שנות ה-90 היו תור הזהב במרוץ החימוש בין יצרניות האופנועים היפניות בעולם אופנועי הספורט. הקרב הצמוד לא הסתכם רק בקטגוריות ה-600 וה-1000 סמ”ק אלא גם גלש גם לקטגוריה הפחות מוכרת לנו של 400 סמ”ק, שפופולארית במיוחד ביפן. הקטגוריה מנתה שלל אופנועים ספורטיביים עם מנועי ארבעה צילינדרים צורחים שרובם כלל לא יצאו מגבולות יפן. הטעימה הבודדת אותה קיבלנו מהז’אנר היה סוזוקי בנדיט 400 (רוצחתת) שממש לא היה אופנוע מתחילים קלאסי, והפך למלך ההתרסקויות של התקופה.
לפני כשנתיים הפתיעה קאוואסאקי כשהציגה ZX-25R שהתהדר במנוע ארבעה צילינדרים בטור במקום מנוע סינגל כמקובל באופנועי תקציב בנפח קטן. ה-ZX-25R יועד לשווקי מזרח אסיה, אבל כבר עם הצגתו נפוצו שמועות על גרסת 400 סמ”ק שתגיע גם לשוק האירופאי. לאחר שאישרה את פיתוח האופנוע, חשפה הלילה קאוואסאקי רשמית את ZX-4R.
הבסיס והעיצוב די דומים לאח הקטן יותר מהמזרח, אבל המנוע כמובן שונה ובקאוואסאקי לקחו את הנוסחה הכללית לכיוון קיצוני יותר. למנוע בנפח 399 סמ”ק מהלך קצרצר של 39.1 מ”מ לכל בוכנה והוא מסוגל לטפס עד ל-15 אלף סל”ד. ההספק המרבי עומד על 80 כ”ס בסיוע מערכת ה-RAM AIR המוכרת מאופנועי הספורט הגדולים של קאוואסאקי. לשם השוואה, לנינג’ה 400 המוכר בעל מנוע הטווין המקבילי ישנם 45 כ”ס בלבד, מה שמעיד על האופי הקיצוני של מנוע ה-ZX-4R שלמרות הספקו עדין עומד בתקינת יורו 5.
השלדה, שלטענת קאוואסאקי תוכננה בהשראת ה-ZX-10R, אמנם עשויה פלדה ולא אלומיניום משיקולי מחיר, אבל מציעה גיאומטריה ספורטיבית עם בסיס גלגלים קצרצר של 1,380 מ”מ וזווית היגוי של 23.5 מעלות. מערכת המתלים היא מתוצרת Showa והיא בטכנולוגיית SFF-BP שגם היא מצויה באופנועים גדולים ויקרים משמעותית.

מערכת הבלימה כוללת דיסקים פרפריים כפולים מלפנים עם קאליפרים רדיאלים וגם אלקטרוניקה לא חסר בנינג’ה הקטן, כשהוא מגיע עם מערכת בקרת אחיזה בעלת 9 מצבי פעולה וארבעה מצב רכיבה לכיול המנוע והמצערת (ספורט, כביש, גשם ומצב מותאם אישית). לוח מחוונים 4.3 אינטש כולל גם קישוריות לטלפון הסלולרי והצגת זמני הקפה.
נוסף לגרסה הסטנדרטית קאוואסאקי ZX-4R יוצע גם בגרסאות SE ו-RR. לגרסת ה-SE צביעת רפליקה בהשראת קבוצת הסופרבייק של קאוואסאקי ובנוסף היא מצוידת בקוויקשפטר דו-כיווני, אפשרות כיוןן עומס קפיץ במזלג וסליידרים לשלדה, שקע USB ומשקף כהה. גרסת ה-RRמתהדרת גם היא בצביעת רפליקה ומגיע עם קוויקשיפטר, כיוון עומס קפיץ למזלג ובולם אחורי BFRC-lite דומה לזה של ה-ZX-10R.
תחילת השיווק באירופה יחל בסתיו הקרוב.