אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פרוג’קט V: העתיד החשמלי של קייטרהאם
ראשי » חדשות » פרוג’קט V: העתיד החשמלי של קייטרהאם
קייטרהאם

פרוג’קט V: העתיד החשמלי של קייטרהאם

קייטרהאם חושפת קונספט למכונית ספורט חשמלית קלת משקל שתגיע לייצור בעוד כשנתיים ותמשיך את המסורת המינימליסטית של החברה

אופיר דואק 12/07/2023 צלם: יצרן

יצרנית מכוניות הספורט הבריטית קייטרהאם מוכרת בעיקר בזכות עשרות שנים בהם היא מייצרת של גרסאות של הסופר 7 המיתולוגית, למרות שיצרה גם כמה וכמה מכוניות ספורט אחרות מפיתוח עצמי שפחות זכו להצלחה כמו הלוטוס הפשוטה והמבריקה ההיא. כמו יצרניות בוטיק רבות בתקופה האחרונה, גם בקייטרהאם מנסים להתאים את עצמם לעידן החשמל שגם פותח אפשרויות חדשות. אחרי שחשפה לפני מספר חודשים גרסה חשמלית לסופר 7 האהובה והמוכרת, חושפת קייטרהם בגודווד את פרוג’קט V.

קייטרהאם פרוג’קט V הוא קונספט למכונת ספורט קופה חשמלית קלת משקל אותה מפתחת קייטרהאם בשיתוף ימאהה, כשהיא צפויה להגיע לייצור לקראת סוף שנת 2025 עם מחיר יעד של 80 אלף פאונד. מדובר במכונית קופה במידות קרובות לאלו של מכונית סופר מיני, עם אורך של 425.5 ס”מ ובסיס גלגלים של 258 ס”מ, כאשר כמובן היא רחבה יחסית (189 ס”מ) ונמוכה למדי (122 ס”מ). העיצוב עגלגל, נעים לעין ולמעט חתימות ה-LED מלפנים ומאחור די מזכיר מכוניות ספורט קלאסיות בלי שום סממן עתידני או מוחצן מידי במראה והתוצאה מוצלחת בהחלט.

גם תא הנוסעים נראה שגרתי למדי, בטח עבור מכונית קונספט. לא ספרטני וערום כמו בסופר 7 אבל מינמליסטי למדי, בעל קווים פשוטים ומשלב מעטפת אלקנטרה ודיפון מרכזי מסיבי פחמן. טבעות המחוונים הראיים ושלושת המחוונים המשניים במרכז הקונסולה המרכזית הם בעלה מראה אנאלוגי, אך בתוכן ישנם מסכי תצוגה מודרניים. ישנו גם מסך המולטימדיה מרכזי צנוע למדי, ועבור מה שהורגלנו לקבל מקייטרהאם זה בהחלט קפיצה ענקית לעתיד. מה שיותר מעניין הוא שפרוג’קט V מגיעה בתצורה של 2+1 עם מושב בודד לנוסע מאחור הממוקם במרכז כדי לאפשר לו מרחב מחיה הגיוני. בקייטרהאם טוענים שמי שיהיה מעוניין יוכל לקבל את המכונית הסדרתית גם בתצורת 2+2 עם צמד מושבים צנוע וסטנדרטי מאחור.



הבסיס של קייטרהאם פרוג’קט V הוא שלדה משולבת המשלבת בין מעטפת תא נוסעים מסיבי פחמן ותתי שלדות מאלומיניום. השימוש בחומרים קלים אמור לאפשר למהנדסים להשיג משקל יעד כולל דלק של 1,190 ק”ג שהוא מרשים בימנו גם עבור מכונית ספורט שהיא לא חשמלית. סיבה נוספת למשקל הקל יחסית הוא שימוש בסוללה צנועה בקיבולת של 55 קוט”ש, הממוקמת ברצפת הרכב בשני מודולים נפרדים כדי לשפר את חלוקת המשקל. הסוללה אמורה לאפשר טווח נסיעה מרבי של 400 ק”מ כשהיא תומכת בטעינה מהירה של 150 קילוואט שתאפשר למלאה מ-20% ל-80% ב-15 דקות בלבד.

על ההנעה מופקד מנוע חשמלי בודד הממוקם מאחור ומספק 272 כ”ס. זה לא הרבה במונחים של מכוניות ספורט חשמליות המציעות הספקים מופרכים, אבל זה מספיק כדי להאיץ ל-100 קמ”ש ב-4.5 שניות ומהירות מרבית של 230 קמ”ש ובכל מקרה הקטע בקייטרהאם הוא לא מהירות אבסולוטית על החיבור לנהג. לטובת זאת למכונית יש מתלי עצמות עצה כפולות בכל פינה עם אפשרויות כיוון מלאות, בלמים ספורטיביים וצמיגי מישלין פיילוט ספורט 4S במידות 235/35 על חישוקי 19 אינץ’ מלפנים ו-285/30 על חישוקי 20 אינץ’ מאחור.

Project V 12Project V 12Preview
Project V 13Project V 13Preview
Project V 01Project V 01Preview
קייטרהאםקייטרהאםPreview
Project V 03Project V 03Preview
Project V 04Project V 04Preview
Project V 05Project V 05Preview
Project V 06Project V 06Preview
Project V 07Project V 07Preview
Project V 08Project V 08Preview
Project V 09Project V 09Preview
Project V 10Project V 10Preview
Project V 11Project V 11Preview

עוד בפסטיבל המהירות של גודווד:
לוטוס אמירה AMG
פינינפארינה באטיסטה נינו
MG4 XPower
הקונספט החשמלי של AIM


div class="ad-placement">

מכונית חשמלית פסטיבל גודווד פרוג'קט V פרוייקט V קייטרהאם קייטרהאם פרוג'קט V
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד