אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ראלי דקאר 2023: המנצחים, המאוכזבים והמספרים
ראשי » חדשות » ראלי דקאר 2023: המנצחים, המאוכזבים והמספרים
ראלי דקאר

ראלי דקאר 2023: המנצחים, המאוכזבים והמספרים

מהדורת 2023 של ראלי דקאר שנערך בערב הסעודית הגיע לסיומה עם הרבה דרמות ואפילו גשם מפתיע, אבל גם הוא לא עמד בפני נאסר אל עטיה בדרך לניצחון החמישי שלו בדקאר

אופיר דואק 16/01/2023

מאז עבר ראלי דקאר בשנת 2020 לערב הסעודית התעמעם במעט זוהרו המיתולוגי וגם רמת העניין בו, אבל עדין מדובר במרוץ הראלי המפרך,המאתגר וגם המרתק ביותר בעולם. גם השנה סיפק הראלי טונות של אקשן, דרמות ואתגרים שהביאו את המתחרים אל סף גבול היכולת, זאת על רקע הנופים המדהימים של מדבריות ערב הסעודית.

את הניצחון השנה קטף נאסר אל עטיה הקטארי שמרגיש במדבר הסעודי כבן בית. אל עטיה בטויוטה היילקס הגן על תוארו מהשנה שעברה ובסך הכל רושם ניצחון חמישי בדאקאר מאז החל להתחרות לפני 20 שנה. הוא אמנם עדין רחוק ממר דקאר סטפן פטרהאנסל המחזיק ב-8 ניצחונות רק בקטגוריית הרכב, אבל הוא כבר קיבע את מעמדו כאחת מאגדות הראלי בכל הזמנים. אגב, לטויוטה היה זה ראלי מוצלח במיוחד כאשר ההיילקסים הקרביים איישו שלושה מחמשת המקומות הראשונים בראלי.

אל עטיה והנווט שלו מתיה באומל ניהלו קרב מרתק מול סבסטיאן לואב שהסתפק השנה במקום השני בראלי בפער של שעה ו-20 דקות בזמן המצטבר, אבל יכול להתנחם בשיא דקאר עם ניצחון בשישה ימי תחרות רצופים מתוך שבעה בהם ניצח בסך הכל.

סבסטיאן לואב, הסתפק השנה במקום השני

 


 

המאוכזבים הגדולים של הדקאר השנה הם אאודי שנכנסה לדקאר במלוא העוצמה עם ה-RS eTron בהובלתם של סטפן פטרהאנסל וקרלוס סיינז, אשר נאלצו להיכנע לדיונות האימתניות כבר ביום התחרות השישי. באאודי יכולים להתנחם לפחות שהרכב השלישי של הקבוצה עם הנהג השוודי מתיאס אקסטורם סיים את המרוץ במקום ה-14.

קטגוריית האופנועים הייתה השנה צמודה במיוחד לאורך כל התחרות, והוכרעה כמעט בפוטו פיניש כאשר קווין בנאוידס הקדים ב-12 שניות בלבד בזמן המצטבר את טובי פרייס, שניהם מקבוצת המפעל של ק.ט.מ.

 

ראלי דקארראלי דקארPreview
Carlos Sainz and Lucas CruzCarlos Sainz and Lucas CruzPreview
Seth QuinteroSeth QuinteroPreview
Sebastien LoebSebastien Loeb
סבסטיאן לואב, הסתפק השנה במקום השני
Preview
Sebastien LoebSebastien LoebPreview
Toby PriceToby PricePreview
Nasser Al-Attiyah and Mathieu BaumelNasser Al-Attiyah and Mathieu BaumelPreview
Nasser Al-AttiyahNasser Al-AttiyahPreview
Kevin BenavidesKevin BenavidesPreview
Mattias Ekstrom and Emil BergvistMattias Ekstrom and Emil BergvistPreview
Nasser Al-AttiyahNasser Al-AttiyahPreview
Sébastien Loeb and Fabian LurquinSébastien Loeb and Fabian LurquinPreview
Francisco Lopez ContardoFrancisco Lopez ContardoPreview
Stefan SvitkoStefan SvitkoPreview
Kevin BenavidesKevin BenavidesPreview
Mattias Ekstrom and Emil BergvistMattias Ekstrom and Emil BergvistPreview
Austin JonesAustin JonesPreview
Kevin BenavidesKevin Benavides
ניצחון ב-12 שניות. קוין בנאוידס
Preview
Nasser Al-AttiyahNasser Al-AttiyahPreview
Mitch Guthrie JrMitch Guthrie JrPreview
Matthias WalknerMatthias WalknerPreview
Toby PriceToby PricePreview
Giniel De VilliersGiniel De VilliersPreview


דאקאר 2023 – הזוכים

מכוניות
1. נאסר אל-עטיה – 45 שעות ו-3:15 דקות
2. סבסטיאן לואב – 1:20:49+ שעות
3. לוקאס מוראס – 1:38:31+ שעות
4.נייג’ל דה וילריס – 2:31:12+ שעות
5. האנק לטגאן – 2:36:23+ שעות

אופנועים
1. קווין בנאוידס – 44 שעות ו-27:20 דקות
2. טובי פרייס – 43+ שניות
3. סקיילר האווס – 5:04+ דקות
4. פאבלו קוינטנילה – 19:02+ דקות
5. אדריאן ואן בורן – 20:30+ דקות

ניצחון ב-12 שניות. קוין בנאוידס


דאקאר 2023 – המספרים

1. 355 כלי רכב זינקו לדקאר השנה, מתוכם: 121 אופנועים, 18 טרקטורונים, 22 משאיות, 45 רכבי Side by Sise ו-67 מכוניות ורכבי שטח.

2. רק 235 כלים הגיעו לקו הסיום, שהם 66% מכלל המשתתפים

3. המסלול הכולל של מרוץ הדקאר השנה היה יותר מ-8,900 ק”מ מתוכם כ-4,400 ק”מ של קטעי ספיישל תחרותיים.

4. המרוץ השנה כלל 15 ימי תחרות לא כולל יום הפרולוג, כאשר יום התחרות השביעי בוטל

5. היום הארוך ביותר בדקאר השנה כלל מסלול של 917 ק”מ מתוכם 358 ק”מ תחרותים

6. קטע הספיישל הארוך ביותר השנה היה ביום השביעי שבוטל ואורכו עמד על 473 ק”מ

7. נאסר אל עטיה צבר עד כה 47 ניצחונות בקטעי דירוג במרוצי הדקאר, שני רק לארי וטאנן שלו 50 ניצחונות

 

דקאר 2023 ראלי ראלי דקאר
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד