1932: ב.מ.וו R32
לא סתם אופנוע, ה-R32 הראה שלב.מ.וו יש את היכולת והאומץ ופנות אל הלא מוכר מבחינתה ולהצליח. אופנועים היום הם חלק בלתי נפרד מפעילות החברה ולאורך השנים הם לא חששו להיכנס לנישות חדשות ואפילו להמציא סגמנטים.
1936: ב.מ.וו 328
כשהוצגה ה-328 בנורבורגרינג היא סימנה למעשה את האמונה שיש לב.מ.וו בספורט המוטורי. האוטו הזה הנחיל עקרונות של משקל נמוך וחלוקתו, אוירודינמיקה ועוד מרכיבים שהובילו את ב.מ.וו במשך עשורים שלמים קדימה. עקרונות שהפכו את ב.מ.וו לסיפור הצלחה על מסלולי הטורינג והפכו לחלק בלתי נפרד מה-DNA שלה.
1972: הקמת חטיבת M
חטיבת המוטורספורט של ב.מ.וו קמה לא רק בשביל לנהל את פעילות המירוצים של היצרן. היא החלה לייצר מכוניות שרובן הפכו למכוניות קאלט. לא צריך להזכיר עכשיו את גרסאות M ל-3, ל-5 או לכל ב.מ.וו אחרת. כל אחת מהן מוכרות וצרובות במוחנו. תחת חטיבת M ב.מ.וו החלה גם לטפל בהכשרת נהגים ולהסדיר את נושא הנהיגה המתקדמת.
1983: אליפות פורמולה 1
הברבהם -ב.מ.וו ונלסון פיקה הם האלופים הראשונים בעידן הטורבו של סדרת המירוצים היוקרתית ביותר. ועוד איזה טורבו, מנוע הב.מ.וו בעל ארבע ציל’ ובנפח ליטר הגיע להספק של מעל 1300 כ”ס במבחני הדירוג. למה אין מספר מדויק? הדינמומטר של ב.מ.וו סופר רק עד 1300… בתיאורה בלוק המנוע התבסס על זה שב-315 הצנועה, הישג לא רע עבור יחידת הנעה שפותחה למכונית נוסעים המונית.
1985: הצגת ה-M3 הראשונה
לא חסרות מכוניות M מלהיבות ומרשימות. אבל ה-M3 שמבוססת על ה-E30, היא בלי ספק מכונית המירוץ המוצלחת והוורסטילית. זו מכונית הטורינג הכי מצליחה בעולם. ולא רק על מסלול אספלט היא רשמה נצחונות. ה-M3 הזו הרשימה גם באליפות הראלי העולמית (בהכנת סדנת פרו-דרייב). ה-E30 הזו היתה למעשה מכונית הומולוגציה, בסיס מירוצים אמיתי לכביש הציבורי. לא בכדי היא נחשבת לאחת ממכוניות ה-M הטהורות בכל הזמנים.
2015 ואילך: ב.מ.וו ויז’ן
ב.מ.וו מצהירה שבעתיד הקרוב המכוניות יהיו אוטונומיות. טוב נו, זה לא סוד גדול. אבל מה אמורה לעשות חברה ששמה את דגל ההנאה מנהיגה על ראשה בעידן שבוא מכוניות נוהגות את עצמן? ב.מ.וו מבטיחים שגם בעידן האוטונומי תוכל, בכל אחת מהמכוניות שלהם, להחליט מתי האוטו נוהג ומתי אתה. עוד הם מצהירים שכשהנהג ייקח את השליטה לידיים שלו, הוא עדיין ירגיש שהוא בב.מ.וו עם התכונות והיתרונות המסורתיים שלה.
הבט בתמונות, במשטחים שיודעים להשתנות, בהגה שנחבא ואז חוזר ובקונסולה שפונה אל הנהג וחזרה. לפי ב.מ.וו אלו פניה של מכונית העתיד. ואנחנו יכולים לקוות שגם כשב.מ.וו מתכננת את 100 השנים הבאות, שלא תשכח את ה-DNA שהוטמע בה ב-100 השנים החולפות.