אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ריינג’ רובר ספורט (מבחן דרכים): האביר האפל
ראשי » מבחני דרכים » ריינג’ רובר ספורט (מבחן דרכים): האביר האפל
ריינג' רובר ספורט

ריינג’ רובר ספורט (מבחן דרכים): האביר האפל

ריינג' רובר ספורט חוסה בצל של האח הגדול המושל בכתר רכבי ה-SUV, אבל ממשיך גם בדור השלישי שלו להציע איכויות גבוהות ומשהו שאין למתחרות מגרמניה: ייחוס. השאלה אם זה עובד לא רק על אנגלופילים

אופיר דואק 11/01/2023 צלם: יולי קסילוב

סיכום אוברדרייב: שומר על היתרונות המסורתיים בתוספת טכנולוגיה עדכנית, אבל גם שומר על פער מוחשי מהאח הגדול

מחיר: 758,000 שקלים

+ איכותי כמו ריינג' רובר, נינוח כמו ריינג' רובר, מרשים כמו ריינג' רובר - לא נוח כמו ריינג' רובר, פחות קשוח בשטח ויקר משמעותית מהמתחרים

ריינג’ רובר ספורט הוא מסוג הדגמים שהשם שלהם מתעתע. קוראים לו ריינג’ רובר, אבל הוא לא ה”ריינג’ רובר’ בה”א הידיעה אלא האח המעט יותר צנוע שלו. הוא “ספורט”, אבל עצם השימוש בהגדרה “ספורט” מעידה עד כמה היא הפכה כלי של אנשי שיווק ציניים למכור תדמית שאין לה ממש אחיזה במציאות. מצטערים, כל פלאי הטכנולוגיה ומאות כוחות סוס לא יצליחו לשכנע אותנו שממותה במשקל 2.5 טון בגובה ורוחב של קרנף הוא רכב ספורטיבי באמת.

ואולי כל זה לא משנה כל כך, כי בסופו של דבר בחיים הכל יחסי. כי בקטגוריה של רכבי SUV יוקרתיים ריינג’ רובר ספורט בא ואומר: “אני מיוחס ומהודר כמו אחי הגדול, אבל אני יותר אתלטי ממנו וקצת פחות חמור סבר”. במילים אחרות, אני לא רק נראה טוב, גם כיף איתי במסיבות. פגישה עם הדור החדש של ריינג’ ספורט שוב מעלה את התהיה האם הוא יותר “ריינג’ רובר” או יותר “ספורט”, ואת זה יצאנו לבדוק.

לפני שנגיע ונתעמק ביכולות של ריינג’ רובר ספורט השלישי לשמו, צריך להציץ רגע באילן היוחסין של השושלת כדי להבין כיצד הגענו עד הלום. ובכן, בשנת 2004 התפצלה ממלכת לנד רובר לשתי משפחות: משפחת לנד רובר שכללה את הדיסקאברי והפרילנדר (לימים דיסקאברי ספורט) והדיפנדר הניצחי. מצד שני ריינג’ רובר הפכה למשפחה נפרדת כאשר אל הריינג’ רובר הקלאסי הצטרף אח צעיר וספורטיבי יותר בשם ריינג’ רובר ספורט.

ריינג' רובר ספורט
עיצוב לא צעקני, אבל לא חסרה נוכחות

 


ריינג’ רובר ספורט הראשון לשמו אמנם נשא את שם השושלת, אך הוא היה בן תערובת. בלנד רובר הצליחו לטשטש היטב את העובדה שמתחת לעיצוב ותא הנוסעים המהודר הסתתר בכלל דיסקו 3. זה לא שהספורט היה רכב לא טוב, להפך, אבל לא מעט אנשים הרגישו קצת מרומים כאשר שילמו מחיר של ריינג’ רובר על דיסקברי בחליפת מעצבים. הדור השני בשושלת כבר היה ריינג’ אמיתי וחלק את הפלטפורמה, כולל שלדת האלומיניום הייחודית, עם הריינג’ רובר הבכיר. כך גם בדור השלישי שעומד לפניכם והוצג בשנה שעברה על בסיס פלטפורמת MLA, קצת אחרי המלך ריינג’ רובר החמישי.

מה ההבדלים בין שני בני המשפחה? לשני האחים בסיס גלגלים זהה של 3 מטרים, אך ה’ספורט’ קצר יותר ב-10 ס”מ ולא מציע אופציה לשורת מושבים שלישית או לגרסת בסיס גלגלים ארוך. הוא גם נמוך בחמישה ס”מ (182 ס”מ בסך הכל), אך הרוחב העומד על 205 ס”מ זהה. גם היצע המנועים זהה וכולל מגוון גדול של מנועי דיזל ובנזין, עם או בלי תגבור היברידי וגרסאות פלאג אין. גרסה חשמלית אגב תופיע רק ב-2024 ויאמר לזכותה של לנד רובר שהיא עדין לא מהססת להציע לנו מנוע V8 בטעם של פעם.

ריינג' רובר ספורט
תא נוסעים מוקפד שמרגיש עדכני, אבל ללא גימיקים מיותרים

 

כמו האח היקר יותר, ובניגוד למקובל היום בתעשיית הרכב בכלל וקטגוריית היוקרה בפרט, ריינג’ ספורט מעוצב באופן מאופק. לא צעקני. מצד אחד אי אפשר לפספס שמדובר בריינג’ רובר. קו המתניים הגבוה, החלונות הטרפזים והתפיחות המעודנות על המכסה המנוע, כולן משדרות נוכחות שרירית. גם חישוקי ה-22 אינטש המופרכים מסייעים לכך. מצד שני, יחידות התאורה צרות ורבועות עם חתימת ה-LED המוכרת והשבכה הקדמית המינימליסטית מוותרת מראש על התמודדות בתחרות “למי יש גריל יותר גדול ומוזר” (כן, אנחנו מתכוונים אליך ב.מ.וו). במילים אחרות, מקסימום קלאס באפס מאמץ.

הצבע השחור של רכב המבחן מעצמים את הנוכחות, אבל קצת ממסמס את העיצוב של הריינג’ ספורט. באמת שאי אפשר להתעלם מהאביר האפל והמגודל כשהוא נכנס לטווח הראיה שלך, אבל לטעמי חסרות קצת נגיעות קלאסיות של כרום שידגישו את קווי המתאר כדי שתוכל להרגיש שמדובר באמת בבן אצולה. גם פתחי האוורור המדומים על מכסה המנוע לא תואמים את המעמד. זה ריינג’ רובר, לא קרוסאובר סיני.

ריינג' רובר ספורט
מתלי אוויר בכל פייה וחלוקת כוח משתנה, אבל הילוך כוח הוא בתוספת תשלום


תא הנוסעים לא משאיר ספקות. טיפוס למושב הנהג הגבוה, העטוי עור משובח, בעל תנוחת הישיבה שלטת ומשענות היד המסורתיות מבהיר לך מיד היכן אתה נמצא ולאיזה מעמד אתה שייך. העיצוב נקי, לא מתחכם. ורק מסך התפעול המרכזי המוצב בהטיה ולא מוטמע בתוך גוף לוח המכשירים נראה קצת תלוש. לזכותו יאמר שלמרות שפע האופציות הממשק ידידותי יחסית וקל להתמצאות בזכות הקיצורים הקבועים בצד ימין.

בנוסף, אהבנו את הפטנט לתפעול בקרת האקלים וחימום/קירור המושבים על ידי חוגה בעלת מספר מצבי פעולה שמסך קטן מוטמע בתוכה. ידית ההילוכים הגדולה אולי תיראה ארכאית עבור הדור הצעיר, אבל היא נוחה לתפעול ועדיפה על חוגות או מתגים למיניהם. מצד שני, תפעול המתגים על גלגל ההגה מעט עמוס מידי לטעמנו. איכות החומרים משובחת, בחירת הצבעים נעימה ולא פעם נשאלה השאלה, האם צריך יותר מזה ומה כבר יש לריינג’ הבכיר להציע יותר? כנראה זה בגלל שנולדנו למעמד הלא נכון.

ריינג' רובר ספורט
לא שמישהו ירד איתו באמת לשטח

 

רכיבה מלכותית
למבחן התייצב הספורט עם מנוע טורבו דיזל בתצורת שישה צילינדרים בטור בנפח 3.0 ליטר,  והוא הזכיר לנו למה אנחנו אוהבים וכמה נתגעגע למנועי דיזל גדולים. הוא בשרני, חלק ומספק דחיפה מוחשית באופן כמעט מיידי מתי שרק נדרש לכך, בין היתר בזכות תיבת ה-ZF המשובחת שמשלבת בין זריזות תגובה בלי להתפשר על חלקות פעולה. בידוד רעשי המנוע והרעידות מצוין, אבל בהחלט היינו מוותרים על הסאונד המלאכותי שמצטרף מהרמקולים.

מתלי האוויר מרסנים היטב את המרכב הכבד בכבישים גליים ומספקים שיכוך זעזועים טוב מאד, אבל לא מצוין. נדמה שבלנד רובר בחרו להעניק מעט נוקשות בסיסית לפעולת המתלים כדי להעניק תחושה מהודקת יותר, ויחד עם חתך הצמיגים הנמוך התגלה שהספורט פחות מחבב שיבושים עירוניים קטנים או בורות עמוקים במהירויות גבוהות יחסית. באח הגדול זה לא היה קורה.

ריינג' רובר ספורטריינג' רובר ספורט
לא מבייש את שם המשפחה
Preview
ריינג' רובר ספורטריינג' רובר ספורטPreview
ריינג' רובר ספורטריינג' רובר ספורטPreview
ריינג' רובר ספורטריינג' רובר ספורטPreview
ריינג' רובר ספורטריינג' רובר ספורטPreview
ריינג' רובר ספורטריינג' רובר ספורטPreview
ריינג' רובר ספורטריינג' רובר ספורטPreview
ריינג' רובר ספורטריינג' רובר ספורטPreview
ריינג' רובר ספורטריינג' רובר ספורט
לא שמישהו ירד איתו באמת לשטח
Preview
ריינג' רובר ספורטריינג' רובר ספורט
מתלי אוויר בכל פייה וחלוקת כוח משתנה, אבל הילוך כוח הוא בתוספת תשלום
Preview
ריינג' רובר ספורטריינג' רובר ספורטPreview
ריינג' רובר ספורטריינג' רובר ספורט
תא נוסעים מוקפד שמרגיש עדכני, אבל ללא גימיקים מיותרים
Preview
ריינג' רובר ספורטריינג' רובר ספורטPreview
ריינג' רובר ספורטריינג' רובר ספורטPreview


דינאמית, ריינג’ רובר ספורט מפתיע לטובה ביחס לגודלו ומשקלו והוא מתמודד עם סוויפרים מהירים באופן מעורר השתאות, כאשר ההגה מספק ביטחון ודיוק לנהג. ככל שהכביש מתפתל יותר כבר יותר קשה למכניקה להתמודד עם פיזיקה, וקרוב לוודאי שמוטות מייצבים אקטיביים יחד עם היגוי אחורי המוצעים כאופציה היו משפרים משמעותית את היכולת, אבל בספק אם היו הופכים את הספורט לקוטל GTI.

מה עם יכולת שטח? גם כאן ריינג’ ספורט לא מבייש את המשפחה. מתלי האוויר מסוגלים להעניק מרווח גחון מרשם של 28.1 ס”מ, מערכת ה-Terrain Response תבטיח הורדה יעילה של הכוח ויצירת משיכה אופטימלית בתנאי הקרקע השונים בכפוף למגבלות, כי לריינג’ הזה אין הילוך כוח ונעילות דיפרנציאל שמרחיבים משמעותית את מעטפת היכולת. מצד שני עם צמיגים כמו שהספורט נועל כל ירידה משביל מפולס היא הימור בקזינו.

ריינג' רובר ספורט
לא מבייש את שם המשפחה



טקס הכתרה
ריינג’ רובר ספורט הוא SUV משובח. אי אפשר לצפות לפחות מרכב שמחירו מתחיל ב-750 אלף שקלים. גם בגרסתו הבסיסית הוא מספק ביצועים מצוינים ותא מוקפד ואיכותי. הוא ללא ספק לא מבייש את בית המלוכה, אבל משאיר כמה פינת בהן ריינג’ רובר הקלאסי יפגין את עליונותו.

כך או כך, ריינג’ רובר ספורט מצליח להתייצב בלי רגשי נחיתות מול ההגמוניה הגרמנית, כשהוא מציע מראה ואופי שונה שמעיד גם על הבעלים. למרבה הצער, הוא גם יקר מהם באופן משמעותי, אם זה משנה למי שיכול להרשות לעצמו .

מנוע טורבו דיזל, 6 צילינדרים בטור, 2,997 סמ”ק הספק 300 כ”ס ב-4,000 סל”ד מומנט 66.3 קג”מ ב-1,500-2,500 סל”ד תיבת הילוכים אוטומטית, 8 יחסי העברה בסיס גלגלים 300 ס”מ משקל 2,315 ק”ג 0-100  6.6 שנ’ מהירות מרבית 218 קמ”ש צריכת דלק (מבחן) 9.8 ק”מ/ל’ מחיר 758,000 שקלים

לנד רובר ריינג' רובר ספורט לנד-רובר ריינג' רובר ספורט
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד