אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
תערוכת מילאנו: בטא מציגה אלפ 4.0 חדש גם בגרסת סקרמבלר
ראשי » דו-גלגלי » תערוכת מילאנו: בטא מציגה אלפ 4.0 חדש גם בגרסת סקרמבלר
בטא אלפ

תערוכת מילאנו: בטא מציגה אלפ 4.0 חדש גם בגרסת סקרמבלר

יצרנית אופנועי השטח האיטלקית מרחיבה את משפחת האלפ הדו-שימושית עם גרסת 350 סמ"ק שתוצע גם בתצורת סקרמבלר אופנתית

אופיר דואק 23/11/2023 צלם: יצרן

בין שלל דגמי האנדורו שהולכים משתכללים ומקצינים מידי שנה, נוטים לשכוח שיש לא מעט רוכבים שלא מתכוננים למרוץ הסיקס דייז ומחפשים אופנוע שטח רגוע, לא מאיים ופשוט להחזקה ועם רישוי כביש שלא יחייב לגרור אותו ממקום למקום. בקיצור, מה שפעם היה נקרא דו”ש. בטא האיטלקית מציע לצד מגוון דגמי האנדורו שלה גם את סדרת ה-ALP שנועדה לענות בדיוק על הצורך הזה.

ליתר דיוק, בטא אלפ מוגדר כאופנוע Trail, כלומר אופנוע שטח מתון יחסית אך כזה שעדין מותאם לדרכים הרריות (ומכן שמו כקיצור להרי האלפים) עם צמיגי שטח מלאים ומרווח גחון גבוה. עד כה הציעה בטא את האלפ בגרסאות 200 ו-350 סמ”ק בסיסיות למדי עם מנועים מקוררי אוויר על בסיס דגמי סוזוקי DR200 ו-DR350 העתיקים. לקראת 2024 החליטו האיטלקים להציג את אלפ 4.0 חדש לחלוטין שנחשף במילאנו.

בניגוד לאלפ 200 הצנוע והבסיסי בעל קירור האוויר וגל הזיזים הבודד, המנוע של אלפ 4.0 המבוסס על תכנון עצמי הוא מקורר נוזל, בעל גל זיזים עילי כפול ויחס דחיסה גבוה משמעותית. לא מדובר במנוע משונמך של דגמי האנדורו אלא במנוע חדש בעל מידות בוכנה מתונות יותר, מהלך ארוך יותר ויחס דחיסה נמוך יותר שנועדו להתאים לקהל היעד. המנוע בנפח 348 סמ”ק מספק 35 כ”ס לא מאיימים אבל עדין מספקים בהחלט עבור כלי שמשקלו הוא 140 ק”ג יבשים.

בטא אלפ X

 


לא רק המנוע אלא האופנוע כולו שונה וגדול יותר עם שלדת צינורת פלדה שונה ומחוזקת בעלת בסיס גלגלים של 144 ס”מ במקום 133 בגרסת ה-200 סמ”‘ק. העיצוב שונה מהאח הקטן עם מסיכת חזית מודרנית המשלבת את לוח המחוונים הקומפקטי, קווי גוף זוויתיים ומושב חדש וגבוה יותר המתנשא ל-855 מ”מ ומיכל דלק בנפח הגיוני של 11 ליטרים במקום 6 ליטרים בלבד באלפ הקטן.

כדי לשמור על מחיר נוח מפרט המתלים נותר צנוע ומבוסס על מזלג טלסקופי בקוטר 43 מ”מ ובולם מונושוק אחורי עם אפשרות כיוון עומס קפיץ בלבד עם מהלכים נאים של 185 ו-195 מ”מ בהתאמה. בהתאמה, וכדי לתרום ליכולת השטח ישנם חישוקי שפיצים בקוטר של 21 אינץ’ מלפנים ו-18 אינץ’ מאחור עם צמיגי שטח מלאים. המפרט כולל גם מערכת ABS ותאורת LED מלאה בחזית.

בטא אלפ 4.0 הוצג במילאנו לצד גרסת סקרמבלר הנקראת אלפ X. ל-X עיצוב מעט שונה עם פנס LED עגול בחזית וללא חיפיי הפלסטיק מצידי הרדיאטור. הוא גם מתגלגל על חישוקים צנועים יותר בקוטר 19 אינץ’ מלפנים ו-17 אינץ’ מאחור ומצויד בצמיגים שונים.
נכון לעתה בטא לא פרסמה את מחירו של אלפ 4.0 החדש, אך הוא צפוי להיות יקר משמעותית מקודמו, אבל עדין לשמור על מחיר הגיוני, באירופה לפחות, כדי להוות אלטרנטיבה שפויה לרוכבים רגועים.

ALP 4.0 ALP X בטא בטא ALP בטא אלפ בטא אלפ 4.0 בטא אלפ X תערוכת מילאנו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד