אנחנו רגילים שלרוב הקרבות על זמני ההקפה המהירים ביותר בנורבורגרינג מתבצעים בין דגמי הביצועים של יצרניות הגרמניות הבכירות, למיטב התוצרת האיטלקית האקזוטית כשפה ושם מבליחות להן כמה מתחרות נישתיות ממוקדות מטרה. ואפילו עוד לא התחלנו לעכל את העובדה ששיאומי עושה שמות בגיהינום הירוק עם המכונית הראשונה מתוצרתה.
גם לאמריקאים יש מה להגיד בנידון, בעיקר לשברולט שבדור האחרון של הקורבט בעלת המנוע המרכזי כבר לא מפחדת להביט לפורשה ושות’ היישר בפנסים. שברולט הגיעה לנורבורגרינג כדי לקבוע זמני הקפה עם הקורבט C8 ועשתה זאת בדרך שלה, עם שלוש גרסאות שונות של המכונית שכל אחת מהן קבעה תוצאת שיא משלה.
שלושת הגרסאות שהגיעו לנורבורגרינג היו ה-Z06, ה-ZR1 וה-ZR1X כפולת ההנעה ההיברידית שנחשפה לפני מספר שבועות. כל שלושת מכוניות הקורבט שקבעו את השיאים בנורבורגרינג היו סדרתיות לחלוטין למעט מספר התאמות בטיחותיות שנדרשו על ידי המסלול וכללו התקנת קשת התהפכות פנימית, מושב מרוצים מלא עם חגורות בטיחות בעלות שש נקודות עיגון ומטפים לכיבוי אש. כל שלושת המכוניות היו נעולות בצמיגי מישלין פיילוט קאפ 2R שהותקנו על חישוקים מסיבי פחמן שהם אופציה בכל שלושת הגרסאות.

כצפוי, שברולט קורבט ZR1X קבעה את זמן ההקפה המהיר ביותר מבין השלוש העומד על 6:49.275 כשמאחורי ההגה ישב דרו קאטל – מהנדס דינאמי של ג’נרל מוטורס בפרויקט הקורבט ZR1X. הזמן אותו קבע קאטל מהיר בפחות מעשירית שניה מהזמן שקבעה פורשה 911 GT3 RS לפני 3 שנים, (6:50.325 דקות), אם כי כרגע על פי הגדרות הנורבורגרינג מדובר בשיא המשויך לקטגוריית מכוניות טרום ייצור. זמן ההקפה שנקבע מציב את הקורבט ZR1X כמכונית האמריקאית הסדרתית המהירה ביותר אי פעם על המסלול כשהיא מדיחה את פורד מוסטאנג GTD שרשמה זמן הקפה של 6:52.072 דקות. אבל מה שמעניין יותר הוא שמדובר בזמן ההקפה הרשמי הטוב ביותר שקבע בנורבורגרינג נהג שהוא אינו נהג מרוצים מקצועי, כך שתאורטית עם נהג עוד יותר מיומן יכולה הקורבט ההיברידית לקבוע זמן הקפה טוב עוד יותר.
באופן מעניין, הזמן אותו קבעה קורבט ZR1 שלה “רק” 1,064 כ”ס והנעה אחורית לא נפל בהרבה לעומת ה-ZR1X כפולת ההנעה בעלת 1,250 כ”ס. ה-ZR1 רשמה זמן הקפה של 6:50.763 דקות, כשמאחורי ההגה ישב בראיין וואלס, מהנדס נוסף של ג’נרל מוטורס. מדובר בזמן הטוב ביותר שקבעה קורבט בעלת הנעה אחורית בנורבורגרינג, כשהיא מותירה סקרנות כמה שניות יוכל לקזז נהג מרוצים מקצועי מזמן ההקפה הזה (שלא שאנחנו חלילה מזלזלים ביכולות של קובעי השיאים הנוכחיים).
לבסוף, שברולט קורבט ZO6 הצנועה רשמה זמן הקפה של 7:11.826 דקות. איטי יותר מזמן ההקפה של פורשה קאיימן 718 GT4 RS, אבל מהיר יותר מהזמנים של ב.מ.וו M4 CSL, שברולט קאמרו ZL1 ודודג’ וויפר ACR. מה שחשוב לא פחות עבור שברולט, מדובר בזמן ההקפה הטוב ביותר עבור קורבט בעלת מנוע אטמוספרי. אולי לא מדובר בשיאים אבסולוטיים, אבל הם ללא ספק מוכיחים שכשבאמריקה רוצים הם יכולים.