הביקוש הגובה למכוניות היברידיות בשנה החולפת הביא את קיה לחדש באביב האחרון את יבוא הספורטאז’ הפופולארי בגרסת הנעה זו. בדומה לטוסון ההיברידי שגם הגיע בסמוך, קיה ספורטאז’ ההיברידי הגיע ארצה גם בתצורת המרכב הארוכה שלו ובמפרט אמריקאי, כשהוא מציע בסיס גלגלים ארוך יותר עם מרחב עדיף לטוב היושבים מאחור. במקביל לתחילת שיווקו של הספורטאז’ ההיביריד בישראל, עבר הדגם מתיחת פנים משמעותית של אמצע מחזור החיים, וכעת נוחת הספורטאז’ המחודש עם יחידת ההנעה ההיברידית בישראל.
במסגרת מתיחת הפנים קיבל קיה ספורטאז’ חזית עדכנית ואגרסיבית יותר, עם עיצוב מחודש לשבכה הקדמית וליחידות התאורה, כאשרת חתימת הלד הזוויתית לוקחת השראה מדגמי ה-EV החשמליים של החברה, ובראשן ה-EV3 וה-EV9.
תא הנוסעים עבר שינוי משמעותי יותר ולמעשה הספורטאז’ קיבל קוקפיט חדש עם סידור מוכר של צמד מסכי 12.3 אינץ’ רוחביים המחוברים זה לזה ומשמשים את לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה, סידור שהיה קיים בעבר עם מסכים קטנים יותר, כשכעת המסכים בנוים במעטפת צרה וחדה, עם ממשק מולטימדיה וגרפיקה חדשים. לצד סידור המסכים החדש עוצבה סביבת הנהג בהתאם עם ממשק תפעול חדש ופתחים מיזוג רוחביים לבקרת האקלים, קונסולה מרכזית עם סידור מתגים חדש וגלגל הגה חדש. בקיה מבטיחים גם שיפור באיכות החומרים ובידוד הרעשים.
יחידת ההנעה ההיברידית לא עברה שינוי משמעותי וממשיכה לשלב בין מנוע 1.6 ליטר טורבו בהספק של 180 כ”ס ומנוע חשמלי היוצרים יחד הספק משולב של 230 כ”ס, העוברים לכביש דרך תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שישה יחסי העברה. אלו מספיקים כדי להאיץ ל-100 קמ”ש ב-8.2 שניות בדרך למהירות מרבית של 188 קמ”ש. צריכת הדלק הממוצעת על פי נתוני היצרן עומדת על 17.8 ק”מ לליטר.
הספורטאז ההיברידי המחודש יגיע ארצה בשלב זה רק בתצורת המרכב הארוכה, שלה בסיס גלגלים האורך ב-7.5 ס”מ מהגרסה הקצרה (275.5 ס”מ), אורך כולל של 466 ס”מ ותא מטען בנפח נדיב של 633 ליטרים. בניגוד לעבר קיה ספורטאז’ ההיברידי ישווק כרגע רק ברמת גימור אחת (“פרימיום”), הכוללת 8 כריות אוויר ומפרט מלא של מערכות בטיחות אקטיביות, לצד ריפודי עור סינטטי, מושבים מחוממים ומתכווננים חשמלית, דלת תא מטען חשמלית, מפתח חכם, גג שמש פנורמי חשמלי וחישוקים קלים בקוטר 17 אינץ’.
מחירו של קיה ספורטאז’ הייבריד לונג עומד על 210 אלף שקלים כמה אלפי שקלים יותר מאשר במהדורה יוצאת, וכ-25 אלף שקלים יותר מהטוסון בנזין ברמת הגימור הבסיסית במרכב הסטנדרטי.


