אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
קופרה טראמר (השקה): עצמאות משפחתית
ראשי » מבחני דרכים » קופרה טראמר (השקה): עצמאות משפחתית
קופרה טראמר

קופרה טראמר (השקה): עצמאות משפחתית

תהליך ההיפרדות של קופרה מסיאט ממשיך, כאשר קופרה טראמר החדש המחליף את האטקה מנסה לשלב בין האופי הספורטיבי של המותג לדרישות הפרקטיות המתבקשות מקרוסאובר משפחתי

דין אפפל 22/10/2024 צלם: יצרן

קופרה טראמר הוא עוד דוגמה שהמותג הספרדי לא נח. תוך זמן קצר יחסית התבצע שם רענון מקיף בהיצע הדגמים שלו. זה החל עם הטווסקאן החשמלי, המשיך ברענון מקיף ללאון והפורמנטור וכעת מגיע תורו של דגם חדש. קוראים לו קופרה טראמר. הוא אמור להחליף את האטקה ונושא שם של מסלול מרוצים עתיק יומין בספרד שיש לו קטע בקרב חובבי הרכב המקומיים. שם של מסלול מרוצים לקרוסאובר משפחתי? זה כבר מעלה את רף הציפיות, אז יצאנו לפגוש אותו בפאתי ברצלונה.

קופרה טראמר מחליף את האטקה משתי סיבות. האחת היא שהאטקה שנולדה ב-2016 תחת סמל סיאט כבר קשישה במונחי תעשיית הרכב. הסיבה השניה היא שקופרה נמצאת בתהליך בידול מסיאט, תוך הצגת קו עיצוב משפחתי משלה כפי שראינו במגוון הדגמים העדכניים אותם הציגה במהלך השנה. אז איפה נמצא טראמר על סקאלת הקרוסאוברים של קופרה? קודם כל הוא גדול משמעותית מהאטקה אותה הוא מחליף הקצרה ממנה ב-25 ס”מ. מצד שני, עם אורך של 452 ס”מ הוא קצר ב-14 ס”מ מהטוואסקן המיועד לפלח השוק של חובבי החשמל. הפורמנטור לעומתם קומפקטי וספורטיבי יותר, ונראה יותר כמו האצ’בק מוגבהת.

אבל מספרים בצד. בטראמר אי אפשר לפספס את שפת העיצוב החדשה של קופרה. העיצוב הכללי מוצלח מאוד לטעמי ומציע איזון נכון בין תחושה ספורטיבית למראה אלגנטי, אבל תמונות לא מצליחות להעביר זאת טוב כמו לראות אותה במציאות מה שאמור לקרות ברבעון הראשון של 2025 לפי היבואן. הפתיע לגלות שלא משנה איזה מנוע יש בחזית, העיצוב נשאר זהה לחלוטין כולל תחתית הפגוש האחורי, שם נהוג שיציאות המפלט שונות בהתאם לגרסת ההנעה, אבל בטראמר יציאות המפלט מוסתרות באותו בכולן.


שפת העיצוב ממשיכה גם פנימה לתא הנוסעים וזה בולט בצורה בה לוח המכשירים מתחבר לקונסולה בין המושבים, במוטיב המשולשים בדלתות ובעוד כמה מקומות ברחבי תא הנוסעים. איכות ההרכבה טובה מאוד וגם איכות החומרים. המושבים הקדמיים נוחים מאוד ויש שפע מקום וטווח כיוון. בניגוד לשאר דגמי קופרה וקונצרן פולקסווגן, תנוחת הנהיגה הפתיעה והזכירה לי מאוד מכוניות איטלקיות של פעם – או שיושבים רחוק מההגה או שיושבים קרוב מידי לדוושות. המרווח מאוד מצוין בכל המדדים וגם שלושה מבוגרים יכולים לשבת שם באופן סביר, למעט מחסור במקום לרגלי הנוסע האמצעי. יש מאחור פתחי מיזוג עם שליטה על הטמפרטורה ושקעי טעינה. גם תא המטען גדול ומרווח וניתן להגדיל אותו אף יותר בהזחת המושב האחורי קדימה.

מערכת המולטימדיה היא שיפור עצום ביחס לדור המולטימדיות הקודם של קונצרן פולקסווגן. היא אינטואיטיבית ומגיבה מהר. נציין גם לטובה את מערכת הסאונד של סנהייזר (Sennheiser) עם 12 רמקולים. קופרה בחרה לפשט את תהליך רמות הגימור של הטראמר עבור הלקוחות. כל הגרסאות מגיעות מאובזרות באופן זהה לחלוטין, כאשר הלקוח צריך פשוט לבחור בין הצבעים השונים, גודל החישוקים שנע בין 18 ל-20 אינץ׳ והמנוע בו הוא מעוניין.

קופרה טראמר מציע חמש יחידות הנעה שונות, כאשר כרגע עדין לא ברור איזה מהן יגיעו לישראל באופן ודאי הקטן ביניהם הוא 1.5 ליטר טורבו-בנזין בשילוב מערכת היברידית קלה המפיק 150 כ״ס, אותה יחידת הנעה שפגשנו גם בטיגואן ובקודיאק החדשים. מעליו ישנו מנוע טורבו- בנזין 2.0 ליטר בשתי רמות הספק, 204 או 265 כ״ס, כאשר החזק ביניהם מקבל את השם VZ שנועד בקופרה עבור גרסאות הקצה הספורטיביות של כל דגם. בנוסף מוצעות שתי גרסאות היברידיות-נטענות על בסיס מנוע 1.5 ליטר טורבו-בנזין לצד מנוע חשמלי, בהספק משולב של 204 או 272 כ״ס. הגרסאות ההיברידיות מצוידות בסוללה גדולה יחסית של 19.7 קוט״ש האמורה לאפשר עד 121 ק״מ של טווח חשמלי.

בהשקה נהגנו על גרסת הפלאג-אין החזקה שכרגע מסתמן שלא מגיע לארץ אז אין טעם להאריך עליה במילים. המנוע הזה מרגיש חזק, למרות שעם המשקל העצמי הביצועים לא מאוד זריזים כמו-כן ניתן באמת לנסוע לא מעט ק״מ בכוח החשמל בלבד וגם במהירויות של אוטוסטרדות. המנוע השני שפגשנו בהשקה הוא הבנזין החזק, גרסת ה-265 כ״ס, שיחד עם תיבת ההילוכים כפולת המצמדים מוכרת משאר דגמי קופרה שם ההספק מעט גבוה יותר. בגרסת ה-VZ החזקה ההנעה היא כפולה המשתלבת אוטומטית לפי דרישה, ולפחות בתנאי ההשקה על הכבישים האיכותיים של אזור ברצלונה לא ממש הורגש בה צורך.

רצועת הכוח רחבה מאוד, כך שכמעט בכל שלב הרגיש שיש מספיק כוח ומעבר למצב ספורט של יחידת הכוח (בין אם במצב קופרה או במצב המותאם האישית) דואג להשאיר את המנוע כל הזמן בתוך אותה רצועת כוח. ההיגוי משרה ביטחון והוא מהיר ומדויק גם אם נטול פידבק לנהג. הבלמים הגדולים, עם 6 בוכנות מלפנים, סיפקו רגש ועוצמה טובים בסך הכל אבל בשלב מסוים כבר החלו לדעוך קצת, אבל זה היה בכביש מפותל בקצב מהיר משמעותית מהיעוד המשפחתי של קופרה טראמר. מערכת המתלים הרשימה מאוד עם שילוב מצוין בין שיכוך מהמורות לבין ריסון המרכב. רק על שברים חדים באמת במהירויות נמוכות הרגישה הטראמר מעט נוקשה. אומנם יש הבדל קל בין המצב הרך ביותר של המתלים למצב הנוקשה ביותר, אבל לא מדובר בהבדל גדול אז סביר להניח שרוב הלקוחות פשוט יבחרו בין 2 המצבים הללו ולא באמת יתעסקו עם כל הרמות ביניהם.

קופרה טראמר היא קופרה קצת אחרת. הוא שם את צרכי המשפחה לפני צרכי הנהג, וככה הוא גם מרגיש. הוא מרווח, נוח מאוד, מאובזר ומעוצב, אבל מרגיש פחות דינאמי בגרסת ה-VZ עליה נהגנו בעיקר מאשר דגמי ה-VZ האחרים של קופרה. הגיוני לאור העובדה שהיא מכוונת לקהל משפחתי יותר, אך כזה שעדין רוצה את האווירה הספורטיבית/אופנתית של המותג הספרדי. עכשיו נותר לראות אם האיזון המוצלח הזה נשמר גם בגרסאות העממיות יותר.

קופרה טראמר – תעודת זהות
מנוע: 1,984 סמ”ק, טורבו בנזין, הספק: 265 כ”ס ב-5,000-6500 סל”ד, מומנט: 40.8 קג”מ ב-1,650-4,350 סל”ד, תמסורת: כפולת מצמדים, 7 יחסי העברה. הנעה כפולה, בסיס גלגלים: 268 ס”מ, משקל: 1,750 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 5.9 שניות, מהירות מרבית: 243 קמ”ש, צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 11.9 ק”מ לליטר

Cupra Terramar event 04Cupra Terramar event 04Preview
Cupra Terramar event 06Cupra Terramar event 06Preview
Cupra Terramar event 03Cupra Terramar event 03Preview
Cupra Terramar event 02Cupra Terramar event 02Preview
Cupra Terramar event 05Cupra Terramar event 05Preview
Cupra Terramar event 09Cupra Terramar event 09Preview
Cupra Terramar event 01Cupra Terramar event 01Preview
Cupra Terramar event 07Cupra Terramar event 07Preview
Cupra Terramar event 08Cupra Terramar event 08Preview
Cupra Terramar event 10Cupra Terramar event 10Preview
Cupra Terramar event 11Cupra Terramar event 11Preview
Cupra Terramar event 12Cupra Terramar event 12Preview
Cupra Terramar event 13Cupra Terramar event 13Preview
קופרה טראמרקופרה טראמרPreview
Cupra Terramar event 15Cupra Terramar event 15Preview
Cupra Terramar event 16Cupra Terramar event 16Preview
Cupra Terramar event 17Cupra Terramar event 17Preview

טראמר טראמר VZ קופרה קופרה טראמר קופרה טראמר VZ קופרה טראמר השקה קרוסאובר משפחתי קרוסאובר ספורטיבי קרוסאובר קומפקטי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד