אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
רוסי רוצה שידברו אליו
ראשי » דו-גלגלי » רוסי רוצה שידברו אליו

רוסי רוצה שידברו אליו

אחרי כמה קצרים בתקשורת שפגעו בשני המירוצים האחרונים - רוסי לוקח צעדים דרסטיים בנסיון להציל את האליפות

אלון (סקניה) סקיאנו 31/07/2016

שני המרוצים האחרונים, בהולנד ובגרמניה, היו קטסטרופאליים עבור ולנטינו רוסי. למעשה, בשני המקרים עמד רוסי מרחק נגיעה מנצחון מזהיר. בתנאי מסלול קשים (מרוץ רטוב) ל-20 שנות נסיון, אין תחליף. רוסי הוא הרוכב המנוסה ביותר, בהרבה, בזירה היום.

האיטלקי יודע כי זהו אחד הקלפים החזקים שלו. באסן הוא השתמש בקלף הזה באופן מצויין ובנה לעצמו פער של 2 שנ’ בהובלת המירוץ. עד שטעות של טירון (על פי הגדרתו),גרמה לנפילה ופרישה מהמירוץ. בגרמניה לא היה הרבה יותר טוב. רוסי היה מעורב מאד בקרב על הובלת המירוץ, נגד אנדראה דויציוזו על הדוקאטי. אבל אז המסלול החל להתייבש ומרקז הגיע כרוח סערה מאחור על צמיגי סליקס בעוד רוסי נכנס באיחור רב להחלפת אופנוע ויוצא על צמיגי ביניים. אז בעוד מרקז חוגג על בימת המנצחים, רוסי מדשדש עם סיום צולע במקום השמיני.

רוסי - שלט
לא סטטוסקופ, אולי קארדו?

 

תמונת המצב בתמונת האליפות, בפגרת אמצע העונה, נראית עבור רוסי עגומה. מאד. למרקז פער של כמעט 60 נקודות עם עוד תשעה מירוצים לסיום. רוסי מבין שאליפות עשירית נראית רחוקה מתמיד. וכשהמצב דרסטי, יש לנקוט בצעדים דרסטיים. האליל האיטלקי מבקש לאשר שימוש בקשר פנים בין הרוכב לקבוצה בפיטס. אוזניה ומיקרופון שיושתלו בקסדה, כמו דיבורית, ויאפשרו ערוץ תקשורת בו תוכל הקבוצה לנהל שיחה עם הרוכב בשעת מירוץ. לטענתו, דווקא המירוץ באסן היה זה שהוביל אותו למסקנה. “אם הייתי יודע שיש לי פער של 2 שניות, ייתכן שהייתי מאט ונמנע מהטעות שביצעתי”, על פי דבריו.


מוזר שרוסי לא דיבר על המירוץ האחרון בגרמניה. שם הונף לו שלט ברור מהפיטס שמורה לו באופן חד משמעי להיכנס להחלפת אופנוע. אך רוסי, עסוק בקרב על הובלת המירוץ, התעקש לדחות את ההחלפה. דווקא שם, לו יכלו לספר לו בקשר פנים לקסדה כי מרקז קובע זמן קצר יותר בכ-6 שניות להקפה, ייתכן שהיה משתכנע להיכנס מוקדם יותר. דווקא שם, לו יכול היה רוסי לשוחח עם הקבוצה, ייתכן כי היו מחליטים להרכיב לאופנוע השני צמיגי סליקס שמתאימים יותר לתנאים שנוצרו ויכולים היו להתמודד כנגד שאר המתחרים.

בפעם האחרונה שנוסתה מערכת קשר פנים בין רוכב על המסלול לבין הקבוצה, פיספס הרוכב את נקודת הבלימה בסוף הישורת ונאלץ להמשיך ישר אל שטח ההאטה החולי מחוץ למסלול. לכן הוחלט כי אין מקום להפריע לריכוז של רוכב בעת המירוץ וכי התקשורת היחידה תתבצע באמצעות שלטים שתניף הקבוצה מהפיטס. בעיקבות הצהרתו של רוסי, אמר מרקז כי הוא מתנגד למהלך שכזה. “קשה לי לדמיין אותי בהטייה מלאה במהירות גבוהה מ-200 קמ”ש ומישהו מדבר אלי באוזן”.

אנו מניחים, כי הקידמה תגיע גם לתוך קסדות הרוכבים. אם משתמשים בזה במרוצי מכוניות כבר שנים, עולם מירוצי האופנועים לא יוכל להתעלם מהאפשרות הטכנולוגית שכה זמינה ונפוצה. מה עוד שמי שדוחף לכיוונה הוא הרוכב הפופולארי ביותר בכל הזמנים. בתחילה בוודאי יוטלו מגבלות כאלו ואחרות על השימוש באפשרות, כמו פתיחת ערוץ הקשר רק באיזור מסויים במסלול (200 מטרים ראשונים של הישורת הראשית), אבל לכולם ברור שלשם נושבת הרוח. השאלה היא האם הצעד הזה הוא מה שיציל לרוסי את האפשרות לאליפות עולם עשירית עוד השנה?

עוד כתבות של אלון על עולם ה-MOTOGP? כנסו ל-https://gpblog.co.il

ולנטינו רוסי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד