אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
שיאומי עושה שרירים על המסלול ומציגה קונספט ספורטיבי עם 1,548 כ”ס
ראשי » חדשות » שיאומי עושה שרירים על המסלול ומציגה קונספט ספורטיבי עם 1,548 כ”ס
שיאומי SU7

שיאומי עושה שרירים על המסלול ומציגה קונספט ספורטיבי עם 1,548 כ”ס

שיאומי חושפת טכנולוגיית מנועים חדשה בגרסה ספורטיבית קיצונית של ה-SU7 עם 1,548 כ"ס, גוף מסיבי פחמן והבטחה להגיע לייצור סדרתי

אופיר דואק 21/07/2024 צלם: יצרן

שיאומי מצטרפת למלחמת ההספקים בין יצרניות הרכב הסיניות. שיאומי אמנם הציגה את המכונית הראשונה שלה אי פעם רק בתחילת השנה, אבל זה לא מפריע לה להמשיך ולהצהיר על כך שהיא מתכננת להתברג בצמרת של תעשיית הרכב העולמית, לפחות כל עוד מדובר במכוניות חשמליות. את הדרך ליעד מנסה שיאומי להשיג על ידי פיתוח טכנולוגיות חדשות ומתקדמות בתחום ההנעה החשמלית ומערכות הנהיגה האוטונומית, אבל גם על ידי הצהרות כוונות ספורטיבית.

החברה חשפה בסוף השבוע מספר טכנולוגיות חדשות ובהן מנוע חדש אותו היא מכנה V8s. לא מדובר בעירה פנימית בתצורה האהובה, אלא פשוט במיתוג המציב את המנוע החדש כמקביל בהספקו למנוע V8 מודרני. לדברי שיאומי המנוע החדש מצויד בלהבים קלים ומתקדמים וטכנולוגיית קירור שמן פנימית מסוגל להגיע למהירות עבודה של 27,200 סל”ד, כשהוא מניב הספק של 570 כ”ס ומומנט של 64.8 קג”מ. שיאומי גם טוענת שתציג בקרוב גרסה מתקדמת יותר של מנוע זה עם להבים מסיבי פחמן המסוגל להגיע למהירות עבודה מרבית של 35 אלף סל”ד והספק גבוה יותר, אבל משום מה זה פשוט לא מצליח לרגש אותנו בשום אופן.

מה שמעניין באמת הוא שאת המנוע החדש בוחרת שיאומי להציג כחלק ממכונית קונספט אותה היא מכנה שיאומי SU7 אולטרה – גרסה ספורטיבית קיצונית למכונית הראשונה והיחידה שמייצרת שיאומי כעת. החשיפה של גרסת האולטרה היא לא רק לצורך יחסי ציבור, ובשיאומי יש כוונה להביאה ליצור סדרתי, תוך יומרה לשבור את שיא ההקפה למכונית חשמלית בנורבורגרינג, שם כבר נצפתה ה-SU7 מספר פעמים בשבועות האחרונים.


כבר התרגלנו לכך שהסינים “קצת” עפים על עצמם בהצהרות מפוצצות חדשות לבקרים, אבל במקרה של שיאומי SU7 יש לפחות נתונים על הנייר שמגבים אותן. גרסת האולטרה מצוידת בשני מנועי V8s החדשים שהציגה יחד עם מנוע חשמלי נוסף (המכונה V6s) בהספק של 380 כ”ס היוצרים יחד הספק משולב בדיוני של 1,548 כ”ס. יותר ממכונית על של BYD, מגרסת העל של זיקר 001 ויותר מבוגאטי טורביו.

גוף המכונית עשוי כולו סיבי פחמן מה שאפשר להעמיד את משקל המכונית הגדולה (אורך של 520 ס”מ) על 1,900 ק”ג צנועים למדי עבור מכונית חשמלית. יחס המשקל/הספק העומד על כ-1.22 ק”ג לכ”ס מאפשר לשיאומי להצהיר על נתוני תאוצה מסחררים של 1.97 שניות ל-100 קמ”ש, פחות מ-6 שניות ל-200 קמ”ש וכ-15 שניות ל-300 קמ”ש עם מהירות מרבית של 350 קמ”ש שמן הסתם תכחיד את קיבולת הסוללה בקצב לא פחות מהיר. אם כבר הזכרנו אתה סוללה, אז היא צפויה להיות סוללת ליתיום-ברזל-פוספט מתוצרת CTAL מסדרת קאלין 2.0  עם תמיכה בקצב טעינה של 880 קילוואט – רק שעם כל הכבוד למספרים המפוצצים אין לכם ממש סיכוי למצוא מטען מהיר כזה בצד הזה של כדור הארץ.

שיאומי מבטיחה לא רק ביצועים בקו ישר אלא גם יכולת האטה תואמת עם מערכת בלימה מתוצרת AP Racing בעלת שישה בוכנות לכל קאליפר מלפנים ומאחור ומרחק בלימה של 25 מטרים בלבד מ-100 קמ”ש. שפע של תוספות אווירודינמיות, כולל כנף אחורית עצומה, אמורות לשמור את שיאומי SU7 אולטרה צמודה לכביש עם כוח הצמדה כולל של כמעט 2.2 טון.
יהיה מעניין לראות כמה מכל המספרים המוגזמים הללו יהיו מציאותיים בגרסת היצור שתוצג בשנה הבאה, אבל מצד שני עד לפני שנה לא האמנו שלשיאומי תהיה בכלל מכונית.

שיאומי שיאומי SU7 שיאומי SU7 אולטרה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
בחזרה למסלול: ק.ט.מ 990 RC R נחשף

בחזרה למסלול: ק.ט.מ 990 RC R נחשף

מוטוקרוס האומות: הישג היסטורי לנבחרת הישראלית

מוטוקרוס האומות: הישג היסטורי לנבחרת הישראלית

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד