אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
שיא לטווח ארוך: יותר מ-666 אלף ק”מ ביונדאי איוניק 5 בפחות מ-3.5 שנים
ראשי » חדשות » שיא לטווח ארוך: יותר מ-666 אלף ק”מ ביונדאי איוניק 5 בפחות מ-3.5 שנים
יונדאי איוניק 5

שיא לטווח ארוך: יותר מ-666 אלף ק”מ ביונדאי איוניק 5 בפחות מ-3.5 שנים

מסתבר שמכוניות חשמליות יכולות להגיע לקילומטראז'ים עצומים, כפי שהוכיח בעלים של יונדאי איוניק 5 שצבר מרחק יוצר דופן של יותר מ-666 אלף ק"מ בזמן שיא

יובל לוי 30/03/2025 צלם: יצרן, צילום מסך

אחת השאלות הגדולות העומדות באוויר עם התרבותן של מכוניות חשמליות היא האם הן יחזיקו מעמד לאורך מאות אלפי קילומטרים? שאלה שנובעת מכך שלסוללות ישנו אורך חיים מוגבל ודעיכה  בביצועים עם הזמן, כאשר מחיר הסוללה הגבוה הופך את החלפתה לדיל ברייקר יקר שיהפוך את העניין ללא כלכלי ויאלץ להוריד את המכונית מהכביש.

לפחות במקרה של נהג אחד בדרום קוריאה יש תשובה חלקית לשאלה הגדולה הזו, כאשר הוא צבר מספר קילומטרים עצום בכל קנה מידה במכונית יונדאי איוניק 5 שלו.  בפוסט שעלה לאחרונה בקבוצת פייסבוק הנקראת Mileage Impossible שבה בעלי רכבים מתגאים במספרים הגבוהים שמוצגים במונה הקילומטרים שלהם, נחשף בעל המכונית שהצליח בזמן של 3 שנים ו-4 חודשים לצבור מספר בלתי נתפס של קילומטרים בתקופה כל כך קצרה: 666,255 ק”מ.

לשם ההמחשה, היקף כדור הארץ באזור קו המשווה הוא כ-40,075 ק”מ, כלומר מדובר בנסועה שוות ערך להקפת כדור הארץ קצת יותר מ-16 פעמים! ומספר הקילומטרים אותם צבר שווה לנסיעה מכדור הארץ אל הירח ובחזרה.
אם אתם שואלים את עצמכם איך מגיעים למספר כזה? ובכן, הבעלים, שמתברר שהוא איש מכירות בקוריאה, נהג בממוצע 550 ק”מ ביום. כל יום. אנחנו רק שואלים איך נשאר לו זמן גם “לבלות” בעמדות הטעינה.


פרט לא פחות מעניין בכל הסיפור הזה הוא שהסוללה המקורית של יונדאי איוניק 5 החזיקה מעמד לאורך 580,000 ק”מ הראשונים, ואז הוחלפה בחינם על ידי יונדאי. כאן מתחיל החלק המסתורי של הסיפור. אחריות הסוללה של יונדאי ברחבי העולם נעה בין 8 ל-10 שנים, אבל עם הגבלה של 160,000 ק”מ. אז מדוע יונדאי החליטה לכסות את עלות ההחלפה במקרה זה? האם מדובר בנדיבות יוצאת דופן או אולי יונדאי ראתה בזה הזדמנות פרסומית?

מצד אחד, מדובר הישג מרשים בפני עצמו שסוללה החזיקה 580,000 ק”מ. מצד שני, עלות הסוללה החדשה (שיונדאי כיסתה כאמור) עשויה להגיע לעשרות אלפי שקלים – סכום שמרבית בעלי הרכב לא יהיו מוכנים לשלם לאחר מספר שנים.  במקרה הייחודי הזה משאיר אותנו עם עוד יותר שאלות מאשר בהתחלה: האם מקרה זה באמת מעיד על אמינות יוצאת דופן של רכבי יונדאי החשמליים, או שמדובר במקרה קיצוני שאינו מייצג? והאם הבעלים חסר המנוח מתכוון לנהוג עוד 580 אלף ק”מ על הסוללה החדשה שברכבו.

מכירים מקרים דומים בישראל של חשמליות שצברו קילומטראז’ גבוה? שתפו אותנו בתגובות.

אחריות סוללה טווח נסיעה יונדאי יונדאי איוניק 5 מכונית חשמלית סוללה חשמלית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד