אחרי פתיחה לא מוצלחת לעונה, עם שני מירוצים ללא נקודות לאטוואלה שולט בראלי העפר הראשון של עונת 2016. הדומיננטיות שלו ברורה ביומיים הראשונים בהם הוא מנצח עשרה סטייג’ים.
במקום השני הגיע אוג’ייה שזהו לו המירוץ ה-100 באליפות העולם.
אחרי המירוץ ציין לאטוואלה כי הוא מאושר לנצח במקסיקו לאחר התחלה קשה לעונת 2016.

במקום השלישי סיים דני סורדו עם היונדאי I20 החדשה. סורדו סיים פחות מארבע דקות אחרי לאטוואלה וזה למרות שסבל מבעיות עם המאוורר ברכב (שהובילו להתחממות) ומתפקוד לקוי של הבלמים.
אבל שמחת הפודיום של סורדו נקטעה כשקיבל קנס של שתי דקות בגלל חריגה מכמות הצמיגים המותרת. סורדו השתמש ב-29 צמיגים במהלך הראלי במקום ב-28, וזה הוריד אותו למקום הרביעי. הענישה הזו קידמה את מאדס אוסטברג למקום השלישי.

גולת הכותרת של ראלי מקסיקו היתה בלי ספק SS20 – סטייג’ באורך 80 ק”מ שהופכים את הסטייג’ הזה לארוך ביותר באליפות העולם מאז 1986 – סבסטיאן אוג’ייה ניצח את הסטייג’ המפרך עם זמן של 48 דקות.
אליפות העולם נהגים:
- סבסטיאן אוג’ייה: 77 נקודות.
- מאדס אוסטברג: 42 נקודות.
- אנדראס מיקלסן: 33 נקודות.
אליפות העולם יצרנים:
- פולקסוואגן: 97 נקודות.
- יונדאי: 61 נקודות.
- M ספורט (פורד): 46 נקודות.