אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
קופרה דיזיין: גישה מעוררת
ראשי » מגזין » קופרה דיזיין: גישה מעוררת

קופרה דיזיין: גישה מעוררת

איך מכניסים רגש לתוך עיצוב רכב? מה חשיבות הצבע ומה קשור הטבע לכל הסיפור? השפה העיצובית העדכנית של קופרה מסבירה את כל אלו

אריאל אלסיבוני 17/11/2024 צלם: יצרן

מעצבי רכב נהגו מאז ומעולם לפלרטט עם עולם הטבע והחי. דוגמאות לכך לא חסרות כמובן. החיפושית האייקונית או פורשה911 דמוית הצפרדע, יקפצו מיד לראש. לכך יש דוגמאות נוספות כמובן. מצד שני עבר זמן רב מאז שראינו ביטוי להשראה כזו בתחום. קופרה משנה את זה עכשיו. וזה מתאים בדיוק לגישה שלה. “קופרה לא חייבת להיות אהובה על ידי כולם”, מצהיר חורחה דיאז, ראש מחלקת העיצוב של קופרה, “אבל לכמה אנשים מיוחדים… הם יאהבו אותה באמת…” הוא מוסיף. מסביר את מה שעומד מאחורי העיצובים הלא שגרתיים של המותג.

עם שפת העיצוב העדכנית שלה, קופרה מחזירה את עולם החי לתוך עיצוב הרכב עם חזית “אף כריש” חדשה לדגמיה. זהו רק אלמנט אחד, מתוך גישה עיצובית שלמה, שמטרתה לייצר זהות עוד יותר ברורה וייחודית לדגמי החברה. אותה גישה, גולשת בחסות קופרה, גם לעולמות עיצוב מקבילים. בשיחה עם אנשי העיצוב של החברה, מגלים שההשראה כאן לא מגיעה רק מעולם החי, אלא מהטבע והסביבה השוקקת של ברצלונה.

ואכן, את אותו “אף כריש” חדש, אי אפשר לפספס. החרטום הבולט, עם שיפוע שלילי, וחריצי האוורור הפעורים בפגוש, האופן בו משוך אותו פגוש לאחור לעבר בתי הגלגלים – כל אלו מייצרים חזות אגרסיבית ושונה. זהו לגמרי הסממן הבולט, זה שישר קופץ לעין. אך יש עוד פרטים חשובים שמדגישים את פני המותג החדשים האלו.

SHARK (9 of 27)SHARK (9 of 27)Preview
SHARK (4 of 27)SHARK (4 of 27)Preview
SHARK (1 of 27)SHARK (1 of 27)Preview
SHARK (3 of 27)SHARK (3 of 27)Preview
SHARK (12 of 27)SHARK (12 of 27)Preview
SHARK (14 of 27)SHARK (14 of 27)Preview

 


קחו לדוגמה את לוגו קופרה המודגש במרכזו של מכסה המנוע, נראה כעת בולט וברור יותר. תאורת ה-LED בחזית עם שלושת המשולשים ממסגרת את כל האמירה הזו. היא גם מייצרת חתימת אור ברורה ושונה עבור קופרה. כזו שתבדיל אותה, גם בחושך.

גם מאחור מקבלים דגמי קופרה חתימת אור חדשה. הפנסים האחוריים מחוברים עם גשר תאורה ביניהם. החיבור הרוחבי הזה מייצר תחושה מוצקה ויציבה מאוד. במרכזו סמל קופרה מואר. התוצאה בשעות החושך, גם מפנים וגם מאחור, מרשימה ומותירה רושם ברור. זוהי קופרה. וזה ברור באותה המידה גם לאוחז במפתח ברגע שכל אלו מוארים ברגע זיהוי המפתח.

SHARK (24 of 27)SHARK (24 of 27)Preview
SHARK (10 of 27)SHARK (10 of 27)Preview
SHARK (25 of 27)SHARK (25 of 27)Preview
SHARK (22 of 27)SHARK (22 of 27)Preview
SHARK (7 of 27)SHARK (7 of 27)Preview
SHARK (21 of 27)SHARK (21 of 27)Preview
SHARK (20 of 27)SHARK (20 of 27)Preview
SHARK (8 of 27)SHARK (8 of 27)Preview
SHARK (26 of 27)SHARK (26 of 27)Preview
SHARK (19 of 27)SHARK (19 of 27)Preview

 

“אנחנו רוצים לעצב משהו מיוחד, משהו שבולט מהקהל, משהו שמעורר רגשות” מצהיר חורחה דיאז, ראש מחלקת העיצוב של קופרה, ומוסיף: “זו הסיבה שיצרנו אלמנטים מעוררים כמו חתימת האור המשולשת, עיצוב אף הכריש בחזית או הלוגו המואר מאחור שהופכים את המותג למזוהה ביום או בלילה”. הוא טורח להדגיש גם שבניגוד למותגים אחרים, בהם שפת העיצוב משתלטת על כל משפחת הדגמים, כאן מדובר בחזית ובחתימת האור מאחור שיופיעו בכל הדגמים. אבל לא יותר.

חשוב לו לציין שכל דגם מקבל עיצוב בולט ושונה משל עצמו רק האלמנטים האלו ייחברו בין דגם לדגם וישדרו את אותו ה-DNA של קופרה. מדבריו של המעצב הראשי עולה גם המקור להשראה עבורו: “אנחנו תמיד מנסים להתרחק מתעשיית הרכב. אנשים שעובדים בעיצוב רכב, צופים יותר מדי במה שהמתחרים שלהם עושים. אנחנו שואבים השראה מדברים שונים לגמרי, כמו טבע ועוד תחומים שאין להם שום קשר לעיצוב רכב”.

SHARK (11 of 27)SHARK (11 of 27)Preview
SHARK1 (1 of 3)SHARK1 (1 of 3)Preview
SHARK (27 of 27)SHARK (27 of 27)Preview
SHARK1 (3 of 3)SHARK1 (3 of 3)Preview
SHARK1 (2 of 3)SHARK1 (2 of 3)Preview

 

מבט אחד בפורמנטור או לאון החדשות מסביר את הנקודות האלו טוב מאוד. המראה הזה, שהוא בלי ספק ייחודי מאוד על הכביש היום מדגים על מה הוא מדבר. זה גם מסביר אולי את ההשקעה של קופרה בהקמת סטודיו עיצוב חדש ועצמאי לחלוטין. ציון דרך משמעותי בדרכו של המותג הצעיר. האמירות העיצוביות האלו מקבלות עומק, גם בזכות חיבור לבתי עיצוב ומותגים מתחומים אחרים. אפשר לציין את החבירה ל-MAM, מותג תכשיטים אקולוגים מברצלונה, שמייצר טבעות וצמידי עבור קופרה. אלו תכשיטים במהדורות מוגבלות המשתמשים באותה אמירה וחומרים שמשמשים השראה לקופרה. גם שיתוף הפעולה עם החיבור חברת התאורה ‘מרסט’ בברצלונה, עם אותו כיוון של עידון ותחכום.

חלק משמעותי באותה תגובה רגשית עליה מדברים בקופרה קשור לחומרים ולצבע. ויש כאן הרבה יותר מאותו צבע נחושת המזוהה כ-כך עם המותג. בכל הקשור לצבעים וחומרים מדברים בקופרה על טבע, גולמיות ודינאמיות. פלטת הצבעים של קופרה לא נקבעת על ידי אסטרטגיה שיווקית כמקובל במקומות אחרים. “אנחנו מעוניינים לתת ערך למשטח וליצור מראה דינאמי ולא שטוח או משעמם” מציינת האחראית על בחירת החומרים והצבעים בחברה. אפשר לראות את הכוונה בפורמנטור החדשה, איך צבעי המט מדגישים את קווי העיצוב הבולטים ואת השימוש בחומרים שונים במשטחים אחרים, בכדי לייצר ניגוד.

 

גישה דומה מאוד אפשר למצוא גם בעיצוב ובחירת החומרים בתא הנוסעים. העיצוב החדש של הקונסולה המרכזית לדוגמה, משתמש בחומרים אחרים ומשדר תחושה איכותית יותר. יש כאן גם שימוש נרחב בחומרים ממוחזרים שעוברים עיבוד מיוחד. גם בתא הנוסעים יש תחושה של משטחים שונים וחומרים רבים. עושה רושם שכל פינה מקבלת התייחסות משלה, במטרה לייצר את אותו רגש ייחודי שעליו מדברים בקופרה. זה כולל בדים המוכרים מעולמות הספורט, ניקוב בלייזר, הבלטות וחלקים ממתכת ועוד המון אלמנטים קטנים. אלו מושכים את תשומת הלב בכל פעולה פשוטה. זה גם מרגיש מיוחד ואיכותי מאוד. יש כאן שיטות גימור שונות ורבות: “כל ההשראה שאובה מהטבע. והכל קצת גולמי, זו באמת המהות של קופרה…” לדברי המעצב.

קופרה הוא המותג האירופאי החדש הראשון שהוצג מזה הרבה שנים. עובדה זו, נותנת למעצבי החברה חופש לייצר אמירה חדשה, של מותג חדש, בעידן חדש. באופן הזה הצליחה קופרה לייצר לעצמה זהות עצמאית תוך זמן קצר. עם השינויים הברורים של קו העיצוב המעודכן, המותג הזה ממשיך לבדל את עצמו משאר המותגים מסביב. מחזק עוד יותר את הרגש שמבקשים בקופרה לעורר אצל חברי שבט קופרה בשפתם. וכפי שהדברים נראים, בקופרה נחושים להמשיך את הדרך השונה ואת הגישה המעוררת שלהם.





קופרה קופרה טווסקאן קופרה טראמר קופרה לאון קופרה פורמנטור
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד