קיה EV6 היא מכונית חשובה מאוד עבור היצרנית וגם היבואנית המקומית. עושה רושם שגם הצרכן המעודכן כאן, צמא לרכבים חשמליים, ובייחוד כאלו ממותגים שהוא מחבב. אז קיה EV6 כאן, מוצעת לכל דורש, עם מחיר מכובד למדי שמתחיל ב-249,000 שקלים. יקרה יותר וגם מקווה ליהנות מההיעדרות של המתחרה הישירה ואחותה לפלפורמה, יונדאי איוניק 5.
קיה EV6 מגיעה לכאן בגרסה בעלת מנוע בודד מאחור המפיק 228 כ”ס ומאיץ אותה ל-100 קמ”ש מעמידה תוך 7.3 שנ’. הזינוק ד”א מהיר מעט מזה שבאחות של יונדאי בהפרש זניח, אך סוללות בנפח גדול יותר כאן (77.4) קוט”ש מציעים טווח נסיעה עדיף לגרסה זו – 528 ק”מ. הגרסה הבכירה בעלת שני המנועים וההנעה הכפולה מייצרת 325 כ”ס וחשוב מזה, 62 קג”מ ומאיצים את גרסה זו ל-100 קמ”ש תוך 5.2 שנ’. הטווח המוצהר כאן עומד על 484 ק”מ והמחיר עומד על 299,000 שקלים. מה עם הגרסה המעניינת באמת? ה-GT המפיקה 585 כ”ס, שמאיצה ל-100 קמ”ש תוך 3.5 שנ’ וכוללת גם דיפרציאל מוגבל החלקה? זו תגיע גם בעתיד הקרוב לפי היבואנית.
מעבר לאלו קיה EV6 מציעה אמת אבזור גבוהה למדי לפי המפרט המקומי וזה אמור גם לגבי אבזור הנוחות וגם לגבי אבזור הבטיחות. מעבר לאלו, מה שבולט כאן בעיקר הוא מראה שונה מאוד מהאחיותיה לפלטפורמה (יונדאי, ג’נסיס). מעבר לחזית והאחוריים שנאמנים לשפת העיצוב הנוכחית של קיה, היא ארוכה יותר, נמוכה יותר ומשדרת משהו כוחני יותר במראה.
עוד משהו שכדאי לציין הוא המחיר. המחירים שהוצמדו על קיה EV6 בישראל הם לא נמוכים, אבל משקפים היטב לאן היא פונה ומי מתחרותיה. היא עולה יותר מהמחיר האחרון שהיה כאן לאיוניק 5 אבל גם מציעה יותר טווח מוצהר. מצד שני, במחירים כאלו היא מתחרה מול רכבים חשמליים מרשימים מאוד (כמו ID.4 של פולקסווגן) וזאת עוד לפני עליית המחירים הצפויה בינואר הקרוב. יהיה מעניין.