אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
רגע לפני הסוף: מהדורת MOPAR לדודג’ צ’ארג’ר וצ’אלנג’ר
ראשי » חדשות » רגע לפני הסוף: מהדורת MOPAR לדודג’ צ’ארג’ר וצ’אלנג’ר
דודג' צ'ארג'ר

רגע לפני הסוף: מהדורת MOPAR לדודג’ צ’ארג’ר וצ’אלנג’ר

דודג' נפרדת במהדורת MOPAR מיוחדת ומוגבלת שעושה כבוד לדגמי השרירים שלה רגע לפני שהם יורדים מפס היצור

אופיר דואק 26/07/2023 צלם: יצרן

מכוניות השרירים האהובות ומעשנות הצמיגים עומדות בפני פרשת דרכים, כאשר עידן החשמל והמודעות הסביבתית מאיימת על קיומן. שברולט הודיעה כבר לאחרונה כי הקאמרו תרד מפס הייצור כאשר לא צפויה מחליפה באופק, ואילו דודג’ תפסיק בסוף השנה לייצר את הצ’ארג’ר והצ’אלנג’ר הוותיקות. אמנם במקרה של דודג’ יש צפי שיופיעו מחליפות, אך עדין מרחפת העננה מעל מנועי ה-V8 שהם מהות קיומן של מכוניות השרירים.

עד שנדע אם ומתי יופיע המחליפות, דואגים בדודג’ להציג מהדורה מיוחדת בייצור מוגבל, שתקרוץ לאספנים וגם תהיה מתנת פרידה משני דגמי הנוסעים הבולטים של חטיבת דודג’ בשני העשורים האחרונים. המהדורה המיוחדת נושאת את השם MOPAR, כשמה של חטיבת החלפים של קבוצת קרייזלר שהוקמה בשנת 1937 ושמה התקבע עם השנים כנותנת החסות לקבוצות המרוצים של דודג’.

המהדורה המיוחדת מבוססת על גרסאות R/T בעלות הגוף הרחב של שני הדגמים, שכוללות בתי גלגלים מורחבים התורמים תוספת של כ-9 ס”מ לרוחב המכונית, בין היתר כדי לאכלס חישוקי 20 אינץ’ יחודיים העוטים צמיגי פירלי P Zero במידה נדיבה של 305/35. בנוסף כוללת החבילה בולמי זעזועים אדפטיביים של בילשטיין בעלי שלושה נצבים שונים אשר כוילו על ידי חטיבת הביצועים SRT.


המנוע במהדורה המיוחדת יהיה מנוע ההמי 392 V8 (6.4 ליטר) המספק 485 כ”ס, שהוא למעשה המנוע החזק ביותר בהיצע של שני הדגמים, למעט המנוע בעל מגדש העל הגרסאות ההלקאט והדיימון. ההבדל היחיד הוא בכך שבמהדורה המיוחדת ישנו מכסה שסתומים שונה הנושא את סמלי מופאר. שני הדגמים יגיעו עם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה, כאשר באופן מעניין את דודג’ צ’אלנג’ר ניתן יהיה לקבל גם עם תיבת הילוכים ידנית בעלת שישה מהירויות. מערכת הבלימה שודרגה לכזו מתוצרת ברמבו, עם קאליפרים בעלי שש בוכנות מלפנים וארבע בוכנות מאחור.

מעבר למפרט הגבוה מתוך שלל האופציות של הצ’ארג’ר והצ’אלנג’ר,  תכלול מהדורת המופאר גם כמה שינויים ייחודיים לה. חיצונית שני הדגמים יגיעו כשהם צבועים בצבע שחור מט עם פסי גג שחורים התחומים בפסים דקים בכחול מופאר. ישנה שבכה קדמית שונה עם סמל מופאר לצד גימור כחול גם לכונסי אוויר על מכסה המנוע והקאליפרים. לקינוח ישנו ספויילר אחורי צנוע עשוי סיבי פחמן. שילוב הצבעים השחור-כחול ממשיך גם לתא הנוסעים שכולל מושבים ספורטיביים בריפוד ז’מש, גימורי סיבי פחמן ללוח המכשירים ולדלתות, שטיחים וספי דלתות עם לוגו מופאר.

בסך הכל ייוצרו 220 יחידות של דודג’ צ’לאנג’ר ועוד 220 יחידות של דודג’ צ’ארג’ר במהדורת מופאר, כמות זעומה ביחס ל-70-80 אלף יחידות שנמכרות מכל מכונית מידי שנה, כך שהייחודיות בהחלט מובטחת תמורת עלות החבילה העומדת על 4,000 דולר.

MOPAR דודג' דודג' צ'אלנג'ר דודג' צ'ארג'ר מופאר
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד