“עבורי סטפן בלוף נשאר ענק”, אמר טימו ברנרד אחרי שהוא ופורשה 919 איבו שברו את השיא להקפה של הנורבורגרינג. “היום, הכבוד שאני רוכש להישג שלו עם הטכנולוגיה שהייתה קיימת אז, התעצם אפילו יותר”. וזה לטעמי הסיפור האמיתי כאן. השיא החדש מדהים, והוא רק גורם לשיא של בלוף וה-956 להדהד חזק וברור יותר.
לפני 35 שנה, באימון למירוץ ה-1000 ק”מ של נורבורגרינג 1983, נכנס סטפן בלוף לפורשה 956 שלו והקיף את הנורדשלייפה תוך 6:11.13 דקות. בלי עזרי נהיגה מתוכחמים במכונית עם 620 כ”ס שנסמכה בעיקר על אווירודינמיקה ושימוש באפקט קרקעי, קבע בלוף שיא שאף-אחד לא יכול היה לשבור.
לאורך השנים נכנסו מכוניות עם פוטנציאל קביעת שיא חדש לנורבורגרינג, כולל מכוניות פורמולה 1. אבל אף אחת מהן לא עשתה זאת, בעיקר בגלל שההקפות האמורות היו הקפות ראווה ולא באמת ניסיונות שבירת שיא. זה היה עניין של זמן עד שמישהו יחליט לפרק את השיא של בלוף, ואם יש חברה שראוי שתעשה את זה, זו חייבת להיות פורשה. קשה להגיד שהופתענו. כל העולם ידע שפורשה תלך על זה וחיכה. ליחשושים גרסו שהם יצליחו לקבוע הקפה מהירה, מאוד, מתחת לחמש דקות.
אז אתמול הבוקר (שישי), נכנס טימו ברנרד לפורשה 919 ועצר את שעון העצר על 5:19.55 דקות, מגלח כמעט דקה מהשיא ההיסטורי. ברנרד מכיר את המסלול הזה טוב. טוב מאוד אפילו. הוא ניצח כאן חמש פעמים את מירוץ 24 השעות של נורבורגרינג. הוא מכיר טוב גם את ה-919 איתה לקח את אליפות ה-WEC בשנה שעברה. הם גם נצחו ביחד, פעמיים, בלה-מאן.

אחרי שפרשה מאליפות ה-WEC פורשה הסירה את כל מגבלות ההומולוגציה לתוכן נוצרה ה-919. גרסת האיבו האמורה מוציאה יותר הספק ממנוע ה-V4 המוגדש שמניע את הגלגלים האחוריים. יחד עם המנוע החשמלי (שמזיז את הגלגלים הקדמיים) הגרסה הזו של ה-919 מוציאה 1,160 כ”ס.
פורשה גם הסירו חלקים רבים (אביזרי תאורה, מגבהים הידראולים ועוד) בכדי לגלח 39 ק”ג ולהציב את מחט המשקל על 849 ק”ג. משוחררים מהגבלות, מהנדסי פורשה נתנו דרור גם לעזרים האווירודינמיים, אלו גם צמחו במידות וגם הפכו אקטיביים, מוסיפים 55 אחוז ליכולת ההצמדה.
כל הנתונים המרשימים האלו, אדם ומכונה, חברו לכדי שיא אחד מושלם. ברנרד שמר על מהירות ממוצעת 233.8 קמ”ש מסביב לגהינום הירוק, מבלה לא מעט זמן מעל 300 קמ”ש לאורך ההקפה ורושם 369.4 קמ”ש מירביים. וכן, יש גם עזרים אלקטרונים בדמות בקרת משיכה, הנעה כפולה חלקית וחלוקה שוטפת של המומנט בין הגלגלים וגם בלמים על חוט נוספו לכבוד המאורע. כל אלו עזרו לקבוע את השיא המרשים הזה. רף חדש לא נתפס.