אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
תערוכת מילאנו: בנלי מציגה טורנדו בשלושה נפחים למוגבלי רשיון
ראשי » דו-גלגלי » תערוכת מילאנו: בנלי מציגה טורנדו בשלושה נפחים למוגבלי רשיון
בנלי טורנדו 400

תערוכת מילאנו: בנלי מציגה טורנדו בשלושה נפחים למוגבלי רשיון

בנלי מביאה למילאנו לא פחות משלושה דגמים ספורטיבים בעם מנועי טווין מקבילי בנפחים שבין 300 ל-500 סמ"ק כדי לקרוץ למגוון של רוכבים מתחילים

אופיר דואק 15/11/2023 צלם: יצרן

בין שלל אופנועי האדוונצ’ר מכל הסוגים שהוצגו במילאנו לא נפקד גם מקומם של הדגמים הספורטיביים, בפרט אלו המיועדים למוגבלי רישיון בקטגוריות הנפח הנמוכות. בנלי הביאה למילאנו לא פחות משלושה דגמים כאלו הנושאים את השם טורנדו ומהווים חזקה למקורות של המותג בעל השורשים האיטלקיים בבעלות סינית.

באופן חריג ומפתיע, שלושת האופנועים הם לא אותו אופנוע בנפחים שונים אלא לכל גרסה העניקו בבנלי עיצוב ומאפיינים טכניים שונים. לשלושתם מנוע בתצורת טווין מקבילי, מזלג קדמי הפוך מוזהב ועוד כמה רכיבים משותפים לחיסכון במחיר כמו מסך TFT 5 אינץ’ כלוח מחוונים ומראות צד. בנלי מייעדת את שלושת הדגמים לשווקים שונים גם בתוך השוק האירופאי בהתאם להעדפה המקומית. יהיה מעניין לראות אילו מהדגמים ישווקו גם בישראל.

בנלי טורנדו 300 הצנוע במשפחה הספורטיבית עושה שימוש במנוע של ה-302R אותו הוא מחליף, עם 35 כ”ס ב-11,000 סל”ד ומומנט של 2.75 קג”מ ב-9,000 סל”ד. העיצוב לעומת זאת מודרני בהרבה וניצן למצוא דמיון ביחידת התאורה והמסכה הקדמית דווקא לדגמי MV אגוסטה. למרות ההספק והיעוד הצנוע לא התאפקו בבנלי גם להתקין כנפונים מיותרים סטייל MotoGP.
המפרט הטכני לא יוצא דופן עבור אופנוע תקציב. השלדה היא שלדת צינורות מתכת אך ישנו מזלג קדמי הפוך בקוטר 41 מ”מ, אליו מצטרף דיסק קדמי בקוטר 260 מ”מ עם קאליפר בעל 4 בוכנות, מערכת ABS, חישוקי אלומיניום עם צמיגים ספורטיביים (האחורי במידה של 150 מ”מ) ומסך TFT 5 אינץ’ כלוח מחוונים.

בנלי טורנדו 300

 


בנלי טורנדו 400 כבר לקוח את הקונספט הספורטיבי מדרגה אחת למעלה. העיצוב מלוטש יותר ופחות מצועצע עם קווים מעוגלים לפרינג ומיכל דלק מעוגל יחד עם יחידת זנב מינמליסטית, כשבצביעת ירוק-כסוף שהיא מחווה לטורנדו 900 מסוף שנוץ ה-90 מדובר לטעמנו באופנוע היפה מבין השלושה. מה שמוסיף לסקס אפיל היא הבחירה לצידו באופן לא שגרתי לקטגוריה בזרוע אחורית חד צידית מאלומיניום המחוברת לשלדת צינורות ברזל סטנדרטית. אגב באופן מפתיע המזלג הקדמי בטורנדו 400 הוא הקוטר קטן יותר מאשר בטורנדו 300. הבולם האחורי עם זאת מצודי באפשרות לכיוון עומס קפיץ.

המנוע בנפח 399 סמ”ק בעל מהלך בוכנה קצרצר של 51.8 מ”מ מניב 47.6 כ”ס ב-10,000 סל”ד -3.9 קג”מ ב-8,000 סל”ד. מצמד מחליק הינו צידו סטנדרטי ומערכת הבלימה בטורנדו 400 כוללת שני דיסקים צפים מלפנים בקוטר 300 מ”מ, עם קאליפרים בעלי שתי בוכנות מתוצרת ניסין וכמובן גם ABS.

בנלי טורנדו 400
בנלי טורנדו 400

 

הדגם הבכיר טורנדו 500 הוא למעשה גרסה ספורטיבית עם פרינג מלא לדגם העירום טורנדו Naked Twin 500 שישווק במקביל. כמו בטורנדו 400, המנוע של בנלי טורנדו 500 מספק גם הוא את 47.6 כוחות הסוס המותרים במגבלת דרגת רישוי הביניים אך ב-8,500 סל”ד שפויים יותר, זאת יחד עם  מומנט עדיף של 4.7 קג”מ המתקבלים ב-6,000 סל”ד. עיצוב של בנלי טורנדו 500 מציג סידור שונה בחזית של צמד פנסי LED בסידור אנכי ותאורת יום זוויתית בצדדים, מושב רוכב עבה יותר עם ריפוד בעל תפרים למראה יוקרתי ויחידת זנב שונה.

בנלי טורנדו 500 הוא בעל מפרט טכני עשיר יותר מהדגמים הקטנים, הכולל מזלג קדמי הפוך מתוצרת מרזוקי עם אפשריות כיוונון לעומס קפיץ עם שיכוך כיווץ והחזרה. מאחור ישנה דווקא זרוע אחורית קונבנציונלית, אך עם בולם העל אפשרות כיוון עומס קפיץ ושיכוך החזרה. מערכת הבלימה מתוצרת ברמבו כוללת צמד דיסקים קדמי בקוטר 320 מ”מ וקאליפרים רדיאלים בעלי 4 בוכנות. מיכל הדלק גדול יותר עם נפח של 16.5 ליטר לעומת 14 באחים הקטנים וישנה אפילו אפשרות כיוון למושב.

Tornado 500 12Tornado 500 12Preview
Tornado 500 01Tornado 500 01Preview
Tornado 500 08Tornado 500 08Preview
Tornado 500 09Tornado 500 09Preview
Tornado 500 03Tornado 500 03Preview
Tornado 500 11Tornado 500 11Preview
Tornado 500 10Tornado 500 10Preview
Tornado 500 06Tornado 500 06Preview
Tornado 500 07Tornado 500 07Preview
Tornado 500 02Tornado 500 02Preview
Tornado 500 05Tornado 500 05Preview

בנלי בנלי טורנדו בנלי טורנדו 300 בנלי טורנדו 400 בנלי טורנדו 500 תערוכת מילאנו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד