אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
שובו של ה”המי”: סטלנטיס תחזור לייצר מנועי V8
ראשי » חדשות » שובו של ה”המי”: סטלנטיס תחזור לייצר מנועי V8
המי

שובו של ה”המי”: סטלנטיס תחזור לייצר מנועי V8

אחרי ירידה במכירות וביקורות מהקהל, בסטלנטיס הבינו שהאמריקאים רוצים מנועי V8 וצפויים לחזור ולייצר את מנועי ה"המי" האייקונים

אופיר דואק 25/03/2025 צלם: יצרן

כאשר יצאה לדרך הצהירו בקבוצת סטלנטיס, כחל מחזונו של יו”ר הקבוצה קרלוס טווארס, על תוכניות שאפתניות להוביל את תעשיית הרכב בכל מה שקשור לצמצום פליטות מזהמים ומעבר מהיר להנעה חשמלית. הנפגעים הגדולים מהחזון הזה היו המותגים האמריקאים בקבוצה, שנאלצו להיפרד ממנועי ה-V8 האהובים מסדרת HEMI, ובמקרה הטוב להחליפם במנוע ההוריקן החדש והמוגדש בעל ששת הצילינדרים.

אלא שקהל האמריקאי שעוד נאמן למותגי קרייזלר, דודג’, ראם וג’יפ, שעבורו מנוע ה”המי” הוא אייקון תרבותי שורשי, פחות ראה את המהלך הזה בעין יפה, עם ביקורות על טווארס ש”אינו מבין את השוק האמריקאי”, מה שהוכח ובא לידי ביטוי גם בנתוני המכירות. גם יתר מותגי סטלנטיס ספגו ירידה משמעותית במכירות בשנה החולפת ומי ששילם את המחיר הוא טווארס עצמו, שפרש מוקדם מן הצפוי מתפקידו והותיר את סטלנטיס לנסות להתארגן מחדש בהתאם למציאות בה ישנה ירידה בביקושים למכוניות בעלות הנעה חשמלית.

אישורים לשינוי בתכניות הללו כבר קיבלנו לאחרונה כאשר באלפא רומיאו אישרו כי הג’וליה והסטלביו הבאים יעשו שימוש במנועי בעירה פנימית בניגוד לתכנון המקורי. כעת מגיעים דיווחים מארה”ב כי שינוי גישה צפוי גם מכיוון המותגים האמריקאים של סטלנטיס, עם היערכות להחזיר את מנוע ה-V8 מסדרת המי להיצע הדגמים כבר בשנת הדגם הבאה 2026. לצד הדיווחים גם המנכ”ל החדש של חטיבת ראם רמז על כך בראיון לאחרונה כשאמר כי “יתכן והסיפור של ההמי טרם נגמר”.

המי


זה המקום לציין שמנועי ההמי עדין נמצאים בייצור בכמות דגמים מצומצמת. כך למשל מוצע מנוע ההמי הנפח 6.4 ליטר בדגמי ראם 2500 ו-3500, ג’יפ עדין מייצרת את הרנגלר 392 בעקבות הביקוש הגבוה ודודג’ מציעה עדין את הדורנגו הלקאט עם גרסת הסופרצ’ארג’ר של מנוע ה-392 (6.2 ליטר). עם זאת, מנועי ה-V8 נשמטו מדגמים גדולים של ג’יפ ודגמים חדשים כמו ראם 1500 וכמובן דודג’ צ’ארג’ר לא קיבלו את מנוע ההמי אלא את מנוע ששת הצילינדרים המוגדש החדש.

על פי הדיווחים, מפעל המנועים של סטלנטיס בעיר דאנדי אמור לחזור לייצר את מנועי ההמי בנפחי 5.7 ו-6.2 ליטר כבר בקיץ הקרוב. מנועי ה-V8 צפויים לחזור להיצע בדגמים קיימים כמו דודג’ דוראנגו, ויתכן מאד שגם לדגמי הואגוניר והגרנד ואגוניר של ג’יפ. גם ראם 1500 החדש מתוכנן לחזור ולהציע מנוע V8 כמו אחיו הגדולים, מה שמעורר תקווה לקאמבק של גרסת ה-TRX הקרבית שהוחלפה בראם RHO בעל מנוע ששת הצילינדרים החלש משמעותית מדגמי הראפטור של פורד. עם זאת, למעריצי דודג’ צ’ארג’ר נכונה אכזבה, שכן מנועי ה-V8 לא צפויים להגיע לדור החדש כיוון שהוא, כמו יתר הדגמים הבנויים על בסיס פלטפורמת STLA Large, לא מותאמים מנועים אלו ודורשים שינויים מקיפים ויקרים לשם כך.

מדיניות ממשל טראמפ להפחית את הרגולציית זיהום האוויר וצריכת הדלק אמורה לתת עידוד נוסף להמשך ייצור מנועי ה-V8, כך שיתכן מאד שבסטלנטיס ימשיכו לפתח אותם בשנים הקרובות, אולי בתוספת מערכות היברידיות קלות. בכל מקרה. אם וכאשר הדבר יתממש מדובר בבשורה טובה עבור חובבי MOPAR.

 

V8 דודג' דודג' דורנאנגו המי המי V8 מנועי V8 סטלנטיס ראם ראם 1500
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד