אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
קרבי יותר, כבד יותר ואוטומטי: ב.מ.וו R1300 GS אדוונצ’ר החדש
ראשי » דו-גלגלי » קרבי יותר, כבד יותר ואוטומטי: ב.מ.וו R1300 GS אדוונצ’ר החדש
ב.מ.וו R1300 GS

קרבי יותר, כבד יותר ואוטומטי: ב.מ.וו R1300 GS אדוונצ’ר החדש

אופנוע הבכיר במשפחת ה-GS של ב.מ.וו זוכה לגרסת אדוונצ'ר מאובזרת, קרבית וכבדה המציעה לראשונה אופציה למערכת אוטומטית להעברת הילוכים

אופיר דואק 07/07/2024 צלם: יצרן

ב.מ.וו חשפה בסוף השבוע את גרסת הדגל של אופנוע האדוונצ’ר הבכיר שלה, R1300 GS החדש אשר הוצג רשמית בסתיו האחרון. באופן מסורתי גרסת האדוונצ’ר של ה-GS היא הגרסה המאובזרת והיקרה ביותר בהיצע, כשהיא כוללת מפרט קרבי יותר מאשר הגרסאות הסטנדרטיות ואת המערכות המתקדמות ביותר שיש לב.מ.וו על המדף כדי להפוך את ה-GS לאופנוע חוצה היבשות האולטימטיבי.

אם עוד לא התרגלתם לעיצוב של ב.מ.וו R1300 GS החדש עם יחידת התאורה הקדמית בצורת X, אז גרסת האדוונצ’ר תעזור לכם לעכל אותו. R1300 GS מציג מראה נפוח וגמלוני משהו, בין היתר הודות למיכל דלק חדש מאלומיניום עם נפח מוגדל של 30 ליטרים. אל אלו מצטרפים כנף קדמית גדולה יותר מאשר ביתר הגרסאות, משקף גבוה ורחב ומיגוני מנוע וגחון מאסיביים. יחד עם מנשאי הזיווד הגדולים והמחוזקים ומזוודות האלומיניום מתקבל מראה של קרנף על שני גלגלים, מה שיעזור לו להשתלב בסוואנה של אפריקה. לעומתו ה-GS הרגיל נראה סולידי משהו.

מנוע הבוקסר בנפח 1,300 סמ”ק נותר ללא שינוי, כשהוא מפיק 145 כ”ס ב-7,750 סל”ד ומומנט מרבי של 15.2 קג”מ ב-6,500 סל”ד. אלא שכעת הוא צריך להניע אופנוע כבד יותר שמשקלו הרטוב עומד על 268 ק”ג, כ-30 ק”ג יותר מאשר R1300 GS סטנדרטי, וזה לאחר שב.מ.וו התגאתה שבדור החדש R1300 GS קל יותר ב-12 ק”ג מקודמו. לרשות הרוכב יש אפשרות בחירה בין 4 מצבי רכיבה שונים המשפיעים בין היתר גם על תגובת המנוע, ובנוסף מצב “אנדורו” למקרה שמישהו יהיה מספיק אמיץ גם לרדת עם האדוונצ’ר החדש לשטח.


 

מערכת המתלים בגרסת האדוונצ’ר של ב.מ.וו R1300 GS שודרגה, והם בעלי מהלך ארוך יותר של 210 מ”מ מלפנים ו-220 מ”מ מאחור. מערכת המתלים האקטיביים של ב.מ.וו (DSA) המשנה באופן אלקטרוני את מאפייני השיכוך והקשיחות, כשבנוסף ישנה מערכת איזון גובה אוטומטית אשר במהירויות נמוכות ובעת עמידה מנמיכה את האופנוע ב-3 ס”מ כדי להקל על השליטה, עם אופציה להנמכה נוספת של 2 ס”מ עבור רוכבים נמוכים שיכולו לבחור גם באופציה של מושב מתכוונן חדש.

גרסת האדוונצ’ר החדשה תציע לראשונה כאופציה את מערכת ה-ASA של ב.מ.וו שהוצגה לאחרונה ומאפשרת החלפת הילוכים באופן אוטומטי. לא מדובר בתיבת הילוכים אוטומטית מסורתית, אלא במערכת שבה מנגנון אלקטרו מכאני אחראי על שילוב המצב באופן עצמאי, כאשר במנגנון אלקטרו מכאני נוסף מבצע את העברת ההילוכים – רעיון די דומה למערכת אותה חשפה ימאהה בשבוע שעבר.הרוכב יכול לבחור בין מספר מצבי פעולה של המערכת. מצב פעולה ידני שבו ניתן לבצע החלפת הילוכים באמצעות מתגים על הכידון, כשגם במצב זה המערכת מסוגלת להעלות או להוריד הילוכים במידה ולא נמצאים בסל”ד הרצוי, ומצב אוטומטי שאופי החלפת ההילוכים בו מותאם למצב הרכיבה הנבחר על ידי הרוכב.

אל אלו מצטרפת רשימה מלאה של כל מערכות העזר האקטיביות שיש לב.מ.וו כיום בהן מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת התנגשות חזיתית, התרעה על תנועה בשטחים מתים בעת שינוי נתיב והתרעה על תנועה חוצה מאחור. את ב.מ.וו R1300 GS אדוונצ’ר החדש ניתן יהיה לקבל ברמות גימור וצביעה שונות בהן טפיל בלאק השחורה לגמרי, ה-Trophy בצביעת הטריקולור עם חישוקים מוזהבים וה-719 קראקורום בשילוב צבעי ירוק-זהב קלאסיים.
לישראל צפוי ב.מ.וו R1300 GS אדוונצ’ר החדש להגיע בתחילת שנת 2025.

 

BMW R1300 GS ADV 13BMW R1300 GS ADV 13Preview
BMW R1300 GS ADV 07BMW R1300 GS ADV 07Preview
BMW R1300 GS ADV 08BMW R1300 GS ADV 08Preview
ב.מ.וו R1300 GS אדוונצ'רב.מ.וו R1300 GS אדוונצ'רPreview
ב.מ.וו R1300 GSב.מ.וו R1300 GSPreview
BMW R1300 GS ADV 10BMW R1300 GS ADV 10Preview
BMW R1300 GS ADV 15BMW R1300 GS ADV 15Preview
BMW R1300 GS ADV 11BMW R1300 GS ADV 11Preview
BMW R1300 GS ADV 17BMW R1300 GS ADV 17Preview
BMW R1300 GS ADV 16BMW R1300 GS ADV 16Preview
BMW R1300 GS ADV 01BMW R1300 GS ADV 01Preview
BMW R1300 GS ADV 02BMW R1300 GS ADV 02Preview
BMW R1300 GS ADV 03BMW R1300 GS ADV 03Preview
BMW R1300 GS ADV 04BMW R1300 GS ADV 04Preview
BMW R1300 GS ADV 05BMW R1300 GS ADV 05Preview
BMW R1300 GS ADV 06BMW R1300 GS ADV 06Preview
BMW R1300 GS ADV 09BMW R1300 GS ADV 09Preview

R1300 GS R1300 GS אדוונצ'ר R1300GS אופנוע אדוונצ'ר אופנוע אוטומטי ב.מ.וו ב.מ.וו R1300 GS ב.מ.וו R1300 GS אדוונצ'ר
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד