לאחר 20 שנות ייצור ומעל ל-800 אלף יחידות, קאדילק אסקלייד סוף סוף עושה עליה לארץ הקודש, ומסוף אוגוסט ישווק בישראל. בשלב זה רק בשתי רמות הגימור הגבוהות ביותר. מי שלא מכיר את הקאדילק אסקלייד, זה רכב גדול, גדול מאוד. קאדילק אסקלייד מגיע לרוחב של מעל לשני מטרים, אורך של יותר מחמישה מטרים ועם חישוקי 22″ הוא בהחלט לא הרכב להיכנס לכרם התימנים בתל אביב כדי לאכול חומוס.
קאדילק אסקלייד הוא רכב מפואר, מבחוץ אי אפשר להתעלם ממנו, לא מה”סנפיר” האיקוני בתאורת האחורית שמורכב מ-142 נורות לד ובטח שלא מהגודל שלו. מבפנים הרגשת הפאר ממשיכה שיושבים מוקפים בעור נאפה תפור איכותי, עץ אמיתי ומערכת Active Noise של BOSE. יש גם קונסולה מרכזית 12″ מסך שליטה 8″ לנהג, מסכי 8″ ו 9″ עם שלטים, אוזניות אלחוטיות וכניסות USBו- HDMI בשורות המושבים השנייה והשלישית, מקרר ועוד ועוד.
קאדילק אסקלייד מצויד במערכת הנעה 4X4 עם נעילת דיפרנציאל אחורי ומערכת מתלים עם קשיחות בולמים משתנה. לב יחידת ההנעה הוא מנוע אמריקאי גדול, 6.2 ל’,, V8 420 כ”ס, 64.3 קג”מ שמשגר 2.7 טון מעמידה ל-100 קמ”ש בפחות מ-6 שניות. כל העוצמה הזאת משודכת לתיבת הילוכים אוטומטית, 8 הילוכים טיפטרוניק. למנוע ישנה אפשרות לנתק 4 צילינדרים להפחתה בצריכת דלק.
גם במערכות הבטיחותקאדילק אסקלייד מצויד כהלכה, תיקון סטייה מנתיב עם התראה קולית או רטט, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית במהירות עירונית ובין עירונית, מצלמה היקפית ממבט ציפור, מצלמת מראה HD שמגדילה את שדה הראייה בכ-300 אחוז, חנייה אוטומטית ועוד.
קאדילק אסקלייד בנוי משלוש שורות מושבים: 2 מקדימה, 2 באמצע ו-3 מאחורה. שורה ראשונה ושניה נהדרות לכל הגדלים והגילאים אך השורה השלישית לא מומלצת למבוגרים. ההיצע של האסקלייד מתחלק לשתי רמות גימור, Platinum ו- Premium שאת הגבוהה ביותר (Platinum ) ניתן לקבל גם בגרסה ארוכה יותר, כך שבגרסה הארוכה האסקלייד צומח מ-5.1 מטר לכמעט 5.7 מטר. העלות של להרגיש אמריקה בארץ הקודש מתחיל ב-699,999 ש”ח לגרסת הPremium- , 749,900 ש”ח לגרסת ה-Platinum. גרסת ה-Platinum ESV LWB שזאת הגרסה הארוכה תעלה 769,900 ש”ח.