אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
קוואסאקי נינג’ה 500 (רכיבה ראשונה): כמו גדול
ראשי » מבחני דרכים » קוואסאקי נינג’ה 500 (רכיבה ראשונה): כמו גדול

קוואסאקי נינג’ה 500 (רכיבה ראשונה): כמו גדול

מפגש ראשון שלנו עם הנינג'ה החדש. שממש נראה כמו אחיו הגדולים מבחינת העיצוב, ומותח את סט היכולות שהציג ה-400 המוכר

אריאל אלסיבוני 19/11/2024 צלם: יובל לוי

קוואסאקי נינג’ה 500 נוחת בישראל ונכנס הישר לקטגוריה עמוסה למדי. וכן, זו למעשה גרסה מוגדלת ומשופרת של ה-400 הקודם ואפשר להגיד כבר עכשיו, גם בוגרת יותר. גם קוואסאקי נינג’ה 500 נראה כמו חלק טבעי בהמשך לאחים הגדולים יותר שלו. אפשר לגמרי לזהות ניחוחות של ZX10R כאן. גם הגימור ותשומת הלב לפרטים נראים בוגרים למדי. הצביעה השחורה הסולידית בטוח מוסיפה למראה הרציני.

שינוי עיקרי מסתתר במנוע של קוואסאקי נינג’ה 500. מנוע ה-451 סמ”ק, מקבל את נפחו מהארכה של 6.8 מ”מ במהלך הבוכנות, מה שמסמן על מתן עדיפות למומנט. זה אמור לספק גמישות ושימושיות. אם לדייק, המנוע המוגדל מייצר את הספקו הזהה כמעט (45 כ”ס) ב-1,000 סל”ד מוקדם יותר (9,000 סל”ד) ומייצר יותר מומנט (4.7 קג”מ) ב-2,000 סל”ד מוקדם יותר בהשוואה (6,000 סל”ד מול 8,000 סל”ד). מעבר לזה, אם אנו עוסקים כבר בהשוואה, עם משקל של 171 ה-500 כבד יותר בשלושה ק”ג מה-400 הקודם. שאר הממדים זהים כמעט לחלוטין.

קוואסאקי נינג'ה 500
המראה הרענן עם הצבע הכהה מייצרים מראה רציני למדי

 

 


עוד אפשר לציין כאן זה את הקישוריות לסמארטפון, לוח מחוונים דיגיטלי (TFT בגרסת ה-SE), תאורת LED, מפתח חכם ועוד. על החישוקים באותן מידות מוכרות נמצאים דאנלופ GPR300 איכותיים ומערכת הבלימה עדיין מעדיפה דיסק יחיד מלפנים (משקל וכו’) בקוטר 310 מ”מ מלפנים. אפשר לצאת לדרך.

הנפת רגל קלילה והתיישבות על המושב מגלה תנוחת רכיבה נוחה למדי, עם נטייה ספורטיבית קלה. המושב לא גבוה, הרגליות לא דורשות כיפוף מוגזם של הברכיים ויש רכינה קטנה כלפיי הקליפ-אונים הגבוהים יחסית. הכיוון כאן ברור, שימוש יום-יומי עם קריצה ספורטיבית ברורה. הכל נראה טוב, מחובר כראוי ולוח השעונים מכיל הרבה מידע. המפתח החכם יכול להישאר בכיס וזהו בהחלט מרכיב נוחות משמעותי, שאני רגיל לראות בכלים גדולים ויקרים יותר. הנעה, ראשון קצר מדויק וקל, ידית מצמד קלילה וקדימה.

קוואסאקי נינג'ה 500
אופנוע A2 עם רוכב XXL

 

את השינויים במנוע אפשר להרגיש מיד בתחילת הנסיעה. הוא פשוט גמיש יותר ומרגיש חזק יותר בסל”ד נמוך ובינוני. עושה רושם שתאוצות הביניים חזקות יותר, עד כמה שאופנוע A1 יכול להרגיש חזק כן? אין צורך למשוך אותו לסל”ד גבוה או לבחוש בתיבת ההילוכים. ברור לחלוטין אזור הנוחות שלו, עם מידריינג’ יעיל מאוד. תיבת ההילוכים גם היא קלה מאוד לתפעול. התחושה עגולה ונעימה בסה”כ. משיכת כל הילוך עד קצה טווח הסל”ד תביא את הנינג’ה הזה אל קצת מעבר ל-180 קמ”ש על השעון. זה דורש סבלנות, כביש ארוך וגם התכנסות תחת המשקף – כך שמעתי בכל אופן.

ככל שעוברים הק”מ מתגלה כאן המאפיין החשוב ביותר לאופנוע מתחילים כזה. הוא קל מאוד לתפעול, צפוי לחלוטין, מרגיש קל וזריז. לגמרי משהו שרוכב יכול לעלות עליו והתחיל לחקור את העולם הדו-גלגלי. גם השימוש בעיר לצורך העניין, לא דורש הסתגלות. הממדים קטנים, האופנוע מרגיש קל, זווית הצידוד בתנועה עמוסה מצוינת. הבלם הקדמי מציע מספיק עוצמה ורגש מחד מבלי שיאיים על רוכבים מתחיל מאידך. באותו אופן הוא ממשיך להתנהג ולהרגיש כשיוצאים מהעיר.

IMG_0373-2IMG_0373-2Preview
IMG_0397-2IMG_0397-2Preview
IMG_0395-2IMG_0395-2Preview
IMG_0404-2IMG_0404-2Preview
IMG_0402-2IMG_0402-2Preview
IMG_0398-2IMG_0398-2Preview
קוואסאקי נינג'ה 500קוואסאקי נינג'ה 500
המנוע הקטן מציע גמישות מפתיעה
Preview
קוואסאקי נינג'ה 500קוואסאקי נינג'ה 500
המראה הרענן עם הצבע הכהה מייצרים מראה רציני למדי
Preview
IMG_0405-2IMG_0405-2Preview
IMG_0412-2IMG_0412-2Preview
IMG_0411-2IMG_0411-2Preview
קוואסאקי נינג'ה 500קוואסאקי נינג'ה 500
אופנוע A2 עם רוכב XXL
Preview
IMG_0450-2IMG_0450-2Preview
IMG_0421-2IMG_0421-2Preview

 

בכל הקשור למנוע, באמצע טווח הסל”ד מתקבלת מהירות שיוט שמתאימה למה שמתרחש על הכבישים המהירים בישראל. מיגון הרוח ירגיש קצת נמוך למי שרוכב זקוף. משקף ספורטיבי כזה דורש השענות לפנים על מיכל הדלק. לא משהו פשוט בממדים שלי, אבל עדיין אפשרי. המתלים שהרגישו קשיחים במידה ראויה בעיר, מרגישים קצת רכים יותר כשהעומס עולה בכביש מפותל. ועדיין קל מאוד להטות את האופנוע הזה מצד לצד, התחושה בטוחה ונינוחה. גם כשדוחפים קצת מעבר למגבלות האופייניות לרוכב A2, התחושה הזו נשמרת.

ובכלל, מרגיש שהנינג’ה רוצה לפתוח אופקים. לא להיות רק אופנוע A2 ספורטיבי ייעודי. קוואסאקי נינג’ה 500 מבקש להציע חבילה עגולה יותר, שימושית ונעימה יחסית לשימוש יום-יומי. כך שהנינג’ה קטן החדש מהווה שדרוג משמעותי עבור החברה בקטגוריה הזו.  העיצוב, המנוע המוגדל, אפשרויות האבזור, נותנות לרוכבים צעירים אפשרות לטעום קצת מעולם אופנועי הספורט ולהשאיר להם טעם של עוד.

קוואסאקי נינג’ה 500 – תעודת זהות
מנוע:
 451 ס”מ, טווין- מקבילי, הספק: 45 כ”ס ב-9,000 סל”ד, מומנט: 4.7 קג”מ ב-6,000 סל”ד, תמסורת: שישה הילוכים, בסיס גלגלים: 137.5 מ”מ, משקל: 171 ק”ג, מיכל דלק: 14 ל’ מחיר:

קאוואסאקי קאוואסאקי נינג'ה 500 קוואסאקי קוואסאקי נינג'ה 500
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד