אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
שיאי גינס מאשרים: זו המכונית המהירה בעולם לרבע מייל
ראשי » חדשות » שיאי גינס מאשרים: זו המכונית המהירה בעולם לרבע מייל
אספארק אוול

שיאי גינס מאשרים: זו המכונית המהירה בעולם לרבע מייל

מכונית העל החשמלית מיפן עם כ-2,000 כ"ס קובעת שיאי עולמי למהירות ממוצעת ברבע מייל שמוכר כעת רשמית על ידי מומחי השיאים של גינס

אופיר דואק 29/05/2023 צלם: יצרן

הקרב בין מכוניות העל החשמליות הולך ומתלהט, כשכל אחת מהן רוצה לקבוע שיאי מהירות שיעניקו לה פרסום ותהילת עולם. מספר שבועות לאחר שרימאק נבארה קבעה 23 שיאי תאוצה ומהירות, מכונית העל של אספארק (Aspark) מגיבה עם שיא מהירות עולמי משלה, שגם אושר על ידי צוות המומחים של גינס שמבין כמה דברים בשיאי עולם.

למעשה מדובר בשני שיאים אותם קבעה אספארק אוול (Owl – ינשוף), שהם שיאי מהירות לשמינית ורבע מייל. לא מדובר בזינוק לרבע מייל, שיא שאותו עדין מחזיקה נכון לעתה רימאק, אלא בשיא של מהירות ממוצעת לאורך רבע מייל.

כמה מהר הינשוף החשמלי הזה יודע לנסוע? על הבדיקה שנערכה בשדה התעופה England’s Elvington הצליחה המכונית לרשום מהירות ממוצעת של 309.02 קמ”ש בשמינית מייל, כאשר המהירות הממוצעת ברבע מייל עמדה על 318.85 קמ”ש. זה אומר שבפועל אחרי 400 מטרים המהירות אותה צברה האספארק הייתה גבוהה הרבה יותר, ולדברי הבודקים התקרבה למהירות המרבית של המכונית העומדת על 400 קמ”ש.


שני השיאים הללו הם לא השיאים היחידים אותם קובעת אספארק אוול. לפני קצת יותר משנתיים קבעה המכונית שיא בתאוצה ל-60 מייל (97 קמ”ש) העומד על 1.72 שניות. לשם השוואה רימאק נבארה איטית ב-0.02 שניה שהיא כמעט בגדר סטיית תקן. אבל שיא זה שיא.

אם אתם לא מכירים את אספארק אוול נספר לכם שמכונית העל הזו פותחה על ידי חברת אספארק המתמחה בשירותי הנדסה לתעשיית הרכב. המכונית הוצגה כקונספט בשנת 2017 וכעבור כ-3 שנים הוצגה רשמית כשהיא מצוידת מנוע חשמלי לכל גלגל בהספק משולב של 1,985 כ”ס. המכונית בנבנית בסדנה באיטליה ומוצמד לה תג מחיר אסטרונומי של 4.2 מיליון דולר.

אספארק אוול רבע מייל שיא גינס שיא עולמי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד