אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הונדה רבל 500 – רכיבה ראשונה
ראשי » מבחני דרכים » הונדה רבל 500 – רכיבה ראשונה

הונדה רבל 500 – רכיבה ראשונה

קאסטום-בובר על בסיס מכלולים מוכרים ומחיר נגיש – יצאנו לבדוק איך זה מרגיש

אריאל אלסיבוני 31/10/2017

הונדה רבל 500 משתייך לז’אנר אופנועי ספציפי מאוד מבחינתי. כאלו שאני יודע, שלא משנה מה אכתוב, או מה יוליד המבחן, לא באמת ישנה דבר.

יהיו כאלו שייחשקו בו בכל מחיר, יהיו כאלו שלא יבינו את המהות של האופנוע הזה. ככה זה עם קאסטומים בד”כ, גם עם קפה רייסרים ועוד כמה סגמנטים. לפעמים חשוב איך שזה נראה יותר מאיך שזה נוסע.

אז למרות שכבר מהתמונות אתה יודע אם אתה בעד או נגד, בוא נצא לדרך ונראה מה הסיפור של האופנוע הזה.

הונדה רבל 500
קאסטום מינימליסטי

 


מה חדש?

בתוך שלדת הצינורות של הרבל אפשר למצוא את הטווין המקבילי המוכר של הונדה מסדרת ה-500 המוצלחת שלהם. הוא קיבל כאן קצת שינויים – כאלו שידגישו את הכוח והגמישות כי מהירות היא לא העניין כאן (המשפט הזה עוד יחזור על עצמו). יש מזלג קונבנציונאלי מלפנים ושני בולמים קצרי מהלך מאחור. יש גם ABS ולוח שעונים מינימליסטי. וזהו פחות או יותר. אה, כן, יש כאן שני צמיגים שמנמנים וגבוהי דופן כמקובל בז’אנר הבוברים.

אם הרשימה הקצרה הזו נשמעת לך… קצרה, זה בגלל שהרבל לוקח את הגישה מינימליסטית לקצה. שני גלגלים, מנוע, מיכל דלק וזהו. הסיפור כאן כמובן הוא העיצוב. אני חייב להודות שבתמונות לא אהבתי את האופן שבה מטפסת השלדה אל ציר ההיגוי, כופה עיצוב לא קלאסי למיכל הדלק. פנים אל פנים אהבתי את התוצאה יותר. מזוויות מסוימות הוא פשוט אופנוע יפה.

הונדה רבל 500
הטווין המקבילי המוכר של הונדה, תופס כאן כיוון אחר

 

עוד דבר שבולט כבר בעמידה לידו הן אפשרויות ההתאמה האישיות. בקלות אני רואה את עצמי מעיף את המושב האחורי ומקצץ את הכנף שתחתיו, לדוגמה. כמו כל כלי בז’אנר הזה, נראה שיהיה קל להתאים את הבסיס העיצובי לטעמו האישי של הרוכב.

 

איך זה מרגיש?

בסיסי למדי. הנפת רגל קלילה ואתה יורד אל המושב הנמוך בלי שום בעיה להגיע לרצפה. המפתח נכנס מצידה השמאלי של השלדה, מעל למנוע וזהו, אפשר לצאת לדרך. המושב רחב, נוח ומרופד בנדיבות ורק הרגליות הקרובות גורמות לי להרגיש קצת צפיפות (1.81 מטרים עבים במיוחד). גם ממושב הרוכב נצפית תמונה מינימליסטית, טהורה. לוח השעונים הקטן מלפנים הוא הדבר היחידי שעומד בינך ובין הדרך.

המנוע המוכר מתפקד כאן בצורה קצת שונה. מעדיף באופן ברור את סל”ד הביניים. הוא מרגיש גמיש, לא מתפרץ בשום שלב ויתאים מאוד (גם מבחינת תפעול הגיר והמצמד) לרוכבים מתחילים. שלא תבין אותי לא נכון, אפשר למשוך כאן כל הילוך, להילחם ברוח, ולהגיע למהירויות של 160-170 קמ”ש. אבל למה בעצם. יותר נעים לשייט איתו בין 100 ל-130 קמ”ש. רצוי עם יד אחת על הכידון, ולהתחבר לחוויה.

הונדה רבל 500
מינימליסטי אמרנו?

 

גם מבחינת שאר המכלולים וההתנהגות הונדה רבל 500 מעדיף תפעול עגול וחלק בעומסים נמוכים. בצורה הזו הוא מציע נוחות סבירה בעיר – עם המגבלה המובנית בשני בולמי זעזועים קצרי מהלך מאחור. הניהוג ברור ורגוע (גם אם מרגיש מעט כבד במהירות נמוכה) והוא אפילו צר מספיק בשביל להשתחל בפקקים איומים. ככה הוא גם על הכביש המהיר. יציב, עם ספיגה טובה בסה”כ.

אבל מעבר לכל אלו מצליח הונדה רבל 500 לגרום להרגשה מיוחדת אצל הרוכב. וזה קשור פחות לאיך שהוא זז ויותר לאיך שהוא נראה. לשאלות ברחוב, למבט שאתה זורק אליו אחרי שירדת ממנו. ואם כבר שאלות ברחוב, קל מאוד לזנק עם האופנוע הזה חזק יחסית מהמקום. אופנוע ארוך ונמוך, עם כוח מנוע לא מאיים. אני חייב להודות שנהנתי להתעלל ברוכבי קטנועים חזקים ברמזורים עם הקאסטום הזה.

הונדה רבל 500
אפשרויות בלתי מוגבלות לקאסטומיזציה

 

זה לא מסובך. קלאץ’ משוך, סל”ד גבוה ולחכות לאור הירוק. אפשר להרגיש חופשי לזרוק את ידית הקלאץ’ ולשגר את הרבל אל עבר הרמזור הבא. הגלגל האחורי יחליק טיפה על מעברי החציה. אם אתה אלים במיוחד הקדמי יתרום טיפה. זה הכול. לא דורש שום מאמץ או יכולת. המבטים המשתהים של שליחי העיר לא מפסיקים לשעשע.

 

סיכום

הונדה רבל 500 הוא אופנוע בסיסי. אין כאן רכיבי מתלה יוצאי דופן. אין בשורה מכאנית ואין יותר מתי מה לדון באיך הוא מבצע. המראה השונה הוא לגמרי העניין כאן, הבידול. ואת המראה הייחודי הזה מקבלים עם מנוע מודרני ואמין ובמחיר נמוך למדי. כך שאני יכול להבין את מי שיימצא את עצמו על אחד כזה.

הונדה רבל 500
רגע, כבר אמרנו מינימליסטי?

 

אני באופן אישי מסתכל על הרבל ורואה את אפשרויות השינוי, ההתאמה האישית. אני כבר יודע איך היה נראה הרבל שלי מה הייתי מעיף, מה הייתי מחליף ומה הייתי משפר. יש כבר כמה כלים כאלו על הכביש שלנו שעברו קאסטומיזציה רצינית ואני חושב שזה בדיוק הקטע של אופנועים מסוגו של הרבל. כלי לביטוי אישי, עם מחיר קל לעיכול.

 

נתונים: טווין מקבילי, 471 סמ”ק, 46 כ”ס ב-8,500 סל”ד, 4.4 קג”מ ב-6,000 סל”ד, 190 ק”ג (רטוב), 46,000 שקלים

הונדה רבל
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד