אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
שברולט מציגה בלייזר EV עם 1,300 כ”ס למרוצי נסקאר, ואנחנו שואלים למה?
ראשי » חדשות » שברולט מציגה בלייזר EV עם 1,300 כ”ס למרוצי נסקאר, ואנחנו שואלים למה?
שברולט בלייזר

שברולט מציגה בלייזר EV עם 1,300 כ”ס למרוצי נסקאר, ואנחנו שואלים למה?

מכונית נאסקאר עם 1,300 כ"ס יכולה להיות משהו מלהיב במיוחד לחובבי המרוצים האמריקאים, אבל לא בטוח שהם יתלהבו מכך שיש לה מנועים חשמליים במקום מנוע V8

יובל לוי 17/02/2025 צלם: יצרן

בימים שבהם כל יצרן רכב מרגיש מחויב להוסיף סוללה ולחבר שקע חשמלי לכל מה שזז, שברולט החליטה לחשוף את הבלייזר EV.R NASCAR, אבטיפוס חשמלי לרכב המוכן למרוצי נאסקאר על בסיס קרוסאובר החשמלי. כן, קראתם נכון, מרוצי הנאסקאר,  אחד המבצרים האחרונים של מנועי ה-V8 הרועמים, מקבל גם הוא שקט חשמלי. אנחנו רק תוהים האם מישהו שאל את השאלה הפשוטה: “האם הקהל מעוניין לראות מכוניות NASCAR מבלי לשמוע אותן?”

שברולט בלייזר EV.R מונע על ידי שלושה מנועים חשמליים שיכולים לטפס עד 15,000 סל”ד ומפיקים יחד 1,300 כ”ס – מספרים יפים מאד. יש לו גם סוללת 78 קילוואט שתעזור לו להשלים כמה הקפות במצערת מלאה לפני שתתרוקן. אבל זה לא מנוע V8 אמריקאי קלאסי עם צליל שירעיד את הטריבונות וילהיב את הקהל.

הרעיון מאחורי הפרויקט, לטענת GM, הוא לחקור טכנולוגיות שיכולות להשפיע גם על רכבי הכביש של שברולט. במילים אחרות, עוד צעד במסע של תעשיית הרכב לכיוון מערכות הנעה חשמליות, צעד שעלול בעתיד להחליף את הצלילים והאופי, שמלווים את מרוצי הנאסקאר מאז ומעולם, בדממה. מן הסתם הצעד הזה מועד להיות גם מקדם תדמית ומכירות, בדיוק כמו שברולט בלייזר EV SS שנבחרה להיות מכונית הקצב של מרוץ דייטונה 500, בו תוצג גם הבלייזר EV.R נאסקר לקהל.


לטובת הפרויקט הזה, GM עבדו בשיתוף עם אנשי הנאסקאר כדי להתאים את ה-Blazer החשמלי לתקנות הסדרה. זהו רכב רחב ונמוך יותר מגרסת הכביש, עם כלוב בטיחות מלא, מעטפת מרכב פלסטית לחיסכון במשקל, כל הציוד הנדרש כדי להשתתף במרוצים וצמיגי גודייר Racing Eagles. נהג המבחן, ג’סטין אלגאייר, סיפר שהקושי הגדול ביותר עבורו היה ההתמודדות עם היכולת להעריך את מהירות הנסיעה בכניסה לפניה. עד היום הוא עשה זאת באמצעות צלילי המנוע וההילוך בו הוא נהג, אך בהנעה חשמלית אין לו את האינדיקציות האלו. כמו כן, הרבה שעות מושקעות בהתאמת הבלימה הרגנרטיבית לצרכים הייחודיים בנהיגת מסלול, שכוללים את מקטעי ההאטה לפני הפניות ואת האיזון הנדרש במהלכן.

ומה עם המסורת? מרוצי הנאסקאר הם שם נרדף לשאגת מנועים, לקרבות צמודים ולעשן מפלטים. הבלייזר EV.R יספק ביצועים, כל עוד ישאר לו חשמל בסוללה כמובן. מנגד, אין לו שום דבר מהקסם של מכוניות המרוץ הקלאסיות, שגורמות לקהל למלא את הטריבונות על מנת לראות, לשמוע ולהריח אותן. האם בעתיד נראה את מרוצי הנאסקאר מציגים שקט מצמרר בדומה לפורמולה E? ימים יגידו. בינתיים, למי שעדיין אוהב ריח של דלק שרוף וצלילי V8, אפשר להתנחם בעובדה שמרוצי הנאסקאר המסורתיים לא הולכים לשום מקום – לפחות לא בזמן הקרוב.

מרוצי נאסקר נאסקר שברולט שברולט בלייזר EV שברולט בלייזר EV.R
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד