אחת השאלות הגדולות העומדות באוויר עם התרבותן של מכוניות חשמליות היא האם הן יחזיקו מעמד לאורך מאות אלפי קילומטרים? שאלה שנובעת מכך שלסוללות ישנו אורך חיים מוגבל ודעיכה בביצועים עם הזמן, כאשר מחיר הסוללה הגבוה הופך את החלפתה לדיל ברייקר יקר שיהפוך את העניין ללא כלכלי ויאלץ להוריד את המכונית מהכביש.
לפחות במקרה של נהג אחד בדרום קוריאה יש תשובה חלקית לשאלה הגדולה הזו, כאשר הוא צבר מספר קילומטרים עצום בכל קנה מידה במכונית יונדאי איוניק 5 שלו. בפוסט שעלה לאחרונה בקבוצת פייסבוק הנקראת Mileage Impossible שבה בעלי רכבים מתגאים במספרים הגבוהים שמוצגים במונה הקילומטרים שלהם, נחשף בעל המכונית שהצליח בזמן של 3 שנים ו-4 חודשים לצבור מספר בלתי נתפס של קילומטרים בתקופה כל כך קצרה: 666,255 ק”מ.
לשם ההמחשה, היקף כדור הארץ באזור קו המשווה הוא כ-40,075 ק”מ, כלומר מדובר בנסועה שוות ערך להקפת כדור הארץ קצת יותר מ-16 פעמים! ומספר הקילומטרים אותם צבר שווה לנסיעה מכדור הארץ אל הירח ובחזרה.
אם אתם שואלים את עצמכם איך מגיעים למספר כזה? ובכן, הבעלים, שמתברר שהוא איש מכירות בקוריאה, נהג בממוצע 550 ק”מ ביום. כל יום. אנחנו רק שואלים איך נשאר לו זמן גם “לבלות” בעמדות הטעינה.
פרט לא פחות מעניין בכל הסיפור הזה הוא שהסוללה המקורית של יונדאי איוניק 5 החזיקה מעמד לאורך 580,000 ק”מ הראשונים, ואז הוחלפה בחינם על ידי יונדאי. כאן מתחיל החלק המסתורי של הסיפור. אחריות הסוללה של יונדאי ברחבי העולם נעה בין 8 ל-10 שנים, אבל עם הגבלה של 160,000 ק”מ. אז מדוע יונדאי החליטה לכסות את עלות ההחלפה במקרה זה? האם מדובר בנדיבות יוצאת דופן או אולי יונדאי ראתה בזה הזדמנות פרסומית?
מצד אחד, מדובר הישג מרשים בפני עצמו שסוללה החזיקה 580,000 ק”מ. מצד שני, עלות הסוללה החדשה (שיונדאי כיסתה כאמור) עשויה להגיע לעשרות אלפי שקלים – סכום שמרבית בעלי הרכב לא יהיו מוכנים לשלם לאחר מספר שנים. במקרה הייחודי הזה משאיר אותנו עם עוד יותר שאלות מאשר בהתחלה: האם מקרה זה באמת מעיד על אמינות יוצאת דופן של רכבי יונדאי החשמליים, או שמדובר במקרה קיצוני שאינו מייצג? והאם הבעלים חסר המנוח מתכוון לנהוג עוד 580 אלף ק”מ על הסוללה החדשה שברכבו.
מכירים מקרים דומים בישראל של חשמליות שצברו קילומטראז’ גבוה? שתפו אותנו בתגובות.