אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
תערוכת מילאנו: האדוונצ’ר של בימוטה נחשף בגרסה הסדרתית
ראשי » דו-גלגלי » תערוכת מילאנו: האדוונצ’ר של בימוטה נחשף בגרסה הסדרתית
בימוטה טרה

תערוכת מילאנו: האדוונצ’ר של בימוטה נחשף בגרסה הסדרתית

שנה לאחר שהוצג כקונספט, מביאה בימוטה למילאנו את הגרסה הסדרתית של ה-Tera: אדוונצ'ר אקזוטי עם מנוע בעל מגדש על מקאוואסאקי H2

אופיר דואק 20/11/2023 צלם: יצרן

בימוטה ממשיכה לחזור לעניינים מאז החל שיתוף הפעולה שלה עם קאוואסאקי (שרכשה כמעט מחצית מהבעלות על החברה איטלקית) ב-2019. מאז משתדלים בבימוטה להציג דגם חדש בכל שנה, וכך היה גם השנה בתערוכת מילאנו. הפעם מדובר בגרסה סדרתית של ה-טרה (Tera)  – אדוונצ’ר ספורטיבי עם רכיבים אקזוטיים שהוצג לפני שנה כקונספט. אדוונצ’ר ובימוטה? אין מה לעשות, השוק רוצה אדוונצ’רים ובימוטה כבר פשטה את הרגל יותר מידי פעמים מכדי להתעלם מהמגמות בשוק, אם כי בחברה דווקא מגדירים אותו בתור “קרוסאובר”.

אפי שמדובר באדוונצ’ר, בימוטה כמו בימוטה לא הלכו בדרך שגרתית עם הטרה. זה מתחיל בעיצוב המשלב בנוחת רכיבה תיורית גבוהה עם אלמנטים תואמים כמו משקף גבוה יחד עם מאפיינים של אופנוע ספורטיבי כמו שלדת קורה כפולה מבריקה מאלומיניום וחצי פרינג במראה זוויתי. היומרות הספורטיביות הכתיבו שימוש בחישוקי 17 אינץ’ יצוקים מלפנים ומאחור כמו באופנוע כביש, כאשר בימוטה תציע אפשרות לצמיגי כיבש ספורטיביים או צמיגים בעלי סוליה קובייתית שתאפשר יכולת שבילים בסיסית שכן מרווחה הגחון עומד על 17.5 ס”מ צנועים למדי.

כמו בכל בימוטה שמכבדת את עצמה, גם בטרה ישנו מתלה קדמי ייחודי המבוסס על זרועות צידיות, מערכת מנופיים וחיבור לבולם מרכזי, אם כי מדובר במערכת  מעט שונה מזו שבטזי H2 כיוון שהיא נועדה לספק מהלך מתלים קצת יותר ארוך המתאים לאופי התיורי. הציוד הסטנדרטי של בימוטה טרה כולל בולמי אוהלינס TTX36 מלפנים ומאחור עם מהלך של 114 מ”מ ו-135 מ”מ בהתאמה, כאשר כאופציה מוצעים בולמים חצי אקטיביים מתוצרת מרזוקי עם מהלך מוגדל של 145 מ”מ מלפנים ו-165 מ”מ מאחור.


כמו בכל בימוטה מהדור האחרון, גם בטרה יחידת ההנעה מגיעה מקאוואסאקי כאשר מדובר במנוע הסופרצ’רג’ר בנפח ליטר של ה-H2 המספק 200 כ”ס ב-11,000 סל”ד ו-14 קג”מ ב-8,500 סל”ד, אליו מחוברת מערכת פליטה של אקרפוביץ’ כסטנדרט.זה אומר שמדובר באדוונצ’ר החזק ביותר כיום המוצע ביצור סדרתי יחד עם ב.מ.וו M1000 XR החדש שלו הספק זהה אבל מומנט נמוך משמעותית. לא פחות חשוב מבחינת האיטלקים, הוא גם חזר יותר מדוקאטי מולטיסטראדה V4 RS שהוצג גם הוא במילאנו.

מערכת הבלימה תואמת את רמת הביצועים ומורכבת מדיסקים בקוטר 330 מ”מ עם קאליפרים רדיאלים בעלי 4 בוכנות מסדרת Stylema כאשר מאחור ישנו דיסק בקוטר 220 מ”מ עם קאליפר בעל שתי בוכנות. קאווסאקי גם תרמה לטרה מערך מקיף של מערכות עזר אלקטרוניות הכולל בקרת משיכה בעלת שלושה מצבי פעולה, מערכת ABS הפועלת ומחלקת את כוח הבלימה בהטיה, בקרת זינוק, בקרת שיוט וקוויקשיפטר מלא. לטובת היכולות התיוריות ישנו מיכל דלק נדיב בנפח 22 ליטרים ומנשאי מזוודות מקורים. כן, בימוטה עם מזוודות צד.
כרגע לא ידוע מחירו של בימוטה טרה החדש, אבל זול הוא לא צפוי להיות כמקובל אצל האיטלקים.

בימוטה בימוטה Tera בימוטה טרה קאוואסאקי H2 תערוכת מילאנו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד