אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
רכיבה ראשונה: אינדיאן סקאוט
ראשי » מבחני דרכים » רכיבה ראשונה: אינדיאן סקאוט
אינדיאן סקאוט

רכיבה ראשונה: אינדיאן סקאוט

רכיבה ראשונה, אי פעם עבורנו, על אינדיאן חדש

אריאל אלסיבוני 16/08/2017

אינדיאן סקאוט

בעד: קרוזר אמיתי, ביצועים

נגד: חום מהצילנדר האחורי

סיכום: זן חדש


נתונים: וי-טווין, 1,133 סמ”ק, 100 כ”ס, 9.9 קג”מ ב-6,000 סל”ד, 249 ק”ג (רטוב), 106,000 שקלים

לא בכל יום מגיע מותג דו”ג חדש לישראל. כך שהרכיבה על אינדיאן סקאוט היא הרבה יותר מסתם עוד רכיבה ראשונה. זה מרתק לפגוש DNA מכאני של יצרן שאתה לא מכיר וכרגיל הראש מייצר תחושות וציפיות למרות שאתה מנסה להדחיק את אלו.

 

אז מה זה?
האופנוע שהתייצב למבחן משתייך לדגמי הכניסה לעולם של אינדיאן. זה מתחיל באינדיאן סקאוט 60 – זה אומר שישים אינצ’ים מעוקבים. למי שחי בסנטימטרים נספר שזה יוצא 983 סמ”ק. יש לו 78 כ”ס, חמישה הילוכים ותג מחיר של 86,000 שקלים. מעליו ה-60 ניצב אופנוע המבחן שנקרא פשוט אינדיאן סקאוט, כאן יש כבר 1,133 סמ”ק שמפיקים 100 כ”ס (ו-9.9 קג”מ) ועוברים לרצועת ההינע דרך שישה הילוכים. היות וזו גרסה מאובזרת עם צביעה מיוחדת תחת ידינו, מחירה עומד על 106,000 שקלים, מי שיוותר על אלו יוכל לרכוש את הסקאוט ב-99,000 שקלים. למרות שאלו אופנועי בסיס הם מדברים אינדיאנית שוטפת – אינדיאן סקאוט נראה כמו מיליון דולר כשאתה מתקרב אליו בפעם הראשונה. רמות הגימור והחומרים פשוט משובחות ויש כל מיני רמזים קטנים לאיך האופנוע הזה הולך להתנהג. איזור ראש ההיגוי הוא יציקת מתכת אדירת מימדים שמתאימה יותר לסופרבייק מאשר לקרוזר, לדוגמה.

אינדיאן סקאוט
מפגש ראשון שלנו עם אופנועי אינדיאן

 

איך זה מרגיש
הנפת רגל ראשונה קלה מאוד כי זה אופנוע נמוך מאוד ואתה מגלה את זה כשאתה מנמיך עוד ועוד את הישבן שלך עד הנגיעה בכיסא. הרגליים שלוחות קדימה אבל לא יותר מדי. הידיים פרושות לפנים אל הכידון הרחב. יש משהו מאוד פרימאטי בתנוחת הישיבה על קאסטום אמריקאי אבל זה מיד גורם לך להרגיש טוב. דרווין צדק. איכות הגימור ממשיכה להרשים גם כשאתה כבר עליו, אפשר לזהות לוח שעונים דיגיטלי מפורט במידה ויש כאן נרתיק עור על המיכל שמתאים בדיוק לטלפון הסלולרי שלך. אבל זה לא ממש מעניין עכשיו כי האצבע ניגשת אל כפתור ההנעה ואתה בטוח ששערי גהינום עומדים להיפרץ.

אינדיאן סקאוט
כדאי שנתחיל לעבוד על האינדיאנית שלנו…

 

לא הם לא. יש כאן צליל בריא של וי-טווין רב נפח, אבל אין רעידות, רטינות, נזיפות ושאר מניירות של וי-טווינים אמריקאים גדולים. אם כבר המנוע הזה מרגיש מבוית, עגול, נעים. מערכת הפליטה החליפית משדרת את כל הצלילים הנכונים מבלי להגזים. אפשר לקרוא לזה כוחניות אלגנטית. אלגנטית או לא ברמזור הראשון אני רוצה לבדוק מה הסיפור של המנוע הזה בדיוק. חצי גז וקלאץ’ משוך, מחכה לירוק. האור מתחלף הקלאץ’ פשוט נזרק והסקאוט מפרפר לשנייה את הצמיג האחורי שלו וטס לפנים. תישאר על הגז וההילוך הראשון יביא אותך כמעט ל-90 קמ”ש. שני ילטף 140 והשלישי יתדפק על 180. עם רבע טון משקל, גובה אפס ובסיס גלגלים של פול-טריילר, הקרוזר הזה מטיס את עצמו מהמקום בלי שום בעיה.

אינדיאן סקאוט
הסקאוט לא מת על העיר, ואנחנו שמחנו להיענות לבקשתו

 

אוקיי. אחרי התעללות ממושכת בכל סוג של דו”ג ברחובות תל אביב הגיע הזמן לקחת את האופנוע הזה לסוג רכיבה מתאים יותר. הוא גם לא מת על העיר. בעיקר בגלל זווית הצידוד והאורך שמגבילים בפקקים וגם בגלל שתנועה איטית גורמת לצילנדר האחורי לחמם לך את הירכיים בזמן עמידה ברמזור. מחוץ לעיר קל להבין למה כל כך הרבה אנשים בעולם רוכבים על אופנועים כאלו. תנוחת הרכיבה גורמת לך להרגיש טוב. המנוע משמיע צליל עמוק ובשרני מתופף בכ-3,250 סל”ד ב-100 קמ”ש בהילוך העליון. אתה יכול לרכוב דרך מלחמת עולם שלישית ולהרגיש כאילו אתה בגן עדן, בתוך עולם משל עצמך. קרוזר אמריקאי.

אינדיאן סקאוט
למנוע האינדיאני הזה אין שום בעיה להזיז את הסקאוט בקצב מעורר

 

גם כשהכביש מתפתל ממשיך אינדיאן סקאוט לגרום לך להרגיש טוב. המתלים מציגים ספיגה טובה עד שמהמורות חמורות או מהירות גבוהה חושפות את מגבלות המהלך והריסון. זה בסוף היום קאסטום עם 76 מ”מ מהלך מתלה מאחור. אבל עד לשם ההתנהגות יציבה ומשרת ביטחון, ההיגוי טבעי והדרגתי והבלמים מצוינים ומלאי רגש. בכלל, הסקאוט אולי משתמש בשם עתיק ומנגן על מראה משנות החמישים אבל התחושה מכל המכלולים ובעיקר מהמנוע, היא של כלי מודרני לחלוטין.

 

זן חדש
אינדיאן התחילו לייצר אופנועים ב-1901, אבל בניגוד למתחרה ממילוואקי רצף הייצור שלהם מלא חורים, חלקם משמעותיים וארוכים מאוד. השורשים של אינדיאן לא ארוכים, עמוקים ועבים כמו של הארלי. אבל משהו בלידה מחדש של החברה הזו, ייצר זן חדש של קאסטום אמריקאי. משהו אחר. האינטרפציה של אינדיאן לקאסטום אמריקאי מרגישה שרירית מחד, אבל אלגנטית מאידך. מאצ’ואיסטית מבלי להיות גסה אם תרצה. הגסות הזו, בעיקר של יחידת ההנעה, הוא חלק בלתי נפרד מהקסם של המתחרה הישיר. אבל אינדיאן מצליחים למצוא לעצמם כאן דרך משל עצמם, שפה חדשה למתכון מוכר ואופי ברור ומזוהה.

אינדיאן סקאוט
יופי של מפגש ראשון…

אינדיאן אינדיאן סקאוט
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד