אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
שברולט מציגה בלייזר EV עם 1,300 כ”ס למרוצי נסקאר, ואנחנו שואלים למה?
ראשי » חדשות » שברולט מציגה בלייזר EV עם 1,300 כ”ס למרוצי נסקאר, ואנחנו שואלים למה?
שברולט בלייזר

שברולט מציגה בלייזר EV עם 1,300 כ”ס למרוצי נסקאר, ואנחנו שואלים למה?

מכונית נאסקאר עם 1,300 כ"ס יכולה להיות משהו מלהיב במיוחד לחובבי המרוצים האמריקאים, אבל לא בטוח שהם יתלהבו מכך שיש לה מנועים חשמליים במקום מנוע V8

יובל לוי 17/02/2025 צלם: יצרן

בימים שבהם כל יצרן רכב מרגיש מחויב להוסיף סוללה ולחבר שקע חשמלי לכל מה שזז, שברולט החליטה לחשוף את הבלייזר EV.R NASCAR, אבטיפוס חשמלי לרכב המוכן למרוצי נאסקאר על בסיס קרוסאובר החשמלי. כן, קראתם נכון, מרוצי הנאסקאר,  אחד המבצרים האחרונים של מנועי ה-V8 הרועמים, מקבל גם הוא שקט חשמלי. אנחנו רק תוהים האם מישהו שאל את השאלה הפשוטה: “האם הקהל מעוניין לראות מכוניות NASCAR מבלי לשמוע אותן?”

שברולט בלייזר EV.R מונע על ידי שלושה מנועים חשמליים שיכולים לטפס עד 15,000 סל”ד ומפיקים יחד 1,300 כ”ס – מספרים יפים מאד. יש לו גם סוללת 78 קילוואט שתעזור לו להשלים כמה הקפות במצערת מלאה לפני שתתרוקן. אבל זה לא מנוע V8 אמריקאי קלאסי עם צליל שירעיד את הטריבונות וילהיב את הקהל.

הרעיון מאחורי הפרויקט, לטענת GM, הוא לחקור טכנולוגיות שיכולות להשפיע גם על רכבי הכביש של שברולט. במילים אחרות, עוד צעד במסע של תעשיית הרכב לכיוון מערכות הנעה חשמליות, צעד שעלול בעתיד להחליף את הצלילים והאופי, שמלווים את מרוצי הנאסקאר מאז ומעולם, בדממה. מן הסתם הצעד הזה מועד להיות גם מקדם תדמית ומכירות, בדיוק כמו שברולט בלייזר EV SS שנבחרה להיות מכונית הקצב של מרוץ דייטונה 500, בו תוצג גם הבלייזר EV.R נאסקר לקהל.


לטובת הפרויקט הזה, GM עבדו בשיתוף עם אנשי הנאסקאר כדי להתאים את ה-Blazer החשמלי לתקנות הסדרה. זהו רכב רחב ונמוך יותר מגרסת הכביש, עם כלוב בטיחות מלא, מעטפת מרכב פלסטית לחיסכון במשקל, כל הציוד הנדרש כדי להשתתף במרוצים וצמיגי גודייר Racing Eagles. נהג המבחן, ג’סטין אלגאייר, סיפר שהקושי הגדול ביותר עבורו היה ההתמודדות עם היכולת להעריך את מהירות הנסיעה בכניסה לפניה. עד היום הוא עשה זאת באמצעות צלילי המנוע וההילוך בו הוא נהג, אך בהנעה חשמלית אין לו את האינדיקציות האלו. כמו כן, הרבה שעות מושקעות בהתאמת הבלימה הרגנרטיבית לצרכים הייחודיים בנהיגת מסלול, שכוללים את מקטעי ההאטה לפני הפניות ואת האיזון הנדרש במהלכן.

ומה עם המסורת? מרוצי הנאסקאר הם שם נרדף לשאגת מנועים, לקרבות צמודים ולעשן מפלטים. הבלייזר EV.R יספק ביצועים, כל עוד ישאר לו חשמל בסוללה כמובן. מנגד, אין לו שום דבר מהקסם של מכוניות המרוץ הקלאסיות, שגורמות לקהל למלא את הטריבונות על מנת לראות, לשמוע ולהריח אותן. האם בעתיד נראה את מרוצי הנאסקאר מציגים שקט מצמרר בדומה לפורמולה E? ימים יגידו. בינתיים, למי שעדיין אוהב ריח של דלק שרוף וצלילי V8, אפשר להתנחם בעובדה שמרוצי הנאסקאר המסורתיים לא הולכים לשום מקום – לפחות לא בזמן הקרוב.

מרוצי נאסקר נאסקר שברולט שברולט בלייזר EV שברולט בלייזר EV.R
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד