אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
צועדת עם הזמן: חטיבת M של ב.מ.וו עובדת על דגמים ספורטיביים חשמליים
ראשי » חדשות » צועדת עם הזמן: חטיבת M של ב.מ.וו עובדת על דגמים ספורטיביים חשמליים
Neu Klasse

צועדת עם הזמן: חטיבת M של ב.מ.וו עובדת על דגמים ספורטיביים חשמליים

חטיבת הביצועים של ב.מ.וו מתאימה את עצמה לעידן החדש ועובדת על אבות טיפוס לדגמים חשמליים ספורטיביים הנושאים את האות M

אופיר דואק 12/12/2024 צלם: יצרן

חטיבת M של ב.מ.וו, שבמשך עשרות שנים הוציאה תחתיה שלל גרסאות ודגמים ספורטיביים מיתיים צועדת בצעדים גדולים לעבר עידן החשמל. בעוד חובבי הרכב עוד מנסים לעכל את ה-M5 החדשה, ההיברידית ועתירת המשקל תהליך החשמול של חטיבת M ממש לא צפוי להסתכם בהוספת סוללה למנועי בעירה פנימית .

אמנם כבר כיום מציעה ב.מ.וו את הדגמים החזקים של ה-i4 החשמלית במיתוג של חטיבת M, אבל התכניות העתידיות של הבאווארים הרבה יותר מרחיקות לכת עבור M בעידן החשMלי. בימים אלו מפרסמת ב.מ.וו תמונות של אבות טיפוס תחת הסוואה לצד פרטים ראשונים אודות דגמים ספורטיביים חשמליים שישאו את האות M וצפויים להגיע לייצור בשנים הקרובות.

אב הטיפוס הראשון היה הסבה של ה-M2 הקומפקטית להנעה חשמלית, כשהיה מדובר בעיקר בניסוי פנימי להדגמת יכולות הפיתוח והטכנולוגיות של החטיבה. אב הטיפוס השני שנחשף כבר מרמז על דגם חשמלי ספורטיבי סדרתי, שהוא למעשה גרסת M אמיתית ל-Neu Klasse שהוצגה כקונספט לפני קצת יותר משנה, וצפויה להיות מוצגת בגרסה הסדרתית כבר בשנה הבאה כמעין סדרה 3 חשמלית של העידן החדש (עם כל הכבוד ל-i4 שהיא פתרון ביניים).


התמונות תחת ההסוואה לא מרמזות הרבה מעבר לכנפיים הנפוחות יותר ביחס לקונספט Neu Klasse. מה שמעניין יותר הוא שעל פי ראיון שפורסם באתר ב.מ.וו עם דירק האקר, ראש מחלקת הפיתוח של חטיבת M, צפויה ה-M החשמלית להיות מצוידת בשילוב של מנוע חשמלי נפרד לכל גלגל. תצורה זו יוצרת כמובן הנעה כפולה אבל גם את האפשרות לייצר היגוי וקטורי כדי לשפר את יכולות הפניה של המכונית. כל דגמי M החשמליים שיוצגו בעתיד אמורים להציע תצורת הנעה שכזו, וניתן רק לקוות שב-M לא ישכחו את המקורות ויאפשרו לבצע תיעדוף של הגלגלים האחוריים.

למרות הפוטנציאל המפתה להשיב מלחמה במלחמת ההספקים מול דגמים חשמליים המתיימרים להיות ספורטיביים שאף עוברים את רף ה-1,000 כ”ס, אנשי ב.מ.וו לא מתכוונים להפריז ולהגיע לרמות הספקים אלו. עם זאת נרמז כי גרסת ה-M של ה-Neu Klasse תהיה חזקה יותר מגרסאות הקיצון של דגמי ה-M3 וה-M4 הנוכחיות, כך שניתן לצפות להספק כולל של כ-600 כ”ס ואף מעבר לכך. על פי לוחות הזמנים של ב.מ.וו, Neu Klasee סדאן אמורה להיחשף בגרסתה הסדרתית במהלך השנה הבאה, כאשר גרסת ה-M צפויה להצטרף אליה מעט מאוחר יותר, כך שאנחנו לא אמורים לראות אותה עולה לכבישים לפני 2026.

ב.מ.וו ב.מ.וו M ב.מ.וו M חשמלית ב.מ.וו M2 ב.מ.וו Neu Klasse
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד