אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
רודסטר חד פעמית: פרארי SP-8
ראשי » חדשות » רודסטר חד פעמית: פרארי SP-8
פרארי SP-8

רודסטר חד פעמית: פרארי SP-8

פרארי חושפת דגם נוסף בסדרת ה-SP הנבנות במיוחד לפי דרישת הלקוח. הפעם מדובר ברודסטר מרשימה על בסיס ה-F8 ספיידר

אופיר דואק 24/10/2023 צלם: יצרן

בסוף העשור הראשון של שנות ה-2000 יצאה פרארי עם פרויקט ה-SP, שבו מחלקת ההתאמה האישית שלה מעצבת ובונה החברה מכוניות בהתאם לדרישות והרצונות של לקוחות נבחרים ועשירים. כל מכונית היוצאת תחת פרויקט SP היא יחידה במינה ובימים אלו מציגה פרארי דגם נוסף בסדרה.

הדגם החדש נקרא SP-8 אך בניגוד להיגיון במספור לא מדובר בדגם השמיני בסדרה (היו יותר), אלא כיוון שהוא מתבסס על ה-F8 ספיידר. הפרויקט שנעשה לפי בקשתו של לקוח גדול של פרארי מטאיוואן, אשר רצה מכונית רודסטר טהורה ובהתאם לכך ל-SP-8 הדו-מושבית אין כלל גג וחלון אחורי.

העיצוב משלב אלמנטים שונים מה-296 יחד עם שבכה תלת ממדית שהיא למעשה כונס אוויר העמוק בפגוש וקו חלונות שעולה ומתחבר לחיפוי שמאחורי שני המושבים, כאשר יחד עם צביעה כהה יותר מעין הפרדה בין הקוקפיט לחלק האחורי של המכונית בו שוכן המנוע. אגב, כמו ב-F8 ספיידר, גם ב-SP8 המנוע מוסתר מתחת לחפוי מלא בעל כונסי אוויר. עוד פרט מעניין בעיצוב הוא החישוקים הייחודים עוצבו כמחווה לחישוקי הכוכב של ה-F40 האייקונית.


יחידת ההנעה זהה לזו שב-F8, עם מנוע ה-V8 כפול המגדשים בנפח 3.9 ליטר. בפרארי לא דיווחו אם נעשה שינוי כלשהו במנוע, כך שלכל הפחות הוא נשאר במפרטו המקורי של ה-F8 מה שמאפשר לו להניב 720 כ”ס וכמעט 80 קג”מ, כשהוא משודך לתיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שבעה יחסי העברה. תא הנוסעים זהה בעיצובו לזה של ה-F8 אך הוא זכה לגימור בהתאם לדרישות הלקוח הכולל בין היתר צפוי אלקנטרה ללוח המכשירים ולמושבים הייחודיים בצבעי כחול כהה וצהוב.

עוד בטרם תגיע המכונית ללקוח אשר הזמין אותה, תהיה הזדמנות לקהל הרחב לראותה אותה בזמן בקרוב כאשר תוצג באירוע סוף השנה של פרארי במסלול מוג’לו, כשלאחר מכן תוצב במוזיאון פרארי במראנלו עד חודש מרץ 2024.

פרארי פרארי F8 ספיידר פרארי SP פרארי SP-8
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד