ככה חוגגים 70. פורשה 911 ספידסטר שהוצגה מוקדם יותר השנה כרכב קונספט תגיע לייצור במהדורה מוגבלת של 1948 יחידות. למה דווקא 1948? כי זו השנה בה הוצגה הפורשה 356, המכונית שהחלה את השושלת המפורסמת.
אם נעזוב רגע את המראה המצודד, פורשה 911 ספידסטר בנויה על שילוב בין מרכב מקאררה 4 קבריולט ומכלולי שלדה של GT3 כשהרבה מאוד חלקים בספידסטר עשויים קרבון-פייבר.
הנתונים שפורשה משחררים לגבי המנוע – 500 כוחות סוס שיצרחו כל הדרך עד ל9,000 סל”ד – אומרים שגם הוא מגיע מאותה GT3. פורשה עדיין לא מספרים. מה שהם כן טורחים לציין, זה את מערכת הפליטה הייחודית עבור הספידסטר, כזו שתדגיש את הטון של הבוקסר בעל ששת הצילנדרים. התיבה? ידנית עם שישה יחסי-העברה.
אבל הסיפור הגדול כאן, הוא העיצוב. מכונית דו-מושבית, נטולת גג עם פרופורציות שונות ומושכות בזכות שמשה נמוכה ובזווית חדה יותר ועוד נגיעות עיצוב. נגיעות שמהוות מחווה לפורשה קלאסיות ולעולם המירוצים, אם זה עיצוב גלגלי ה-21 אינץ’ עם תבריג מרכזי, הצבע האדום של ה-911 משנת 1988, פנסי הדרך המיוחדים או פתח התדלוק במרכז תא המטען. תרגיל בעיצוב? אנחנו מעדיפים להסתכל על זה כפורשה 911 טהורה, כנראה ה-991 האחרונה לפני הצגת הדור החדש. בהחלט סיום ראוי.