ראלי ספרד נערך בסופ”ש האחרון וסבסטיאן אוג׳ייה השלים בו זכיה חמישית במירוץ העונה – ורושם על הדרך, אליפות עולם רביעית ברציפות לזכותו.
המירוץ עצמו לא היה קל ואחרי לא מעט אקשן ודרמה סיים אוג׳ייה על המדרגה הראשונה בפודיום כשהוא מקדים את דני סורדו הספרדי, שנוהג עבור יונדאי, ב-15.6 שניות בלבד. במקום השלישי סיים טיירי נוויל (יונדאי) 59.4 שניות אחרי סורדו.

העונה עוד לא נגמרה אבל המאבק על אליפות הנהגים הסתיים כאמור, למרות שנותרו עוד שני מירוצים (בווילס ואוסטרליה). אם לא יהיו הפתעות, פולקסוואגן תשווה את השיא של אוג’ייה ותקח אליפות יצרנים רביעית.
פרט מעניין על העונה שכמעט הסתיימה – זוהי הפעם הראשונה בה אלוף עולם לא מנצח אף מירוץ על עפר. אוג׳ייה ניצח שלוש פעמים על אספלט (במונה-קרלו, גרמניה וצרפת), פעם אחת על שלג (שוודיה) ופעם אחת על מסלול משולב של עפר ואספלט (בספרד). גם בספרד, שהתחיל על בוץ ועפר, סורדו היה זה שהוביל על פני אוג׳ייה שלקח את ההובלה אחרי שעברו לקטעי אספלט.

מצטרף לרשימה מאוד אקסלוסיבית של אלופי העולם בראלי עם זכייתו הרביעית. היחידים שזכו חוץ ממנו במספר זה של אליפויות או יותר הם: סבסטיאן לואב – 9 אליפויות (2004-2012), טומי מאקינן – 4 אליפויות (1996-1999) ויוהא קנקונן – 4 אליפויות (1986-1987, 1991, 1993).

אם מחברים את השליטה של אוג’ייה עם זו של לואב לפניו, מקבלים 13 שנים (!) של דומיננטיות באליפות העולם בראלי על-ידי נהגים צרפתים. צרפו את האליפות של דידייה אוריול והצרפתים בשיוויון במספר הזכיות למדינה עם פינלנד (14 כל אחת).

ומה עם המכונית? טוב, לפולקסוואגן יש עוד הרבה עבודה – הפולו זכתה ב-39 מירוצים (נכון למירוץ בספרד) שממקם אותה רביעית במספר זכיות במירוצי ראלי לדגם ספציפי (אחרי לנצ׳יה דלתא וסובארו אימפרזה – 46 ופורד פוקוס – 44). גם בטבלת האליפויות ליצרנים פולקסווגן במקום הרביעי אחרי לנצ׳יה – 11, סיטרואן – 8 ופיג׳ו – 5.