אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ריביאן מנסה להתרומם וחושפת שני קרוסאוברים חדשים
ראשי » חדשות » ריביאן מנסה להתרומם וחושפת שני קרוסאוברים חדשים
ריביאן

ריביאן מנסה להתרומם וחושפת שני קרוסאוברים חדשים

אחרי ירידה של עשרות אחוזים בשווי המניה, יצרנית המכוניות החשמליות מקליפורניה מנסה לשדר עסקים כרגיל וחושפת שני דגמי קרוסאובר חדשים אשר יגיעו לאולמות התצוגה רק לקראת 2026

אופיר דואק 10/03/2024 צלם: יצרן

לא מעט יצרניות רכב חדשות קמו בעידן ההנעה החשמלית כשהן מבטיחות עתיד מוטורי חדש, ועל הדרך מצליחות לגייס השקעות ענק כדי לממש את החזון. כמו בלא מעט מיזמי הייטק, גם במיזמים המוטוריים הללו הפער בין ההבטחות למציאות הוא גדול. תהליך הפיתוח אורך שנים ולמרות הבאזז התקשורתי מיליארדי דולרים נשרפים עוד בטרם גלגל אחד נוחת באולמות התצוגה.

חברת ריביאן האמריקאית היא דוגמה טובה לאבסורד שמחוללות יצרניות הרכב-הייטק החדשות, כשהן פורצות לעולם עם שווי שוק עצום ומחיר מניה גבוה משל ענקיות הרכב המסורתיות בטרם ייצור מכונית אחת. ריביאן הוקמה ב-2009 אך הדגם הראשון שלה, טנדר חשמלי איתו הצליחה להקדים את הטנדרים החשמליים של שלושת הגדולות מדטרויט ואת טסלה, החל להימכר רק בסוף שנת 2021. אלא שבינתיים, בניגוד לנעשה בטסלה, ולמרות תדמית חדשנית לא פחות הלקוחות לא מסתערים כדי לקנות את דגמי ריביאן והחברה עצמה עדין לא הגיע לכושר יצור גדול, כאשר בשנה שעברה ייצרה החברה רק 57 אלף מכוניות.

בינתיים, האנרגיה במצברים של ריביאן, והמזומנים בחברה שמפסידה עשרות אלפי דולרים על כל מכונית שהיא מייצרת, מתחילים להתרוקן. מתחילת השנה צנחה מניית החברה בכ-40% ובסך בכל בלמעלה מ-90% מאז הונפקה לפני 5 שנים.  בניסיון להתאושש ולא להיכנס לסחרור, חשפה ריביאן בסוף השבוע האחרון שני דגמים חדשים ועממים יותר מהטנדר R1T וגרסת ה-SUV הנקראת R1S שמחירם ההתחלתי הוא למעלה מ-70 אלף דולר.


הדגם הראשון נקרא R2 והוא מיועד להתחרות מול טסלה מודל Y הסופר פופולארית כשהמידות בהתאם: אורך המכונית עומד על 470 ס”מ ובסיס גלגלים נדיב של 293 ס”מ. העיצוב ממשיך את הקו המוכר של החברה עם החזית המעוגלת בעלת צמד יחידות התאורה האליפטיות האנכיות שהם ניגוד לקווי הגוף הקובייתיים. ריביאן לא מנדבת יותר מידי פרטים טכניים, כי כמו בטסלה הם בונים על ההתלהבות הראשונית של מכורי הטכנולוגיה שיסכימו לבצע הזמנה מוקדמת למכונית (ויש כבר כמה עשרות אלפים כאלו) שמחירה אמור להתחיל ב-45 אלף דולרים. מה שכן ידוע הוא ש-R2 תוצע בגרסת הנעה אחורית או הנעה כפולה שלה שלושה מנועים, עם טווח נסיעה מרבי של 480 ק”מ ותאוצה ל-100 קמ”ש בקצת יותר מ-3 שניות.

הדגם השני שנחשף נקרא R3 והוא קרוסאובר קטן במעט, ללא אפשרות לשורת מושבים שלישית כמו ב-R2 ובעל מראה SUV ספורטיבי למדי הודות לשמשה אחורית משופעת וצמיגים גדולים יחסית. הפלטפורמה והנתונים הטכניים יהיו דומים לאלו של ה-R2, אך מחיר היעד יהיה מעט נמוך יותר, כשתוצע גם גרסת X בעלת מאפייני שטח קרביים.

ריביאן R2 אמנם ניתנת להזמנה כבר כעת תמורת מקדמה של 100 דולרים, אך יחידות ראשונות ימסרו ללקוחות בארה”ב כדגם 2026 רק באביב השנה הבאה. ה-R3 תגיע ללקוחות בשלב מאוחר יותר בשנת 2026 הקלנדרית במקרה הטוב. לאור העובדה שהמכירות של מכוניות חשמליות בארה”ב לא מתרוממות, לא בטוח שריביאן תהיה בסביבה כדי לממש את ההבטחות שלה.

ריביאן ריביאן R2 ריביאן R3 ריביאן R3X
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד