שני המרוצים האחרונים, בהולנד ובגרמניה, היו קטסטרופאליים עבור ולנטינו רוסי. למעשה, בשני המקרים עמד רוסי מרחק נגיעה מנצחון מזהיר. בתנאי מסלול קשים (מרוץ רטוב) ל-20 שנות נסיון, אין תחליף. רוסי הוא הרוכב המנוסה ביותר, בהרבה, בזירה היום.
האיטלקי יודע כי זהו אחד הקלפים החזקים שלו. באסן הוא השתמש בקלף הזה באופן מצויין ובנה לעצמו פער של 2 שנ’ בהובלת המירוץ. עד שטעות של טירון (על פי הגדרתו),גרמה לנפילה ופרישה מהמירוץ. בגרמניה לא היה הרבה יותר טוב. רוסי היה מעורב מאד בקרב על הובלת המירוץ, נגד אנדראה דויציוזו על הדוקאטי. אבל אז המסלול החל להתייבש ומרקז הגיע כרוח סערה מאחור על צמיגי סליקס בעוד רוסי נכנס באיחור רב להחלפת אופנוע ויוצא על צמיגי ביניים. אז בעוד מרקז חוגג על בימת המנצחים, רוסי מדשדש עם סיום צולע במקום השמיני.

תמונת המצב בתמונת האליפות, בפגרת אמצע העונה, נראית עבור רוסי עגומה. מאד. למרקז פער של כמעט 60 נקודות עם עוד תשעה מירוצים לסיום. רוסי מבין שאליפות עשירית נראית רחוקה מתמיד. וכשהמצב דרסטי, יש לנקוט בצעדים דרסטיים. האליל האיטלקי מבקש לאשר שימוש בקשר פנים בין הרוכב לקבוצה בפיטס. אוזניה ומיקרופון שיושתלו בקסדה, כמו דיבורית, ויאפשרו ערוץ תקשורת בו תוכל הקבוצה לנהל שיחה עם הרוכב בשעת מירוץ. לטענתו, דווקא המירוץ באסן היה זה שהוביל אותו למסקנה. “אם הייתי יודע שיש לי פער של 2 שניות, ייתכן שהייתי מאט ונמנע מהטעות שביצעתי”, על פי דבריו.
מוזר שרוסי לא דיבר על המירוץ האחרון בגרמניה. שם הונף לו שלט ברור מהפיטס שמורה לו באופן חד משמעי להיכנס להחלפת אופנוע. אך רוסי, עסוק בקרב על הובלת המירוץ, התעקש לדחות את ההחלפה. דווקא שם, לו יכלו לספר לו בקשר פנים לקסדה כי מרקז קובע זמן קצר יותר בכ-6 שניות להקפה, ייתכן שהיה משתכנע להיכנס מוקדם יותר. דווקא שם, לו יכול היה רוסי לשוחח עם הקבוצה, ייתכן כי היו מחליטים להרכיב לאופנוע השני צמיגי סליקס שמתאימים יותר לתנאים שנוצרו ויכולים היו להתמודד כנגד שאר המתחרים.
בפעם האחרונה שנוסתה מערכת קשר פנים בין רוכב על המסלול לבין הקבוצה, פיספס הרוכב את נקודת הבלימה בסוף הישורת ונאלץ להמשיך ישר אל שטח ההאטה החולי מחוץ למסלול. לכן הוחלט כי אין מקום להפריע לריכוז של רוכב בעת המירוץ וכי התקשורת היחידה תתבצע באמצעות שלטים שתניף הקבוצה מהפיטס. בעיקבות הצהרתו של רוסי, אמר מרקז כי הוא מתנגד למהלך שכזה. “קשה לי לדמיין אותי בהטייה מלאה במהירות גבוהה מ-200 קמ”ש ומישהו מדבר אלי באוזן”.
אנו מניחים, כי הקידמה תגיע גם לתוך קסדות הרוכבים. אם משתמשים בזה במרוצי מכוניות כבר שנים, עולם מירוצי האופנועים לא יוכל להתעלם מהאפשרות הטכנולוגית שכה זמינה ונפוצה. מה עוד שמי שדוחף לכיוונה הוא הרוכב הפופולארי ביותר בכל הזמנים. בתחילה בוודאי יוטלו מגבלות כאלו ואחרות על השימוש באפשרות, כמו פתיחת ערוץ הקשר רק באיזור מסויים במסלול (200 מטרים ראשונים של הישורת הראשית), אבל לכולם ברור שלשם נושבת הרוח. השאלה היא האם הצעד הזה הוא מה שיציל לרוסי את האפשרות לאליפות עולם עשירית עוד השנה?
עוד כתבות של אלון על עולם ה-MOTOGP? כנסו ל-https://gpblog.co.il