אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
שברולט מציגה בלייזר EV עם 1,300 כ”ס למרוצי נסקאר, ואנחנו שואלים למה?
ראשי » חדשות » שברולט מציגה בלייזר EV עם 1,300 כ”ס למרוצי נסקאר, ואנחנו שואלים למה?
שברולט בלייזר

שברולט מציגה בלייזר EV עם 1,300 כ”ס למרוצי נסקאר, ואנחנו שואלים למה?

מכונית נאסקאר עם 1,300 כ"ס יכולה להיות משהו מלהיב במיוחד לחובבי המרוצים האמריקאים, אבל לא בטוח שהם יתלהבו מכך שיש לה מנועים חשמליים במקום מנוע V8

יובל לוי 17/02/2025 צלם: יצרן

בימים שבהם כל יצרן רכב מרגיש מחויב להוסיף סוללה ולחבר שקע חשמלי לכל מה שזז, שברולט החליטה לחשוף את הבלייזר EV.R NASCAR, אבטיפוס חשמלי לרכב המוכן למרוצי נאסקאר על בסיס קרוסאובר החשמלי. כן, קראתם נכון, מרוצי הנאסקאר,  אחד המבצרים האחרונים של מנועי ה-V8 הרועמים, מקבל גם הוא שקט חשמלי. אנחנו רק תוהים האם מישהו שאל את השאלה הפשוטה: “האם הקהל מעוניין לראות מכוניות NASCAR מבלי לשמוע אותן?”

שברולט בלייזר EV.R מונע על ידי שלושה מנועים חשמליים שיכולים לטפס עד 15,000 סל”ד ומפיקים יחד 1,300 כ”ס – מספרים יפים מאד. יש לו גם סוללת 78 קילוואט שתעזור לו להשלים כמה הקפות במצערת מלאה לפני שתתרוקן. אבל זה לא מנוע V8 אמריקאי קלאסי עם צליל שירעיד את הטריבונות וילהיב את הקהל.

הרעיון מאחורי הפרויקט, לטענת GM, הוא לחקור טכנולוגיות שיכולות להשפיע גם על רכבי הכביש של שברולט. במילים אחרות, עוד צעד במסע של תעשיית הרכב לכיוון מערכות הנעה חשמליות, צעד שעלול בעתיד להחליף את הצלילים והאופי, שמלווים את מרוצי הנאסקאר מאז ומעולם, בדממה. מן הסתם הצעד הזה מועד להיות גם מקדם תדמית ומכירות, בדיוק כמו שברולט בלייזר EV SS שנבחרה להיות מכונית הקצב של מרוץ דייטונה 500, בו תוצג גם הבלייזר EV.R נאסקר לקהל.


לטובת הפרויקט הזה, GM עבדו בשיתוף עם אנשי הנאסקאר כדי להתאים את ה-Blazer החשמלי לתקנות הסדרה. זהו רכב רחב ונמוך יותר מגרסת הכביש, עם כלוב בטיחות מלא, מעטפת מרכב פלסטית לחיסכון במשקל, כל הציוד הנדרש כדי להשתתף במרוצים וצמיגי גודייר Racing Eagles. נהג המבחן, ג’סטין אלגאייר, סיפר שהקושי הגדול ביותר עבורו היה ההתמודדות עם היכולת להעריך את מהירות הנסיעה בכניסה לפניה. עד היום הוא עשה זאת באמצעות צלילי המנוע וההילוך בו הוא נהג, אך בהנעה חשמלית אין לו את האינדיקציות האלו. כמו כן, הרבה שעות מושקעות בהתאמת הבלימה הרגנרטיבית לצרכים הייחודיים בנהיגת מסלול, שכוללים את מקטעי ההאטה לפני הפניות ואת האיזון הנדרש במהלכן.

ומה עם המסורת? מרוצי הנאסקאר הם שם נרדף לשאגת מנועים, לקרבות צמודים ולעשן מפלטים. הבלייזר EV.R יספק ביצועים, כל עוד ישאר לו חשמל בסוללה כמובן. מנגד, אין לו שום דבר מהקסם של מכוניות המרוץ הקלאסיות, שגורמות לקהל למלא את הטריבונות על מנת לראות, לשמוע ולהריח אותן. האם בעתיד נראה את מרוצי הנאסקאר מציגים שקט מצמרר בדומה לפורמולה E? ימים יגידו. בינתיים, למי שעדיין אוהב ריח של דלק שרוף וצלילי V8, אפשר להתנחם בעובדה שמרוצי הנאסקאר המסורתיים לא הולכים לשום מקום – לפחות לא בזמן הקרוב.

מרוצי נאסקר נאסקר שברולט שברולט בלייזר EV שברולט בלייזר EV.R
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד