אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
קאדילאק אסקלייד במבחן דרכים – בדרך משלו
ראשי » מבחני דרכים » קאדילאק אסקלייד במבחן דרכים – בדרך משלו
קאדילאק אסקלייד

קאדילאק אסקלייד במבחן דרכים – בדרך משלו

בזמן שתעשיית הרכב דוהרת לכיוון החשמל, קאדילאק אסקלייד מתייצב מול המציאות עם מנוע V8 ועם גישת הכל בגדול שהפכה אותו לאייקון. זה ממש לא אומר שהוא נשאר מאחור, להפך

אריאל אלסיבוני 24/03/2023 צלם: יובל לוי, יצרן

בואו נחריג לרגע אקזוטיות יוצאות דופן או רכבים שנבנות בסדרות ייצור מצומצמות על ידי סדנאות בוטיק. אחרי שהנחנו את אלו וכבודם בצד, אנחנו מגיעים לעולם הייצור הסדרתי. וכשאנו מסתכלים על העולם הזה, שמכיל ערב רב של מכוניות במגוון עצום אי פעם ננסה לחשוב כמה דגמים קיימים היום, שהם סיבה למסיבה. רכבים שהם אירוע בפני עצמו ושהנהיגה בהם גם מרגישה ככה או לפחות מעניקה לך תחושה כזו. כשמחפשים דגמים כאלו, בטח בשוק הישראלי, נותרים עם רשימה מצומצמת למדי. כזו שעבורה יספיקו אצבעות יד אחת, אולי אפילו לא כולן.

זו הפעם השנייה שאני עומד מול קאדילאק אסקלייד החדש, והעוצמה בה הוא עוטף את הצופה בו, לא פחתה. אולי אפילו התעצמה על רקע הנוף המקומי. שם, בנמל התעופה של לאס-וגאס הוא נראה עוד בבית. בתוך מגרש החנייה הענק, מוקף ברכבים גדולים שנעים על נתיבים שהותאמו למידות המקובלות בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. כאן, כשהוא מגיע אל סף ביתי העירוני, הוא נראה גדול אפילו יותר. גדול מהחיים. וזו הגרסה הרגילה אני מזכיר לעצמי. יש עוד אחת ארוכה יותר.

לקח לי 24 שעות להתרגל לגודל הזה. ברחובות תל אביב הייתי צריך להזכיר לעצמי לא פעם שזה רכב גדול. גם למתחרות האירופאיות יש רכבים מקבילים. זאת אומר דומים. אבל קטנים יותר. פחות ארוכים, יותר נמוכים קצת פחות רחבים. זו הפעם הראשונה מזה הרבה זמן שנתקלתי ברכב שדורש כיוונון מראות ראשוני לפי הספר. ברור שיש כאן כל מצלמה, וחיישן שהאנושות טרחה והמציאה, ועדיין, לוקח יום להתרגל. את צילום הפתיחה ביום למחר, על גג חניון המוגבל לגובה ולרוחב, כבר עלינו ללא בעיה.


 

אני נדרש תחילה לעניין הגודל כי הוא חלק מהותי בהגדרה של המכונית זו. בתור איש גדול מידות אני מעריך את תכונה הזו מיידית. אין הרבה רכבים בעולם בהם אני יכול לקחת את הכיסא לאחור עד סוף המסילה ולמצוא את עצמו רחוק מהדוושות. אני לא זוכר שאי פעם הצלחתי להיכנס לשורת המושבים השלישית ופשוט לשבת שם. בלי תרגילים אקרובטים וללא צורך בתנוחות מהספרים הדורשים גמישות נערית. פשוט להיכנס ולשבת. עם שורה שלישית כל-כך מרווחת, אפשר להבין שהשורה השנייה היא שורת מבוגרים לכל דבר ועניין. שתי כורסאות מתכווננות בקלות, נוחות לכניסה, יציאה ישיבה ואפילו שינה. אם אנחנו במושב השני, אנחנו מגיעים לעוד משהו שהאסקלייד פשוט עושה יותר טוב מכולם.

כמות האבזור כאן בלתי נתפסת. היות ואנחנו בשורה השנייה נציין לא רק את הגימור, העור הרך והעץ המבריק. גם את צמד המסכים האחוריים נזכיר, עליהם ניתן לנגן בנפרד, איש ואיש והתוכן שלו. לנוחות וחווית השמע מצורפות גם שתי אוזניות אלחוטיות.  עם תשומת לב כזו לפרטים, לא צריך כבר לציין את בקרת האקלים, התאורה האישית או שאר הדברים שיש כאן, מאחור.

 

תנאים של מחלקה ראשונה


ללכת עד הסוף
מלפנים זה בכלל מרגיש כאילו קאדילק הלכו עד הסוף ואז המשיכו עוד קצת. בוא נדבר רגע על תשומת לב לפרטים ועל טכנולוגיה. כשפותחים את אחת הדלתות כאן, מדרגת הצד מנחשת אותנו ונפתחת אוטומטית באלגנטיות. ומדובר במדרגת צד חסונה מאוד, כזו ששלושה אנשי FBI חסונים יכולים לקפץ עליה מבלי שזו תתרשם. סגירת הדלתות ואותה מדרגה נעלמת ונצמדת חרש באלגנטיות שלא אופיינית למבנים חסונים כאלו. להבדיל אלף אלפי הבדלות גם הצג החולש על תא הנוסעים מלפניו משלב ממדים אדירים, טכנולוגיה ואלגנטיות. זהו מסך בטכנולוגית O-LED עם רזולוציה של 8K בקוטר 38 אינץ’. הוא חכם, חד ומהיר כמו שהוא נשמע. והוא מנוח עם עיצוב ייחודי לקאדילק, עם כמה שכבות, והכיתובים הנכונים והאלגנטיים שנותנים טאץ’ קלאסי. 

המושבים ענקיים ומחבקים על עורם הרך ואפשרויות העיסוי רבות ומורגשות. בכלל עושה רושם שכל מה שקאדילק שמה כאן ניצב כאן במטרה להיות שימושי, נעים ולעיתים ייחודי וחסר תחרות. דוגמה מצוינת הוא המקרר שבין שני המושבים הקדמיים. זה מקרר לכל דבר ועניין, עם שני מצבים שלתוכו ניתן להכניס לפחות שישה בקבוקי חצי ליטר. ועוד קצת. במצב הקירור העוצמתי יותר, הוא מביא את המים האמורים לסף קיפאון. אבל אחד הדברים המרשימים כאן בקלות, זו המערכת בעלת 36 הרמקולים של AKG האוסטרית. עוד רכיב שלא נתקלים בו בשום מכונית אחרת, יקרה ככל שתהיה. יש כאלו שמציעות איכות שמע קרובה, אבל אף אחת אחרת לא לוקחת את האיכות הזו ומשדרת אותה בעוצמה כזו, נקייה ונטולת עיוותים.

אבל עם כל הכבוד לענייני הנוחות, בואו נדלג לעניינים המעניינים באמת. מנוע ה-V8 רב הסמ”ק והכוח מתעורר בצורה לא מורגשת. הפעולה שלו חלקה, קטיפתית ונעימה מאוד. בשילוב תיבה אוטומטית בעלת 10 יחסי-העברה הוא לא באמת מתאמץ בשום שלב, מניע את הגוף הגדול של הקאדילק בתחושה מלכותית כמעט. בפעם האחרונה שבדקתי, בעורקיי לא זורם דם כחול. דוושת התאוצה נמעכת אל תוך שטיח הרצפה העבה. זה מרגיש כאילו כל אחד מהצילנדרים נכרך סביב האסקלייד ואלו מאיצים אותה בחוזקה. התאוצה מהירה מאוד, בכל מובן, והקאדילק מאיצה בלי שום דרמה בעוצמה לפנים. נתון התאוצה הרשמי כמעט לא נתפס, וקצת בדיקות אגביות מול כאלו ואחרות, הראה שיש כאן גיבוי אמיתי להצהרות. המנוע הזה, גם הוא חכם למדי, יודע לנתק חלק מהצילינדרים שלו לדוגמה בכדי לשפר את צריכת הדלק. וכן אם משתמשים במנוע כזה, בנפח כזה עם ביצועים כאלו בהחלט משלמים את המחיר בצריכת הדלק.

Super Cruise enables hands-free driving on more than 200,000 milSuper Cruise enables hands-free driving on more than 200,000 milPreview
The new 2021 Escalade has second row sliding seats that allow foThe new 2021 Escalade has second row sliding seats that allow foPreview
The OLED display in the 2021 Escalade includes a 16.9” diagonaThe OLED display in the 2021 Escalade includes a 16.9” diagonaPreview
The OLED display in the 2021 Escalade includes a 7.2” diagonalThe OLED display in the 2021 Escalade includes a 7.2” diagonalPreview
The 2021 Cadillac Escalade features a 14.2” diagonal cluster dThe 2021 Cadillac Escalade features a 14.2” diagonal cluster dPreview
The 2021 Escalade has the bold presence and exclusive technologyThe 2021 Escalade has the bold presence and exclusive technologyPreview
caddi (7 of 14)caddi (7 of 14)Preview
caddi (12 of 14)caddi (12 of 14)Preview
caddi (13 of 14)caddi (13 of 14)Preview
קאדילאק אסקליידקאדילאק אסקליידPreview

 

זן נדיר
אבל ביננו, מי נוהג ככה. ולמה לנהוג ככה. שלא תבינו אותי לא נכון, זה נהדר לנתק מדי פעם את הבקרות, להעביר את קאדילאק אסקלייד הגדול למצב הנעה אחורית ולשחרר יללות צמיגים ארוכות. אבל המילה מלכותי נכתבה כאן לפני כמה פסקאות, אז נחזור להתנהג בהתאם. נחזיר את בורר הנהיגה ממצב ‘ספורט’ למצב מתורבת יותר, ונמשיך להנות מאיכות הנסיעה של האסקלייד. נוחות הנסיעה ממוקמת ברמות הגבוהות ביותר בתחום הרכב כיום. עם נוחות מוחלטת בתא, מתלים מתקדמים המתאימים עצמם לפני הכביש, בידוד משובח מרעשים ועוד – ניתן לבלות במכונית הזו כל היום. אפשר גם להלין, קצת, על החישוקים בקוטר 22 אינץ’ (!) שמייצרים כאן קצת תנודות על כביש שבור במהירות איטית. אבל אופנת החישוקים והמחיר שהיא גוררת, קיימת ומשפיעה גם במכוניות שמחירן כפול ובמכוניות כמו האסקלייד הם חלק מהאמירה החיצונית.

אם להיזכר באותן אצבעות כף יד מהפסקה הפותחת, האסקלייד הזה משתלב שם בקלות. לא בגלל האמירה, לא בגלל העיצוב האייקוני, לא בגלל האבזור והטכנולוגיה. הוא נמצא בקליקת הרכבים הטובים ביותר שמיוצרים היום, כי הוא מצליח לקחת מרכיבים משובחים רבים, ולייצר חוויית נסיעה חד-פעמית. אייקון מוטורי? בהחלט.

קאדילק אסקלייד – מפרט טכני

מנוע: 6,161 סמ”ק, V8, הספק: 420 כ”ס ב-5,600 סל”ד, מומנט: 63.4 קג”מ ב-4,100 סל”ד, תיבת הילוכים: אוטומטית, 10 הילוכים, משקל עצמי: 2,641 ק”ג, בסיס גלגלים: 307 ס”מ, מ-0 ל-100 קמ”ש: 6.2 שניות, מהירות מרבית: 240 קמ”ש, צריכת דלק (יצרן): 6.8 ק”מ/ל’, מחיר: 949,990 שקלים

קאדילאק קאדילאק אסקלייד
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד