אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
רכיבה ראשונה: הוסקוורנה נורדן 901 בגרסת Expedition
ראשי » מבחני דרכים » רכיבה ראשונה: הוסקוורנה נורדן 901 בגרסת Expedition
הוסקוורנה נורדן 901

רכיבה ראשונה: הוסקוורנה נורדן 901 בגרסת Expedition

הגרסה הקרבית של הוסקוורנה נורדן 901 נחתה בישראל, כשהיה מתבקש לשלוח את רז הימן להאכיל אותה אבק כדי לברר האם היא עדיפה על הגרסה הסטנדרטית ולמי היא מיועדת באמת

רז הימן 26/06/2023 צלם: רונן טופלברג

ב 2022, לאחר תקופה לא קצרה במהלכה טיזרים בישרו על כניסתה של הוסקוורנה לשוק אופנועי האדוונצ’ר הקרביים נפל דבר, נורדן 901 הגיח לעולם. זו הייתה הפעם הראשונה שהיצרן נכנס עם אופנוע טווין בנפח גדול לפלח שוק זה – הפופולרי ביותר בשוק האופנועים האירופאי בשנים האחרונות. בניגוד למקובל לחשוב, זהו לא הטווין הראשון של הוסקוורנה. כבר בשנות השישים, בגלגולו השבדי המקורי של המפעל, חיבר המהנדס הראשי שני מנועים דו-פעימתיים בנפח 250 סמ”ק ליחידה אחת בנפח 500 סמ”ק ויצר אבטיפוס של אופנוע שטח עם מנוע דו”פ טווין שאפילו ניצח כמה מרוצי מדבר באותה תקופה, כולל את מרוץ באחה 1000 האגדי.

הוסקוורנה נורדן 901 אינו שונה משאר ליין אופנועי הוסקוורנה וגם לו יש בן דוד ג’ינג’י מבית ק.ט.מ, זהו ה-890 אדוונצ’ר שחולק עימו את מכלוליו העיקריים כמו שלדה ומנוע. מדובר בטווין מקבילי בנפח 889 סמ”ק, בעל הספק של 105 כ”ס מנוהל ומפוקח על ידי מיטב האלקטרוניקה כולל בקרת בלימה, שיוט ומערכת קוויק שיפטר. ב-901 מותקנות מערכות בטיחות של הדור האחרון, כולל בקרת אחיזה בפנייה ומערכת ABS הפועלת גם בזמן הטיה בפנייה.

שנה עברה מאז הושק האופנוע בישראל והיום ניתן למצוא באולמות התצוגה בישראל שני דגמים של הוסקוורנה נורדן 901 – הדגם הרגיל (זהה לזה של 2022 אך בצביעה חדשה) ודגם EXPEDITION חדש לגמרי שהוצג בעולם לפני מספר שבועות וכבר הניח את גלגלים בארץ הקודש. אנחנו כבר רגילים לראות מהיצרן האוסטרי דגמים שמשווקים בגרסאות נוספות (סיקס דייז, ארצברג הדגמי האנדורו, גרסאות S, R וראלי בדגמי האדוונצ’ר) שבפועל הם אותו אופנוע, אבל מאובזר ברמה כזו או אחרת.


השיקול של הקונה אם לבחור את הגרסה הרגילה או המאובזרת יכול להיות התמורה לכסף, נראות הכלי או סתם להרגיש מיוחד. ההזמנה להשקה רכובה על שני הדגמים של הוסקוורנה נורדן 901 נראתה כמו הזדמנות מצוינת להבין את המשמעות של גרסת האקספדישן אל מול הרגילה והאם ולמי היא באמת מתאימה.

משלחת מחקר

התכנסנו בחוות ארץ הצבי שליד כפר אדומים בבוקרו של יום קיץ נעים ולא אופייני. הטמפרטורה הייתה אידאלית לרכיבת כביש פלוס שטח ולרשותנו עמדו כל הגרסאות האפשריות של הנורדן לדורותיו (2022, 2023 רגילה ואקספדישן שלשמה נתכנסו). מסלול הרכיבה ארך כ-150 ק”מ והתפתל באזורים המזרחיים של מועצה אזורית בנימין, או בעברית פשוטה יריחו עד פצאל בחלק המזרחי הנמוך ומעלה אפרים עד כפר אדומים בחלק ההררי.

לא יכולתי לרכב על כלי כזה מבלי ראשית להסתובב סביבו ולהתרשם איך הוא נראה ומה הוא משדר. זו לא טויוטה קורולה שאתה נכנס לתוכה ולא מענין אותך באיזה מכונית התיישבת, העיקר שתגיע מפה לשם. הרושם הראשוני מה-901, ובניגוד לאחיו הקטנים, שזה האסקי עם אישיות משלו. יש לו לוק ייחודי שכבר במבט הראשון (בעיקר מלפנים) אומר “אני לא העתק הדבק של כלי אחר, אני מיוחד”.

