוק, כאשר אורכה של פולסטאר 4 עומד על 484 ס”מ והרוחב הנדיב הוא 213 ס”מ, מה שאומר שמדובר במכונית קצרה במעט אאודי Q8 איטרון, אך בעלת רוחב ובסיסי גלגלים עדיפים.
הפלטפורמה העדכנית מאפשרת להציע את פולסטאר 4 בגרסאות של מנוע אחורי והנעה אחורית או צמד מנועים והנעה כפולה. לגרסת ההנעה האחורית הספק של 272 כ”ס ו-35 קג”מ נאים למדי המאפשרים להאיץ ל-100 ב-7.4 שניות, לגרסה כפולת המנועים יש כבר הספק של 544 כ”ס ו-70 קג”מ המאפשרים להאיץ ל-100 ב-3.8 שניות. לשתי הגרסאות סוללה בעלת קיבולת גדולה ביחס למקובל של 102 קוט”ש, מה שאמור להספיק על פי פולסטאר לטווח של 600 ק”מ בגרסה הבסיסית ו-560 ק”מ בגרסה הבכירה. טכנולוגית הטעינה תומכת בטעינה אולטרה מהירה של עד 200 קילוואט ובטכנולוגיית V2L המאפשרת להטעין כלי רכב ומוצרים חשמל אחרים מסוללת הרכב.
חידוש מעניין, בפרט בנקודת מבט ישראלית, הוא בתחום מערכות הבטיחות האקטיביות. בפולסטאר 4 מותקנת מערכת מציאות רבודה של מובילאיי המתבססת על 12 מצלמות היקפיות ורדאר המאפשרת נהיגה אוטונומית ברמה 2.5 שכוללת גם מעבר נתיב ועקיפה עצמאית.
ייצורו של פולסטאר 4 יחל בחלקה הראשון של שנת 2024 ולאולמות התצוגה המקומיים הוא צפוי להגיע באמצע השנה הבאה.