קימקו מובי הוא הדו”ג גלגלי הכי משמעותי בשוק הישראלי. כבר שנים שהוא הנמכר ביותר, שהוא בחירה אוטומטית לכל מי שרוצה התניידות קלה, בסיסית וזולה. אין שליח שלא רוכב עליו, אין מכונאי שלא יודע לטפל בו בע”פ. בשוק הדו”ג הישראלי קימקו מובי הוא מוצר הצריכה הנפוץ ביותר.
אבל קימקו מובי הקודם היה גם קטנוע מיושן למדי. נכון, אי אפשר היה להרוג אותו, הוא ספג התעללות ממושכת מבלי להתייחס, אנשים התייחסו אליו כמו לטנדר והוא המשיך להתגלגל. אבל הבלמים שלו היו נוראיים, הוא היה רועש ולא מעודן. הוא היה מזהם. הוא היה מיושן.
ועכשיו מתייצב על אספלט ישראלי ממשיך דרכו. מי שאמור לשמור על השליטה בצמרת השוק המקומי. כבר במבט ראשון, קימקו מובי החדש נראה דומה מאוד, ושונה מאוד מהקודם. ברור לחלוטין שהוא מודרני יותר, עוד לפני הנעה. מצד שני יש לא מעט פינות שנראות כאילו המשיכו מהדור הקודם.

מה חדש?
קודם כל יחידת ההנעה, מוזרקת כעת ומתאימה לתקנים העדכניים. עדיין בסיסית עם קירור אוויר, אבל מוזרקת כנדרש. מעבר לזה העיצוב שונה לגמרי, נראה מודרני יותר כשהפנס האייקוני עולה מהגוף אל המסיכה העליונה. יש שני בולמים מאחור לעומת אחד בעבר. ויש גם מערכת בלימה חדשה, משולבת עם (סוף-סוף) בלם דיסק מאחור. זה לא נותן רק הנחה בביטוח החובה זה גם אמור לשפר את השליטה בהרמות גלגל (לטובת השליחים הקרביים יותר…).
במבט חטוף אפשר לראות נקודות דמיון. מבנה תא המטען מזכיר את זה של קימקו מובי הקודם למרות שהוא עמוק יותר ומציע יותר מקום. יחידת המפתח מבצעת את אותן פונקציות טבעיות ונראית אותו הדבר אבל מוסיפה פתח USB שלא היה כאן פעם. המתגים מרגישים זהים לחלוטין מכאן ופתח האחסון הגדול מלפנים הפך קטן יותר משם. שונה אבל דומה ולהיפך. אה, גם מידות הצמיגים שונו, עוד על זה בהמשך. מה שקפץ כאן משמעותית זה המחיר. קימקו מובי החדש נמכר כאן ב-14,900 שקלים.

איך זה מרגיש?
פנים אל פנים זה נראה קטנוע מודרני יותר. תאורת LED במקומות שונים, לוח השעונים הדיגיטלי. אחרי הנעה ההבדל ברור, יחידת ההנעה מייצרת דרייב עגול, נעים ושקט שלא היה כאן קודם. התגובות מצוינות ומעדיפות בבירור זינוק ותאוצת ביניים. המנוע והואריאטור עובדים יפה ביחד, ושניהם תורמים לתחושה הנעימה והחלקה מחד ולתגובות הטובות מאידך. על הכביש המהיר, זה מרגיש פחות נמרץ עם תאוצה שמתמנת ומהירות מרבית של כ-105 קמ”ש.
קימקו מובי החדש מרגיש קצת קטן יותר מקודמו, ובטוח תזזיתי יותר. הגלגל האחורי כאן צר יותר מבעבר. זהה למידת הצמיג הקדמי. זה מייצר תגובות זריזות מאוד, וקלילות יותר בהשוואה למובי הקודם. הכלי החדש פשוט משתחל, מסתובב על השקל, ועומסי התנועה עירוניים מהווים עבורו מגרש משחקים. היציבות טובה, כנראה בגלל פרופיל הצמיג והחתך הנמוך. זהו אחד ההבדלים המרשימים והמשמעותיים לעומת המובי הקודם.
השאר מרגיש חסון למדי. בתור מישהו שניסה להרוג לא מעט כלים כאלו בעבר הייתי נחוש להעביד את המובי הזה קשה. פסי האטה במהירות גבוהה, קפיצות חוזרות ונישנות ממדרכות עירוניות, אפילו קטע שטח קצר. כל אלו לא גרמו למובי להביע קול מחאה כשהמזלג מלפנים וצמד הבולמים מאחור מציעים שילוב הגיוני של קשיחות וספיגה. ככל המקובל בכלים הללו בכל אופן. הבלמים, פשוט מצויינים. מערכת הבלימה המשולבת מייצרת בלימות החלטיות ויעילות. המנופים לוקים קצת בתחום הרגש, אבל התוצאה יעילה מאוד.

שורה תחתונה
כמעט 20,000 קימקו מובי עלו על כבישי ישראל בזמן שהוא שווק כאן. כעת הגיע זמנו לעזוב. המחליף מציע אופי נעים יותר, התנהגות כביש מרשימה יותר, בלמים חזקים ויעילים אבל גם עולה במחיר. כל אלו אומרים דברים אחד, העולם מתקדם, קימקו מובי איתו. גרסה מעודכנת לכלי הבסיסי והנאמן, כזו שמתאימה יותר לעידן הנוכחי.