אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
קימרה מחזירה לחיים עוד אגדה מוטורית של לנצ’יה
ראשי » חדשות » קימרה מחזירה לחיים עוד אגדה מוטורית של לנצ’יה
קימרה K39

קימרה מחזירה לחיים עוד אגדה מוטורית של לנצ’יה

סדנת קימרה האיטלקית חושפת מכונית מסלול בהשראת לנצ'יה בטא מונטה קרלו טורבו שכיכבה במרוצי הסיבולת ההיסטוריים של גרופ 5, כאשר המטרה היא לכבוש את הפייקס פיק בשנה הבאה

אופיר דואק 25/06/2024 צלם: יצרן

בזמן שלנצ’יה עושה קאמבק ומנצלת בציניות את ההיסטוריה המפוארת שלה כדי למכור מכוניות משוכפלות וחשמליות (אנחנו מדברים כמובן על החזרה לחיים של ה-HF כאפסילון חשמלית), יש מי שמשתמש בהיסטוריה של לנצ’יה והופך אותה לחלום מוטורי עדכני. מדובר כמובן בסדנת קימרה האיטלקית שבונה מכוניות אקזוטיות בהשראת דגמי לנצ’יה האייקונים שכיכבו במרוצים ובחלומות של חובבי הרכב בראשית שנות ה-80′.

קימרה החלה את דרכה עם רפליקה מודרנית ללנצ’יה 037 שיוצרה ב-37 יחידות בלבד עם תג מחיר אסטרונומי. בתחילת השנה חשפה אבולוציה מתקדמת וקרבית עוד יותר תחת השם Evo038, ולאחרונה שיחררה מספר קדימונים לגבי מכונית נוספת אותה היא מתכננת להציג. כעת נחשפת המכונית שמגיעה עם יומרה להשאיר חותם באחד מהמרוצים המפורסמים בעולם – מרוץ הפייקס פיק.

המכונית החדשה מכונה K39 והיא מחווה ללנצ’יה בטא מונטה קרלו טורבו אשר כיכבה במרוצי סיבולת בקטגוריית גרופ 5 בסוף שנות ה-70 ותחילת שנות ה-80. למרות הדמיון העיצובי (כי בסופו של דבר המונטה קרלו שימשה בסיס חלקי ל-037) בקימרה טוענים כי מדובר במכונית בתכנון חדש לחלוטין שלא קשור לשני הדגמים הקודמים של החברה, לכן היא זוכה לשם הקוד K39 – כשהאות K היא עבור קימרה כמובן ו-39, זה כבר ברור. כוונת החברה להתחרות עם ה-K39 בפייקס פיק של 2025 בקטגוריית ה-GT Endurence.|


 

לשם כך בנתה קימרה את ה-K39 על בסיס שלדת מונוקוק עשויה סיבי פחמן, כשהמרכב עתיר הספויילרים והתוספות האווירודינמיות שעוצב בהשראת המונטה קרלו עשוי גם הוא סיבי פחמן, ולפחות בתמונות הראשוניות עוטה את סכמת האגדית בצבע לבן עם פסי מרטיני. מפרט השלדה אמור לכלול מתלים מתכווננים עם בולמים אופקיים מלפנים ומאחור המופעלים באמצעות מוטות דחיף.

המנוע אמור להיות מותקן במרכז השלדה, כשבקימרה מצהירים כי הם מפתחים מנוע V8 כפול מגדשים שלטענתם יהיה בארכיטקטורה ששימשה את סדרת דגמי ה-LC2 של לנצ’יה שהתחרו במרוצי הסיבולת בגרופ C. אז היה מדובר במנוע V8 בזווית של 90 מעלות עם גל זיזים עילי כפול, 4 שסתומים לצילינדר וצמד מגדשים שהיה פיתוח של סדרת מנועי ה-C268/282/308 של פרארי והוצע בנפחים שבים 2.5 ל-3.0 ליטר. בקימרה טוענים גם כי הם שוקלים לצייד את המנוע במערכת KERS לתגבור חשמלי בסגנון מנועי הפורמולה 1, אבל נקווה שיחסכו מאיתנו את הרעיון. V8 כפול מגדשים בהחלט אמור להספיק ולספק גם אותנו. המטרה של קימרה הוא להביא את המכונית ליחס משקל/הספק של 1:1, כך שניתן לצפות ללפחות 800 כ”ס אם לא למעלה מכך.

פרטים טכניים נוספים אודות קימרה K39 אמורים להיחשף בחודשים הקרובים, אבל מה שמעניין לא פחות הוא שהסדנה טוענת שהתעניינות של הלקוחות תוביל אותה לפתח גרסה חוקית לכביש שתהיה נחשקת לא פחות מדגמי ה-Evo שלה ויקרה להפליא.

Kimera K39 01Kimera K39 01Preview
Kimera K39 02Kimera K39 02Preview
Kimera K39 03Kimera K39 03Preview
Kimera K39 04Kimera K39 04Preview
Kimera K39 05Kimera K39 05Preview
Kimera K39 06Kimera K39 06Preview
Kimera K39 07Kimera K39 07Preview
קימרה K39קימרה K39Preview
Kimera K39 09Kimera K39 09Preview
Kimera K39 10Kimera K39 10Preview
Kimera K39 11Kimera K39 11Preview

K39 לנצ'יה לנצ'יה בטא מונטה קרלו טורבו מונטה קרלו טורבו פייקס פיק קימרה קימרה K39
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד