בימוטה ממשיכה לחזור לעניינים מאז החל שיתוף הפעולה שלה עם קאוואסאקי (שרכשה כמעט מחצית מהבעלות על החברה איטלקית) ב-2019. מאז משתדלים בבימוטה להציג דגם חדש בכל שנה, וכך היה גם השנה בתערוכת מילאנו. הפעם מדובר בגרסה סדרתית של ה-טרה (Tera) – אדוונצ’ר ספורטיבי עם רכיבים אקזוטיים שהוצג לפני שנה כקונספט. אדוונצ’ר ובימוטה? אין מה לעשות, השוק רוצה אדוונצ’רים ובימוטה כבר פשטה את הרגל יותר מידי פעמים מכדי להתעלם מהמגמות בשוק, אם כי בחברה דווקא מגדירים אותו בתור “קרוסאובר”.
אפי שמדובר באדוונצ’ר, בימוטה כמו בימוטה לא הלכו בדרך שגרתית עם הטרה. זה מתחיל בעיצוב המשלב בנוחת רכיבה תיורית גבוהה עם אלמנטים תואמים כמו משקף גבוה יחד עם מאפיינים של אופנוע ספורטיבי כמו שלדת קורה כפולה מבריקה מאלומיניום וחצי פרינג במראה זוויתי. היומרות הספורטיביות הכתיבו שימוש בחישוקי 17 אינץ’ יצוקים מלפנים ומאחור כמו באופנוע כביש, כאשר בימוטה תציע אפשרות לצמיגי כיבש ספורטיביים או צמיגים בעלי סוליה קובייתית שתאפשר יכולת שבילים בסיסית שכן מרווחה הגחון עומד על 17.5 ס”מ צנועים למדי.
כמו בכל בימוטה שמכבדת את עצמה, גם בטרה ישנו מתלה קדמי ייחודי המבוסס על זרועות צידיות, מערכת מנופיים וחיבור לבולם מרכזי, אם כי מדובר במערכת מעט שונה מזו שבטזי H2 כיוון שהיא נועדה לספק מהלך מתלים קצת יותר ארוך המתאים לאופי התיורי. הציוד הסטנדרטי של בימוטה טרה כולל בולמי אוהלינס TTX36 מלפנים ומאחור עם מהלך של 114 מ”מ ו-135 מ”מ בהתאמה, כאשר כאופציה מוצעים בולמים חצי אקטיביים מתוצרת מרזוקי עם מהלך מוגדל של 145 מ”מ מלפנים ו-165 מ”מ מאחור.
כמו בכל בימוטה מהדור האחרון, גם בטרה יחידת ההנעה מגיעה מקאוואסאקי כאשר מדובר במנוע הסופרצ’רג’ר בנפח ליטר של ה-H2 המספק 200 כ”ס ב-11,000 סל”ד ו-14 קג”מ ב-8,500 סל”ד, אליו מחוברת מערכת פליטה של אקרפוביץ’ כסטנדרט.זה אומר שמדובר באדוונצ’ר החזק ביותר כיום המוצע ביצור סדרתי יחד עם ב.מ.וו M1000 XR החדש שלו הספק זהה אבל מומנט נמוך משמעותית. לא פחות חשוב מבחינת האיטלקים, הוא גם חזר יותר מדוקאטי מולטיסטראדה V4 RS שהוצג גם הוא במילאנו.
מערכת הבלימה תואמת את רמת הביצועים ומורכבת מדיסקים בקוטר 330 מ”מ עם קאליפרים רדיאלים בעלי 4 בוכנות מסדרת Stylema כאשר מאחור ישנו דיסק בקוטר 220 מ”מ עם קאליפר בעל שתי בוכנות. קאווסאקי גם תרמה לטרה מערך מקיף של מערכות עזר אלקטרוניות הכולל בקרת משיכה בעלת שלושה מצבי פעולה, מערכת ABS הפועלת ומחלקת את כוח הבלימה בהטיה, בקרת זינוק, בקרת שיוט וקוויקשיפטר מלא. לטובת היכולות התיוריות ישנו מיכל דלק נדיב בנפח 22 ליטרים ומנשאי מזוודות מקורים. כן, בימוטה עם מזוודות צד.
כרגע לא ידוע מחירו של בימוטה טרה החדש, אבל זול הוא לא צפוי להיות כמקובל אצל האיטלקים.