לפני שנה בדיוק שנה הוצג הדור החדש של ריינג’ רובר ספורט (אותו בחנו כאן באוברדרייב) שכלל שפע של מנועי דיזל, בנזין ויחידות הנעה היברידיות נטענות. כעת חושפת לנד רובר את גרסת ה-SV הבכירה במשפחה – גרסת הביצועים שמצדיקה את ה”ספורט” בשמו, בין הייתר כיוון שמדובר גם בריינג’ רובר הסדרתי החזק ביותר מעולם.
למרות שמסביב דגמי הביצועים הולכים ומתחשמלים, ריינג’ רובר ספורט SV נשאר נאמן למנוע V8 בריא עם מגדש על גדול. אמנם כדי למרק את המצפון במידת מה הנפח הוא רק 4.4 ליטר במקום 5.0 ליטר בריינג’ SVR של הדור הקודם ואפילו נוספה מערכת היברידית קלה 48V. ההספק המרבי עומד על 635 כ”ס המתקבלים ב-6,000 סל”ד ומומנט מרבי של 76.5 קג”מ הזמינים בין 1,800 ל-5,850 סל”ד. מדובר בתוספת של 60 כ”ס ו-5.5 קג”מ בהשוואה ל-SVR, ו-85 כ”ס יותר מגרסת ה-PHEV הבכירה של הריינג’ ספורט שהוצגה לא מכבר.
הביצועים הם כיאה לריינג’ רובר החזק ביותר. התאוצה ל-100 קמ”ש אורכת 3.8 שניות, שיפור של 0.7 שניה בהשוואה ל-SVR, והמהירות המרבית עומדת על 290 קמ”ש. לא רע בשביל SUV ענק ששוקל 2.5 טון. אפרופו משקל, נעשו לא מעט מאמצים כדי לעשות דיאטה לריינג’ רובר ספורט SV והם כוללים שימוש נרחב עוד יותר באלומיניום ומכסה מנוע מסיבי פחמן. כאופציה מוצעים גם חישוקי 23 עצומים העשויים מסיבי פחמן החוסכים כ-36 ק”ג ובלמים קרמיים המשילים 34 ק”ג נוספים. אם כבר מערכת הבלימה, אז זו מגיעה כולה מברמבו ומורכבת מקאליפרים עשויים אלומיניום בעלי 8 בוכנות מלפנים.
בלנד רובר מצהירים שה-SV יודע גם לפנות בהתאם, הודות למערכת מתלים המשלבת קפיצי אוויר ובולמי זעזועים אדפטיביים הידראוליים המקושרים ביניהם ומשמשים כתחליף יעיל יותר למוטות מייצבים. הכיול הותאם במיוחד ל-SV שנמוכה ב-10 עד 25 מ”מ מריינג’ ספורט סטנדרטי בהתאם למצב הנסיעה הנבחר. אל אלו מצטרפת מערכת הנעה כפולה עם חלוקת כוח וקטורית, היגוי לארבעת הגלגלים דיפרנציאל אחורי ננעל לכביש וצמיגי מישלין פיילוט ספורט רחבים מבעבר ברוחב של 285 מ”מ מלפנים ו-305 מ”מ מאחור.
כמובן שיש גם בודי קיט ספורטיבי כדי לשפר את המראה והאוורודינמיות, ובתא הנוסעים ישנם מושבים ספורטיביים חדשים עם מערכת רטט הפועל בשילוב מערכת השמע. ישנו גם מסך מולטימדיה חדש ועדכונים קלים לממשק התפעול שיגיעו גם ליתר דגמי הריינג’ ספורט. ביננו, זה לא באמת מה שמעניין אותנו וגורם לנו להתלהב ממנו.