גרסת האקספדישן לוקחת בהיבט המראה עוד צעד קטן קדימה בהשוואה לגרסה הרגילה, עם משקף קדמי גבוה יותר, תיקי אוכף רכים וצביעה ייחודית. בהיבט הדינמי כבר מדובר על צעד גדול קדימה. בגרסת האקספדישן ישנם  בולמי WP XPLOR. מלפנים ישנו מזלג בקוטר 48 מ”מ (43 מ”מ ברגילה) מסוג קרטרידג’ פתוח עם אפשרות בחלקו העליון של הבולם לכוונן ידנית בנוחות את שיכוך הכיווץ וההחזרה. גם מאחור נמצא בולם מסדרת WP XPLOR, כשמהלך שניהם מגיע ל 240 מ”מ, 20 מ”מ יותר מאשר בגרסה הרגילה.

הבולמים משופרים ומשדרגים את חווית הרכיבה בשטח באופן משמעותי לעומת הגרסה הרגילה. רכיבה עם שני הדגמים על השבילים המסולעים המחישה מיידית את ההבדל, יכולת הגיהוץ על אבנים קטנות, כמו גם סגירת מהלך רק במקרי קיצון אפשרו קצב רכיבה מהיר יותר תוך תחושת בטחון גדולה יותר. עדיין צריך לזכור שזה לא הופך את האופנוע לכלי אנדורו ומדובר בכלי גדול וכבד בסטנדרט שרוכבי אדוונצ’ר וודאי מכירים, אבל עם בולמים מצוינים שמשדרגים את היכולות.

סיכום מסלול
ניתן לומר שהבולמים הם ההבדל המשמעותי בין שתי הגרסאות. רוכב שעיקר הייעוד של האופנוע עבורו הוא כלי תחבורה יכול להסתפק בגרסה הרגילה ולחסוך כ-10 אלף שקלים שזהו פער המחיר בין הגרסאות, ובמקרה שמרגיש צורך (אני לא הרגשתי) יכול לפנק את עצמו במשקף גבוה כמו של האקספדישן. עבור רוכב שרכיבת השטח חשובה לו – אין התלבטות ואין שום שיקול שיצדיק העדפה של הגרסה הרגילה. פעולת המתלים באקספדישן משמעותית טובה יותר ועל הדרך הוא מגיע עם שפע אבזור כמו מיגון גחון משודרג, תיקי אוכף, רגלית אמצע, משקף גבוה ומחממי מושב וידיים. אם אני מכיר נכון את הרוכב הישראלי שרוצה את הכי הכי, נתוני המכירות השנה של הוסקוורנה נורדן 901 יציגו ניצחון בנוקאאוט של האקספישן על פני הגרסה הרגילה.

רכב, כתב והזיע: רז הימן

מנוע טווין מקבילי, 899 סמ”ק הספק 105  כ”ס ב-8,000 סל”ד מומנט 10.1 קג”מ ב-6,500 תיבת הילוכים  6 הילוכים משקל (יבש) 214 ק”ג בסיס גלגלים 152 ס”מ גובה מושב 875-895  מ”מ מחיר 115,000 שקלים

NORDEN 901 EX 15NORDEN 901 EX 15Preview
NORDEN 901 EX 16NORDEN 901 EX 16Preview
NORDEN 901 EX 17NORDEN 901 EX 17Preview
NORDEN 901 EX 18NORDEN 901 EX 18Preview
NORDEN 901 EX 19NORDEN 901 EX 19Preview
NORDEN 901 EX 11NORDEN 901 EX 11Preview
NORDEN 901 EX 12NORDEN 901 EX 12Preview
NORDEN 901 EX 13NORDEN 901 EX 13Preview
NORDEN 901 EX 14NORDEN 901 EX 14Preview
הוסקוורנה נורדן 901הוסקוורנה נורדן 901Preview
NORDEN 901 EX 07NORDEN 901 EX 07Preview
NORDEN 901 EX 08NORDEN 901 EX 08Preview
NORDEN 901 EX 09NORDEN 901 EX 09Preview
NORDEN 901 EX 10NORDEN 901 EX 10Preview
NORDEN 901 EX 01NORDEN 901 EX 01Preview
NORDEN 901 EX 02NORDEN 901 EX 02Preview
NORDEN 901 EX 03NORDEN 901 EX 03Preview
NORDEN 901 EX 04NORDEN 901 EX 04Preview
NORDEN 901 EX 05NORDEN 901 EX 05Preview

הוסקוורנה הוסקוורנה נורדן 901 הוסקוורנה נורדן 901 אקספדישן נורדן 901 רז הימן
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד