לפני פחות מחודש בוגאטי הרשימה אותנו כששברה שיא שמעט מאוד מכוניות יכולות בכלל לנסות לרשום – תאוצה מהמקום ל-400 קמ”ש ובחזרה לעמידה מלאה ב-41.96 שניות. קוניגסאג כנראה וויתרה על שבירת שיא המהירות הקרקעי, אבל מישהו שם לא יכל להישאר אדיש להופעה הזחוחה של בוגאטי לאחר קביעת השיא.
אז הם לקחו קוניגסאג אגרה RS שזכתה לטיפול “קל” שקירב אותה יותר לכיוון של ה-one:1 המופלאה (מכונית שהשאילה לא מעט ל-RS שבאה אחריה…) – כאשר בראש השינויים ניתן למנות את המנוע שמפיק כעת 1,360 כ”ס ו-139.7 קג”מ לעומת “רק” 1,160 כ”ס ו-130.4 קג”מ במקור.

הצוות התייצב ב-1 לאוקטובר במסלול המראה נטוש ממלחת העולם השניה (ונדל), אי שם בדנמרק והחל להתארגן לקראת ניסיון שבירת השיא. לעומת נהג המבחן של בוגאטי שלבש חולצה מכופתרת, נהג המבחן של קוניגסאג עטה על עצמו חליפת מרוצים מלאה וסיפק עוד עדות משעשעת להבדל בגישה בין שתי החברות (או שבעצם לביטחון שיש לכל אחת במכוניותה? תחליטו אתם).

התוצאה? קוניגסאג ניפצה את השיא של בוגאטי עם 36.44 שניות בלבד! 5.52 שניות מהר יותר מהשירון! בזמן הזה כיסתה האגרה מרחק של 2,441 מטרים, זאת לעומת 3,112 מטרים שנדרשים לביצוע אותו תמרון עם הבוגאטי. נתון אחד שקצת הפתיע אותנו הוא הזמן הנדרש לבלימה – לאגרה זה לקח 9.52 שניות בעוד השירון עשתה זאת ב-9.36 שניות. את הפער יצרה האגרה בהאצה ל-400 קמ”ש שנעשתה בתוך 26.88 שניות בלבד לעומת 32.6 שניות שנדרשו לשירון!
אז לפני שנאריך יותר מדי במילים, גשו לראות את הסרטון: