בווידאו המצורף ניתן לראות את סבסטיאן אוג’יה (3 פעמים אלוף עולם) בוחן את מכונית ה-WRC החדשה של פולקסוואגן לעונה הבאה.
כבר ספרנו לכם כאן בעבר שהעונה הנוכחית בראלי היא סוג של עונת מעבר, כשלקראת 2017 התקנות עומדות לעבור שינוי משמעותי. מבחינת מימדים התקנות החדשות מתירות גוף רחב יותר (ב-55 מ”מ) וגם יותר סרחי עודף מלפנים ומאחור (50 ו-60 מ”מ בהתאמה) כשהמשקל יורד ב-25 ק”ג (למינימום מותר של 1,175 ק”ג). עוד שני שינויים חשובים מאוד – דיפרנציאל מרכזי נשלט אלקטרונית חוזר וקוטרו של הרסטריקטור על הטורבו עולה מ-33 מ”מ ל-36 מ”מ, מה שצפוי להעלות את ההספק לאזור ה-380 כ”ס.
סבסטיאן אוג’יה, כמו כל הנהגים באליפות שמח לקראת השינויים הללו: “כנהג מירוצים אתה תמיד רוצה עוד ביצועים. האפשרויות האווירודינמיות ייתנו יותר כוח הצמדה ויעלו את היכולת והמהירות, זה יהיה טוב גם לצופים כי המכוניות יהיו חזקות יותר והנהיגה תהיה יותר ספקטקולארית”. אחרי הרבה שנים של דריכה במקום – עושה רושם שעולם הראלי חוזר לאט לאט לצעוד קדימה. פחות משקל, יותר כוח – זה משהו שתמיד נהיה בעדו.