אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
שלושה גלגלים וכמה מחשבות
ראשי » מבחני דרכים » שלושה גלגלים וכמה מחשבות

שלושה גלגלים וכמה מחשבות

כמה תהיות בצדי המבחן ההשוואתי לתלתנועים שערכנו

אריאל אלסיבוני 17/12/2020

לאחרונה ביצענו מבחן השוואתי מקיף לקטנועים בעלי שלושה גלגלים הנמכרים בישראל. מול פיאג’יו MP3, שחודש לא מזמן, הצבנו את ימאהה טריסיטי חדש וגם פיג’ו מטרופוליס שדור חדש שלו אמור להגיע ממש בקרוב. המבחן הזה הפתיע אותנו בכמה אופנים.

ראשונה הפתיעה היכולת של הפיג’ו. למרות שמדובר בכלי שתכל’ס הוחלף כבר, הוא עדיין מראה יכולת וחשיבה חכמה. ההפתעה השנייה היתה הטריסיטי – ימאהה למרות פעולות קצת אקצנטריות ולא מוצלחות עם שלושה גלגלים, הציגה עכשיו מוצר טוב למדי.

ההפתעה השלישית היתה הפיאג’יו – שפשוט מציעה חבילה טבעית, נעימה ושימושית. הוא גם ניצח את המבחן. מי שרוצה לקרוא את המבחן בשלמותו יכול לעשות זאת כאן (אוברדרייב היא ספקית התוכן הבלעדית לישראל היום ברפינט ובדיגיטל, אם לא ידעתם). בכל מקרה הנה כמה תהיות ותובנות שעלו במהלך המבחן האמור.

קצת תהיות לאחר מבחן לשלושת הכלים האלו

 


1. מה שבטוח

אי-אפשר להתכחש לתוספת הבטיחות שמעניק גלגל נוסף מלפנים. יש כאן יותר אחיזה באופן אבסולוטי. ואכן בכל אותם מקומות בהם האספלט לא מייצר אחיזה טובה, מצאנו את עצמנו רגועים בהרבה עם הכלים בעלי שלושת הגלגלים. גם בלימות חירום מתבצעות בקלות וביעילות חסרת דאגות. מצד שני, בסוף היום הכלים האלו הם עדיין לא מכוניות, וצריך לשים לב לא להיכנס לשאננות יתר. עוד נושא שנתנו עליו את הדעת זה ההבדלים בתחושה. לא לכל קטנוע עם שלושה גלגלים יש חלק קדמי שמטפל ביעילות בכל מצב.

תמיד יש מישהו שייקח עיקרון מסוים עד לקצה…

 

2. איך זה נראה

שלושת הקטנועים שבחנו מציעים סגנון עיצוב אחר. האחד אלגנטי, השני טכני השלישי מעודן. אבל על אף אחד מהם אי-אפשר להגיד שהוא יפה. הכלים האלו עדיין נראים כמו שעטנז שקשה לעין לעיתים להכיל. כן, זה אנדרסטייטמנט. יופי הוא בעיניי המתבונן, וזה מביא אותנו לשאלה, מי מתבונן. או במילים אחרות למי מיועדים הכלים הללו. הרי אופנוען אמיתי לא ייראה עליהם. מצד שני האם הם מושכים מספיק בעיני נהג מכונית, כזה שנמאס לו לעמוד בפקק? ככל שיהיו מתוחכמים ויעילים, לכלים האלו חסר סקס-אפיל וזה משהו שעל היצרנים עדיין לפצח.

יפה זה לא…

 

3. את הקטגוריה הזו המציאו פיאג’יו

הם גם רשמו פטנט על מערך על המתלה המוצלח שלהם מלפנים. מוצלח כי שום תשובה אחרת משום יצרן לא מראה את היכולת שמראים שני הגלגלים הקדמיים של ה-MP3. עם סידור אחר, הונדה הייתה שם עוד קודם (1982) עם הג’ירו שהציב שני גלגלים מאחור והותיר את ההיגוי לגלגל קדמי בודד.

חזה את הנולד? הונדה ג’ירו

 

4. ואחד שהייתי רוצה לשכוח

אם מדברים על כלים אחרים עם שלושה גלגלים, זה מזכיר לנו דוגמה שלילית למדי. קאן-אם ספיידר נראה פגז. שנייה לפני שמניפים עליו רגל, אפשר להיות משוכנעים שזה הולך להיות כיף. וכגודל הציפייה גודל האכזבה. הספיידר לא רוכן לתוך הפניה, יושב על שלושה גלגלים עם חתך רבוע ולא ממש רוצה לפנות. לא רק שזה מרגיש כאילו אי אפשר לסובב את הדבר הזה, הוא גם לא מגיב טוב לכביש לא מאוזן כשכל גלגל קדמי מושך אותך לכיוון אחר.

לא כל מה שנראה טוב, גם מבצע טוב. והספיידר הוא הוכחה מצוינת

ימאהה פיאג'יו פיג'ו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד