אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
שיא חדש: פורשה 919 קובעת 5:19.55 דקות בנורבורגרינג
ראשי » חדשות » שיא חדש: פורשה 919 קובעת 5:19.55 דקות בנורבורגרינג
שיא חדש: פורשה 919 קובעת 5:19.55 דקות בנורבורגרינג

שיא חדש: פורשה 919 קובעת 5:19.55 דקות בנורבורגרינג

אחרי 35 שנים, נשבר השיא המפורסם של סטפן בלוף והפורשה 956. ה-919 גילחה כמעט דקה מהשיא הישן ופותחת עידן חדש

אריאל אלסיבוני 29/06/2018

“עבורי סטפן בלוף נשאר ענק”, אמר טימו ברנרד אחרי שהוא ופורשה 919 איבו שברו את השיא להקפה של הנורבורגרינג. “היום, הכבוד שאני רוכש להישג שלו עם הטכנולוגיה שהייתה קיימת אז, התעצם אפילו יותר”. וזה לטעמי הסיפור האמיתי כאן. השיא החדש מדהים, והוא רק גורם לשיא של בלוף וה-956 להדהד חזק וברור יותר.

לפני 35 שנה, באימון למירוץ ה-1000 ק”מ של נורבורגרינג 1983, נכנס סטפן בלוף לפורשה 956 שלו והקיף את הנורדשלייפה תוך 6:11.13 דקות. בלי עזרי נהיגה מתוכחמים במכונית עם 620 כ”ס שנסמכה בעיקר על אווירודינמיקה ושימוש באפקט קרקעי, קבע בלוף שיא שאף-אחד לא יכול היה לשבור.

לאורך השנים נכנסו מכוניות עם פוטנציאל קביעת שיא חדש לנורבורגרינג, כולל מכוניות פורמולה 1. אבל אף אחת מהן לא עשתה זאת, בעיקר בגלל שההקפות האמורות היו הקפות ראווה ולא באמת ניסיונות שבירת שיא. זה היה עניין של זמן עד שמישהו יחליט לפרק את השיא של בלוף, ואם יש חברה שראוי שתעשה את זה, זו חייבת להיות פורשה. קשה להגיד שהופתענו. כל העולם ידע שפורשה תלך על זה וחיכה. ליחשושים גרסו שהם יצליחו לקבוע הקפה מהירה, מאוד, מתחת לחמש דקות.


 

אז אתמול הבוקר (שישי), נכנס טימו ברנרד לפורשה 919 ועצר את שעון העצר על 5:19.55 דקות, מגלח כמעט דקה מהשיא ההיסטורי. ברנרד מכיר את המסלול הזה טוב. טוב מאוד אפילו. הוא ניצח כאן חמש פעמים את מירוץ 24 השעות של נורבורגרינג. הוא מכיר טוב גם את ה-919 איתה לקח את אליפות ה-WEC בשנה שעברה. הם גם נצחו ביחד, פעמיים, בלה-מאן.

שיא חדש: פורשה 919 קובעת 5:19.55 דקות בנורבורגרינג
אלופה יוצאת, אלופה נכנסת

 

אחרי שפרשה מאליפות ה-WEC פורשה הסירה את כל מגבלות ההומולוגציה לתוכן נוצרה ה-919. גרסת האיבו האמורה מוציאה יותר הספק ממנוע ה-V4 המוגדש שמניע את הגלגלים האחוריים. יחד עם המנוע החשמלי (שמזיז את הגלגלים הקדמיים) הגרסה הזו של ה-919 מוציאה 1,160 כ”ס.

שיא חדש: פורשה 919 קובעת 5:19.55 דקות בנורבורגרינג

 

פורשה גם הסירו חלקים רבים (אביזרי תאורה, מגבהים הידראולים ועוד) בכדי לגלח 39 ק”ג ולהציב את מחט המשקל על 849 ק”ג. משוחררים מהגבלות, מהנדסי פורשה נתנו דרור גם לעזרים האווירודינמיים, אלו גם צמחו במידות וגם הפכו אקטיביים, מוסיפים 55 אחוז ליכולת ההצמדה.

שיא חדש: פורשה 919 קובעת 5:19.55 דקות בנורבורגרינג

 

כל הנתונים המרשימים האלו, אדם ומכונה, חברו לכדי שיא אחד מושלם. ברנרד שמר על מהירות ממוצעת 233.8 קמ”ש מסביב לגהינום הירוק, מבלה לא מעט זמן מעל 300 קמ”ש לאורך ההקפה ורושם 369.4 קמ”ש מירביים. וכן, יש גם עזרים אלקטרונים בדמות בקרת משיכה, הנעה כפולה חלקית וחלוקה שוטפת של המומנט בין הגלגלים וגם בלמים על חוט נוספו לכבוד המאורע. כל אלו עזרו לקבוע את השיא המרשים הזה. רף חדש לא נתפס.

נורבורגרינג פורשה 919
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד