אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
תערוכת מילאנו: האדוונצ’ר של בימוטה נחשף בגרסה הסדרתית
ראשי » דו-גלגלי » תערוכת מילאנו: האדוונצ’ר של בימוטה נחשף בגרסה הסדרתית
בימוטה טרה

תערוכת מילאנו: האדוונצ’ר של בימוטה נחשף בגרסה הסדרתית

שנה לאחר שהוצג כקונספט, מביאה בימוטה למילאנו את הגרסה הסדרתית של ה-Tera: אדוונצ'ר אקזוטי עם מנוע בעל מגדש על מקאוואסאקי H2

אופיר דואק 20/11/2023 צלם: יצרן

בימוטה ממשיכה לחזור לעניינים מאז החל שיתוף הפעולה שלה עם קאוואסאקי (שרכשה כמעט מחצית מהבעלות על החברה איטלקית) ב-2019. מאז משתדלים בבימוטה להציג דגם חדש בכל שנה, וכך היה גם השנה בתערוכת מילאנו. הפעם מדובר בגרסה סדרתית של ה-טרה (Tera)  – אדוונצ’ר ספורטיבי עם רכיבים אקזוטיים שהוצג לפני שנה כקונספט. אדוונצ’ר ובימוטה? אין מה לעשות, השוק רוצה אדוונצ’רים ובימוטה כבר פשטה את הרגל יותר מידי פעמים מכדי להתעלם מהמגמות בשוק, אם כי בחברה דווקא מגדירים אותו בתור “קרוסאובר”.

אפי שמדובר באדוונצ’ר, בימוטה כמו בימוטה לא הלכו בדרך שגרתית עם הטרה. זה מתחיל בעיצוב המשלב בנוחת רכיבה תיורית גבוהה עם אלמנטים תואמים כמו משקף גבוה יחד עם מאפיינים של אופנוע ספורטיבי כמו שלדת קורה כפולה מבריקה מאלומיניום וחצי פרינג במראה זוויתי. היומרות הספורטיביות הכתיבו שימוש בחישוקי 17 אינץ’ יצוקים מלפנים ומאחור כמו באופנוע כביש, כאשר בימוטה תציע אפשרות לצמיגי כיבש ספורטיביים או צמיגים בעלי סוליה קובייתית שתאפשר יכולת שבילים בסיסית שכן מרווחה הגחון עומד על 17.5 ס”מ צנועים למדי.

כמו בכל בימוטה שמכבדת את עצמה, גם בטרה ישנו מתלה קדמי ייחודי המבוסס על זרועות צידיות, מערכת מנופיים וחיבור לבולם מרכזי, אם כי מדובר במערכת  מעט שונה מזו שבטזי H2 כיוון שהיא נועדה לספק מהלך מתלים קצת יותר ארוך המתאים לאופי התיורי. הציוד הסטנדרטי של בימוטה טרה כולל בולמי אוהלינס TTX36 מלפנים ומאחור עם מהלך של 114 מ”מ ו-135 מ”מ בהתאמה, כאשר כאופציה מוצעים בולמים חצי אקטיביים מתוצרת מרזוקי עם מהלך מוגדל של 145 מ”מ מלפנים ו-165 מ”מ מאחור.


כמו בכל בימוטה מהדור האחרון, גם בטרה יחידת ההנעה מגיעה מקאוואסאקי כאשר מדובר במנוע הסופרצ’רג’ר בנפח ליטר של ה-H2 המספק 200 כ”ס ב-11,000 סל”ד ו-14 קג”מ ב-8,500 סל”ד, אליו מחוברת מערכת פליטה של אקרפוביץ’ כסטנדרט.זה אומר שמדובר באדוונצ’ר החזק ביותר כיום המוצע ביצור סדרתי יחד עם ב.מ.וו M1000 XR החדש שלו הספק זהה אבל מומנט נמוך משמעותית. לא פחות חשוב מבחינת האיטלקים, הוא גם חזר יותר מדוקאטי מולטיסטראדה V4 RS שהוצג גם הוא במילאנו.

מערכת הבלימה תואמת את רמת הביצועים ומורכבת מדיסקים בקוטר 330 מ”מ עם קאליפרים רדיאלים בעלי 4 בוכנות מסדרת Stylema כאשר מאחור ישנו דיסק בקוטר 220 מ”מ עם קאליפר בעל שתי בוכנות. קאווסאקי גם תרמה לטרה מערך מקיף של מערכות עזר אלקטרוניות הכולל בקרת משיכה בעלת שלושה מצבי פעולה, מערכת ABS הפועלת ומחלקת את כוח הבלימה בהטיה, בקרת זינוק, בקרת שיוט וקוויקשיפטר מלא. לטובת היכולות התיוריות ישנו מיכל דלק נדיב בנפח 22 ליטרים ומנשאי מזוודות מקורים. כן, בימוטה עם מזוודות צד.
כרגע לא ידוע מחירו של בימוטה טרה החדש, אבל זול הוא לא צפוי להיות כמקובל אצל האיטלקים.

בימוטה בימוטה Tera בימוטה טרה קאוואסאקי H2 תערוכת מילאנו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד