אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הולכת על רטרו: רזבאני במחווה לפורשה 935
ראשי » חדשות » הולכת על רטרו: רזבאני במחווה לפורשה 935
רזבאני

הולכת על רטרו: רזבאני במחווה לפורשה 935

סדנת רזבאני חושפת קיט חדש שמעניק ל-911 לוק רטרו מדליק בהשראת דגמי ה-935 האייקונים מסוף שנות ה-70' ועולה יותר מ-911 GTS חדשה

אופיר דואק 17/04/2024 צלם: יצרן

פורשה 911 היא אחת המכוניות החביבות על סדנאות הרכב והשיפורים, ופלטפורמה מצוינת כמעט לכל סגנון ורעיון להסבה, מגרסאות מסלול קיצוניות, גרסאות שטח קרביות ואפילו גרסאות במראה רטרו קלאסי. פורשה מציעה את שלל האפשריות הללו בגרסאות ייעודיות שניתן לרכוש בסוכנויות החברה (GT3 RS, דאקאר וספורט קלאסיק), אבל יש סדנאות שלוקחות את הרעיונות הללו צעד קדימה, בדיוק כפי שעושה כעת סדנת רבזאני.

סדנת רזבאני מקליפורניה ידועה בעיקר בזכות רכבי השטח הממוגנים והאימתניים שלה, כשלאחרונה גם הציגה מכונית על מטורפת עם יותר מ-1,000 כ”ס על בסיס שברולט קורבט מהדור האחרון. כעת חושפת החברה את הפרוייקט החדש שלה הנקרא Rezvani Retro והוא למעשה קיט ספורטיבי בעיצוב רטרו מודרני שנועד לבעלי פורשה 911.

הקיט המכונה RR1 הוא למעשה מחווה עיצובית לדגמי ה-935 של פורשה, סדרת דגמי המרוצים אותם בנו הגרמנים עבור גרופ 5 בין השים 1977 ל-1981 וכיכבה במרוצי סיבולת, ובעיקר במרוץ הלה-מאן. דגמי אלו התאפיינו חיצונית בשילוב של חרטום מחודד שאומץ לאחר מכן בדגמי ה-Flat Nose המוותר על יחידות התאורה העגולות וחלק אחורי מורחב ומאורך המשולב בספוילר מובנה כדי לשפר את האווירודינמיות.


בהתאם למקור ההשראה, הקיט של רזבאני כולל כנפיים חדשות בעלות מראה מחודד בהן משולבות יחידות תאורה רבועות, כתחליף פנסים הקופצים של דגמי ה-Flat Nose, המשתלבות עם פגוש קדמי  מאסיבי בעל פתחי אוורור גדולים. הכנפיים הקדמיות המורחבות כוללות פתחי תיעול אוויר בצידן האחורי ומשתלבות עם חצאיות רחבות מעבר רוחב דלתות המכונית. כנפיים האחוריות שנופחו גם הן ונמתחות לאחור כשהן משלבות בתוכן ספוילר קבוע בולט כיחידה אחת.

קיט הגוף החדש עשוי כולו סיבי פחמן תורם תוספת של 20 ס”מ לאורכה של ה-911 וכ-13 ס”מ לרוחב של המכונית בחלקה האחורי. בהתאם לכך הורחבו גם מפשקי הסרנים של המכונית וכדי למלא את בתי הגלגלים ישנם חישוקים חדשים בקוטר 20 אינץ’ מלפנים ו-21 אינץ’ מאחור, בעיצוב רטרו התואם את מכוניות המסלול הקלאסיות, כאשר אלו הקדמיים אטומים בעלי חרירי אוורור בדפנות כפי שהיה נהוג בתקופה. מי שריצה להשלים את הלוק הקלאסי יכול לבחור גם בסכמת צביעה עם פסי מרטיני.

רזבאני תבנה רק 50 יחידות מהקיט הייחודי ותציע אותו בשלוש תצורות שונות של ה-911, כולן מהדור האחרון (992), עם מספר שיפורי מנוע ומערכת פליטה משודרגת, לצד מערכת מתלים משופרת כאשר ניתן יהיה לקבל את הרכב במפרט מותאם לכביש הציבורי או למסלול. הגרסה הראשונה תתבסס על הקאררה S עם הנעה אחורית והספק של 520 כ”ס או 550 כ”ס במפרט מסלול. הגרסה השניה של הקיט מותאמת לדגמי ה-GT3 עם הספק של 535 כ”ס או 565 כ”ס במפרט מסלול, והגרסה הבכירה על בסיס פורשה 911 טורבו S היא בעלת 715 כ”ס במפרט רגיל או 750 כ”ס במפרט מרוצים, עם תאוצה ל-100 קמ”ש בכ-2 שניות בלבד.

מחירו של הקיט עומד על 149 אלף דולר, לא כולל תוספות אופציונליות כמו כלוב בטיחות (5,500 דולר), מערכת בלימה משודרגת מתוצרת ברמבו (7,500 דולר), קוילאוברים מתכווננים מתוצרת אוהלניס (6,500 דולר) ושמשות קלות מפוליקרבונט (2,700 דולר). המחיר לפני תוספות דומה לזה של פורשה 911 קאררה GTS חדשה בארה”ב, ומדובר רק בקיט עצמו. הלקוחות המעוניינים בו יצטרכו לרכוש את ה-911 המתאימה, מה שהופך את ה-RR1 לעסק יקר למדי, אבל עדין הרבה יותר פשוט, נוח וזול מאשר לרכוש 935 קלאסית.

פורשה 911 פורשה 935 רזבאני רזבאני RR1
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד