אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
קאדילאק חוגגת 20 שנה לגרסאות הביצועים של סדרת V
ראשי » מגזין » קאדילאק חוגגת 20 שנה לגרסאות הביצועים של סדרת V

קאדילאק חוגגת 20 שנה לגרסאות הביצועים של סדרת V

קאדילאק מציינת יום ההולדת 20 לסדרת גרסאות הביצועים V בשלל אירועים מיוחדים, כשעל הדרך תחזור למרוץ 24 השעות של לה-מאן

יובל לוי 21/03/2023 צלם: יצרן

סדרת הביצועים של קאדילאק, המסומלת כידוע באות V, הושקה בשנת 2004 עם ה-CTS-V, מכונית ספורט סדאן שהוצגה במסלול הנורבורגרינג המפורסם שבגרמניה ונועדה להתחרות ראש בראש בב.מ.וו M5, מרצדס E55 AMG ואאודי RS6. קאדילאק CTS-V הייתה הסנונית הראשונה ל-13 דגמי סדאן, קופה, רודסטר ואפילו פנאי-שטח שהגיעו בעקבותיה במהלך הדורות. חלקם זכו להצלחה, וחלקם פחות, אבל הם בהחלט תרמו לשינוי התדמית של קאדילאק ממכונית לפנסיונרים למותג יוקרה שמהווה אלטרנטיבה להגמוניה הגרמנית.

כיום סדרת ה-V של קאדילק כוללת כיום את ה-CT4-V, את ה-CT5-V המוצעות בגרסאות V “רגילות” ובגרסאות בלאקוויגנ קיצוניות עוד יותר, כשלצידן עומד אסקלייד V, שמותקן בו מנוע המפיק 682 כ”ס, מה שהופך אותו לדגם החזק ביותר אי פעם של קאדילאק.

לדברי רורי הארווי, סגן הנשיא של קאדילק, במהלך השנה הקרובה תערוך החברה החודשים מספר אירועים על מנת לציין את חגיגות ה-20 שנה לסדרה V. את הדור החמישי של סדרה V מייצגת מכונית המרוץ החדשה והחשמלית, ה-V-Series.R, שתתחרה במספר מרוצים במהלך השנה. בנוסף, קאדילק מתכננת לחזור למרוצי ה-24 השעות של לה מאן בחודש יוני 2023, אחרי יותר מ-20 שנה שלא לקחה בו חלק. החגיגות צפויות להסתיים במסלול המרוצים סברינג בחודש מרץ 2024, בדיוק 20 שנה אחרי שהקאדילק CTS-V ניצחה שם לראשונה.

CTS-V R הכניסה את קאדילאק בהצלחה למרוצי מכוניות הסאלון


האם הדור הבא של סדרה V יהיה היברידי או חשמלי? קאדילק לא מסרה פרטים בנושא, אבל אנחנו ממליצים להמשיך ליהנות כל עוד אפשר. במידה ולא הכרתם, ריכזנו עבורכם את הדגמים השונים שזכו לקחת חלק בסדרת V הנחשקת של המותג במהלך ה-20 שנה האחרונות:

הדור הראשון 2004 – 2008

CTS-V – הגרסה הספורטיבית הראשונה על בסיס מכונית הסאלון המודרנית של קאדילאק שחזרה להנעה אחורית. בתחילה צוידה במנוע LS6 V8 בנפח 5.7 ליטר שסיפק 400 כ”ס ושודך לתיבת הילוכים ידנית. לאחר מכן קיבלה מנוע  LS2 בנפח שצמח ל-6 ליטר. קצת יותר מ-10,000 יחידות יוצרו מהדור הזה.

STS-V – הסדאן הגדולה בהיצע של קאדילאק קיבלה גם היא טיפול ספורטיבי, אך הסתפקה במנוע V8 צנוע יותר בנפח 4.4 ליטר, אך הודות למגדש על הפיק 470 כ”ס וצוידה בתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 יחסי העברה. כ-2,500 יחידות בלבד יוצרו מהגרסה הזו.

XLR-V – מכונית הרודסטר של קאדילאק לא זכתה להצלחה גדולה, וגם גרסת ה-V לא הצליחה לגרום לה להיות אלטרנטיבה למרצדס SL. יחידת הנעה דומה לזו של ה-STS-V, אך עם 443 כ”ס העניקה ביצועים מרשימים גם במונחים של ימנו עם תאוצה ל-100 קמ”ש ב-4.6 שניות.

סדאן, קופה וסטיישן. קאדילאק CTS-V בדור השני

הדור השני – 2009 – 2015

הדור השני של סדרה V כלל רק את ה-CTS בדור השני של המכונית, אך הוצע בגרסאות סדאן, סטיישן וקופה. מנוע 6.2 ליטר עם מגדש על בעל 550 כ”ס שהגיע מקורבט ZO6 היה אחראי על הביצועים המרשימים כמו גם על סאונד ממכר.

הדור השלישי – 2016 – 2018

CTS-V  – הפעם רק בגרסת סדאן ועדין עם מנוע 6.2 ליטר בעל מגדש על, אבל עם הספק שצמח ל-640 כ”ס וגרם ללא מעט גרמניות להזיע.

ATS-V – הנסיון של קאדילאק להציע אלטרנטיבה לב.מ.וו M3. אמנם לא הדיחה את הבווארית מהכס, אבל עם מנוע V6 כפול מגדשים ו-470 כ”ס ישבה לה על הזנב.

הדור הרביעי – 2019 – היום

לצד גרסאות V לשלושת דגמי הסדאן של קאדילאק (CT4, CT5 ו-CT6 הבכירה) מציעה קאדילאק לראשונה גם גרסת V לאסקלייד הענק, עם מנוע V8 ענק ומגדש על, לא עניין של מה בכך בעידן הירוק של היום.

קאדילאק קאדילאק ATS V קאדילאק CTS V קאדילאק V
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד