לצד הורנט 1000 החדש ודגמי ה-500 העדכניים הציגה הונדה במילאנו גם מהדורה מעודכנת ל-CBR1000RR הספורטיבי. למרות שעבור כבר 4 שנים מאז השדרוג המקיף האחרון שעבר הפירבלייד, לא מדובר באופנוע חדש אלא במתיחת פנים מקיפה הכוללת לא מעט שינויים קטנים המצטברים לשיפור גדול. העיצוב נותר דומה לעמדי עם עדכונים בעיקר לחזית, עם שיפורים אווירודינמיים וכנפוני MotoGP כצו האופנה.
המנוע במהדורת 2024 עבר מספר שינויים משמעותיים בהם יחס דחיסה גבוה יותר של 13.6 במקום 13.4, מערכת תזמון שסתומים משופר וקפיצי שסתומים חדשים בעלי שלושה שלבים. גל הארכובה קל יותר ב-450 גרם מבעבר, ישנם מוטות שסתומים קלים יותר מטיטניום וכמו באופנועי ה-MotoGP גלי הזיזים מצופים ב-DLC להפחתת חיכוך ופעולה יעילה יותר. התוצאה היא הספק מרבי של 214.5 כ”ס המתקבלים ב-14,000 סל”ד, 2.5 כ”ס פחות מעבר המגיעים 500 סל”ד מוקדם יותר. נתון המומנט של 11.5 קג”מ נותר זהה אך הם גם מגיעים 500 סלד מוקדם יותר ב-12,000 סל”ד, ואת כל זאת עושה המנוע המעודכן תוך עמידה בתקני זיהום האוויר העדכניים.
מערכת המצערת האלחוטית כוללת מעתה שני מנועים חשמליים לפעולה חלקה יותר. מערכת חלוקת המומנט האקטיבית כוללת מעתה 9 מצבי פועלה שונים המותאמים ליחסי ההעברה החדשים בגיר אשר כולם קוצרו. ישנם שלושה מצבי רכיבה מותאמים מראש לצד מצב רכיבה בהתאמה אישית המאפשר שליטה גם על בקרת המומנט, בקרת הווילי ורמת בלימת המנוע. לקינוח ישנו גם דוד פליטה חדש מתוצרת אקרפוביץ’.
שלדת האלומיניום של הפיירבליד שופרה והוקשחה ב-17% וכעת היא עמידה ב-15% יותר לפיתול. בנוסף היא גם קלה בכמעט ק”ג שלם. הארגונומיה ותנועת הרכיבה שונו הוגות לכידון גבוה יותר ב-19 מ”מ וקרוב ב-23 מ”מ לרוכב כאשר הרגליות הונמכו ב-16 מ”מ והשלדה הוצרה באזור בתחת למיכל הדלק כדי לאפשר חביקה משופרת. תפריט המתלים כולל מזלג הפוך 43 מ”מ עם הוכנה גדולה (BPF) ובולם אחורי BFRC, שניהם עם כיוונון מלא מתוצרת Showa שגם מספקת את משכך ההיגוי שהוא בעל שליטה אלקטרונית על שלושה מצבי שיכוך.
לצד הגרסה הסטנדרטית, הונדה CBR1000RR-R ימשיך להציע גרסת SP ממוקדת מסלול, אשר קיבלה גם היא את אותם שיפורים ועוד כמה תוספות ייחודיות עבורה. גרסת ה-SP עושה שימוש במתלי אוהלינס עם מזלג NPX מלפנים ובולם NTX36 מאחור עם דור שלישי ומשופר של מערכת שליטה אלקטרונית בזמן אמת במצבי הכיול. מערכת הבלימה כוללת קאליפרים ראדיאלים בעלי 4 בוכנות של ברמבו מסדרת Stylema R, מערכת ABS הפועלת גם תחת הטיה עם שלושה מצבי פעולה שונים ויחישת IMU חדשה של בוש עם שישה ערוצים.