אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
קימקו מובי S 125I: רץ המרתון
ראשי » מבחני דרכים » קימקו מובי S 125I: רץ המרתון
קימקו מובי S 125I: רץ המרתון

קימקו מובי S 125I: רץ המרתון

מחליפו של המובי הישן, המיתולוגי, כאן. חלק ונעים יותר, יש גם בלמים לשם שינוי וגם אופי תזזיתי יותר. רק קטנוע? אולי, אבל גם הדו"ג הנמכר ביותר בשוק הישראלי

אריאל אלסיבוני 29/05/2019

קימקו מובי הוא הדו”ג גלגלי הכי משמעותי בשוק הישראלי. כבר שנים שהוא הנמכר ביותר, שהוא בחירה אוטומטית לכל מי שרוצה התניידות קלה, בסיסית וזולה. אין שליח שלא רוכב עליו, אין מכונאי שלא יודע לטפל בו בע”פ. בשוק הדו”ג הישראלי קימקו מובי הוא מוצר הצריכה הנפוץ ביותר.

אבל קימקו מובי הקודם היה גם קטנוע מיושן למדי. נכון, אי אפשר היה להרוג אותו, הוא ספג התעללות ממושכת מבלי להתייחס, אנשים התייחסו אליו כמו לטנדר והוא המשיך להתגלגל. אבל הבלמים שלו היו נוראיים, הוא היה רועש ולא מעודן. הוא היה מזהם. הוא היה מיושן.

ועכשיו מתייצב על אספלט ישראלי ממשיך דרכו. מי שאמור לשמור על השליטה בצמרת השוק המקומי. כבר במבט ראשון, קימקו מובי החדש נראה דומה מאוד, ושונה מאוד מהקודם. ברור לחלוטין שהוא מודרני יותר, עוד לפני הנעה. מצד שני יש לא מעט פינות שנראות כאילו המשיכו מהדור הקודם.

קימקו מובי S 125I: רץ המרתון
אחרי 15 שנה וכמעט 20,000 כלים הגיע הזמן להתקדם…

 


מה חדש?

קודם כל יחידת ההנעה, מוזרקת כעת ומתאימה לתקנים העדכניים. עדיין בסיסית עם קירור אוויר, אבל מוזרקת כנדרש. מעבר לזה העיצוב שונה לגמרי, נראה מודרני יותר כשהפנס האייקוני עולה מהגוף אל המסיכה העליונה. יש שני בולמים מאחור לעומת אחד בעבר. ויש גם מערכת בלימה חדשה, משולבת עם (סוף-סוף) בלם דיסק מאחור. זה לא נותן רק הנחה בביטוח החובה זה גם אמור לשפר את השליטה בהרמות גלגל (לטובת השליחים הקרביים יותר…).

במבט חטוף אפשר לראות נקודות דמיון. מבנה תא המטען מזכיר את זה של קימקו מובי הקודם למרות שהוא עמוק יותר ומציע יותר מקום. יחידת המפתח מבצעת את אותן פונקציות טבעיות ונראית אותו הדבר אבל מוסיפה פתח USB שלא היה כאן פעם. המתגים מרגישים זהים לחלוטין מכאן ופתח האחסון הגדול מלפנים הפך קטן יותר משם. שונה אבל דומה ולהיפך.  אה, גם מידות הצמיגים שונו, עוד על זה בהמשך. מה שקפץ כאן משמעותית זה המחיר. קימקו מובי החדש נמכר כאן ב-14,900 שקלים.

קימקו מובי S 125I: רץ המרתון
נראה מודרני יותר, אבל יש מקומות שבו הוא מזכיר את המובי הקודם

 

איך זה מרגיש?

פנים אל פנים זה נראה קטנוע מודרני יותר. תאורת LED במקומות שונים, לוח השעונים הדיגיטלי. אחרי הנעה ההבדל ברור, יחידת ההנעה מייצרת דרייב עגול, נעים ושקט שלא היה כאן קודם. התגובות מצוינות ומעדיפות בבירור זינוק ותאוצת ביניים. המנוע והואריאטור עובדים יפה ביחד, ושניהם תורמים לתחושה הנעימה והחלקה מחד ולתגובות הטובות מאידך. על הכביש המהיר, זה מרגיש פחות נמרץ עם תאוצה שמתמנת ומהירות מרבית של כ-105 קמ”ש.

קימקו מובי החדש מרגיש קצת קטן יותר מקודמו, ובטוח תזזיתי יותר. הגלגל האחורי כאן צר יותר מבעבר. זהה למידת הצמיג הקדמי. זה מייצר תגובות זריזות מאוד, וקלילות יותר בהשוואה למובי הקודם. הכלי החדש פשוט משתחל, מסתובב על השקל, ועומסי התנועה עירוניים מהווים עבורו מגרש משחקים. היציבות טובה, כנראה בגלל פרופיל הצמיג והחתך הנמוך. זהו אחד ההבדלים המרשימים והמשמעותיים לעומת המובי הקודם.

השאר מרגיש חסון למדי. בתור מישהו שניסה להרוג לא מעט כלים כאלו בעבר הייתי נחוש להעביד את המובי הזה קשה. פסי האטה במהירות גבוהה, קפיצות חוזרות ונישנות ממדרכות עירוניות, אפילו קטע שטח קצר. כל אלו לא גרמו למובי להביע קול מחאה כשהמזלג מלפנים וצמד הבולמים מאחור מציעים שילוב הגיוני של קשיחות וספיגה. ככל המקובל בכלים הללו בכל אופן. הבלמים, פשוט מצויינים. מערכת הבלימה המשולבת מייצרת בלימות החלטיות ויעילות. המנופים לוקים קצת בתחום הרגש, אבל התוצאה יעילה מאוד.

קימקו מובי S 125I: רץ המרתון
התנהגות זריזה יותר, תחושה יציבה יותר

שורה תחתונה

כמעט 20,000 קימקו מובי עלו על כבישי ישראל בזמן שהוא שווק כאן. כעת הגיע זמנו לעזוב. המחליף מציע אופי נעים יותר, התנהגות כביש מרשימה יותר, בלמים חזקים ויעילים אבל גם עולה במחיר. כל אלו אומרים דברים אחד, העולם מתקדם, קימקו מובי איתו. גרסה מעודכנת לכלי הבסיסי והנאמן, כזו שמתאימה יותר לעידן הנוכחי.

125 מובי קימקו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד