אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
רודסטר חד פעמית: פרארי SP-8
ראשי » חדשות » רודסטר חד פעמית: פרארי SP-8
פרארי SP-8

רודסטר חד פעמית: פרארי SP-8

פרארי חושפת דגם נוסף בסדרת ה-SP הנבנות במיוחד לפי דרישת הלקוח. הפעם מדובר ברודסטר מרשימה על בסיס ה-F8 ספיידר

אופיר דואק 24/10/2023 צלם: יצרן

בסוף העשור הראשון של שנות ה-2000 יצאה פרארי עם פרויקט ה-SP, שבו מחלקת ההתאמה האישית שלה מעצבת ובונה החברה מכוניות בהתאם לדרישות והרצונות של לקוחות נבחרים ועשירים. כל מכונית היוצאת תחת פרויקט SP היא יחידה במינה ובימים אלו מציגה פרארי דגם נוסף בסדרה.

הדגם החדש נקרא SP-8 אך בניגוד להיגיון במספור לא מדובר בדגם השמיני בסדרה (היו יותר), אלא כיוון שהוא מתבסס על ה-F8 ספיידר. הפרויקט שנעשה לפי בקשתו של לקוח גדול של פרארי מטאיוואן, אשר רצה מכונית רודסטר טהורה ובהתאם לכך ל-SP-8 הדו-מושבית אין כלל גג וחלון אחורי.

העיצוב משלב אלמנטים שונים מה-296 יחד עם שבכה תלת ממדית שהיא למעשה כונס אוויר העמוק בפגוש וקו חלונות שעולה ומתחבר לחיפוי שמאחורי שני המושבים, כאשר יחד עם צביעה כהה יותר מעין הפרדה בין הקוקפיט לחלק האחורי של המכונית בו שוכן המנוע. אגב, כמו ב-F8 ספיידר, גם ב-SP8 המנוע מוסתר מתחת לחפוי מלא בעל כונסי אוויר. עוד פרט מעניין בעיצוב הוא החישוקים הייחודים עוצבו כמחווה לחישוקי הכוכב של ה-F40 האייקונית.


יחידת ההנעה זהה לזו שב-F8, עם מנוע ה-V8 כפול המגדשים בנפח 3.9 ליטר. בפרארי לא דיווחו אם נעשה שינוי כלשהו במנוע, כך שלכל הפחות הוא נשאר במפרטו המקורי של ה-F8 מה שמאפשר לו להניב 720 כ”ס וכמעט 80 קג”מ, כשהוא משודך לתיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שבעה יחסי העברה. תא הנוסעים זהה בעיצובו לזה של ה-F8 אך הוא זכה לגימור בהתאם לדרישות הלקוח הכולל בין היתר צפוי אלקנטרה ללוח המכשירים ולמושבים הייחודיים בצבעי כחול כהה וצהוב.

עוד בטרם תגיע המכונית ללקוח אשר הזמין אותה, תהיה הזדמנות לקהל הרחב לראותה אותה בזמן בקרוב כאשר תוצג באירוע סוף השנה של פרארי במסלול מוג’לו, כשלאחר מכן תוצב במוזיאון פרארי במראנלו עד חודש מרץ 2024.

פרארי פרארי F8 ספיידר פרארי SP פרארי SP-8
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד