יצרנית מכוניות הספורט הבריטית קייטרהאם מוכרת בעיקר בזכות עשרות שנים בהם היא מייצרת של גרסאות של הסופר 7 המיתולוגית, למרות שיצרה גם כמה וכמה מכוניות ספורט אחרות מפיתוח עצמי שפחות זכו להצלחה כמו הלוטוס הפשוטה והמבריקה ההיא. כמו יצרניות בוטיק רבות בתקופה האחרונה, גם בקייטרהאם מנסים להתאים את עצמם לעידן החשמל שגם פותח אפשרויות חדשות. אחרי שחשפה לפני מספר חודשים גרסה חשמלית לסופר 7 האהובה והמוכרת, חושפת קייטרהם בגודווד את פרוג’קט V.
קייטרהאם פרוג’קט V הוא קונספט למכונת ספורט קופה חשמלית קלת משקל אותה מפתחת קייטרהאם בשיתוף ימאהה, כשהיא צפויה להגיע לייצור לקראת סוף שנת 2025 עם מחיר יעד של 80 אלף פאונד. מדובר במכונית קופה במידות קרובות לאלו של מכונית סופר מיני, עם אורך של 425.5 ס”מ ובסיס גלגלים של 258 ס”מ, כאשר כמובן היא רחבה יחסית (189 ס”מ) ונמוכה למדי (122 ס”מ). העיצוב עגלגל, נעים לעין ולמעט חתימות ה-LED מלפנים ומאחור די מזכיר מכוניות ספורט קלאסיות בלי שום סממן עתידני או מוחצן מידי במראה והתוצאה מוצלחת בהחלט.
גם תא הנוסעים נראה שגרתי למדי, בטח עבור מכונית קונספט. לא ספרטני וערום כמו בסופר 7 אבל מינמליסטי למדי, בעל קווים פשוטים ומשלב מעטפת אלקנטרה ודיפון מרכזי מסיבי פחמן. טבעות המחוונים הראיים ושלושת המחוונים המשניים במרכז הקונסולה המרכזית הם בעלה מראה אנאלוגי, אך בתוכן ישנם מסכי תצוגה מודרניים. ישנו גם מסך המולטימדיה מרכזי צנוע למדי, ועבור מה שהורגלנו לקבל מקייטרהאם זה בהחלט קפיצה ענקית לעתיד. מה שיותר מעניין הוא שפרוג’קט V מגיעה בתצורה של 2+1 עם מושב בודד לנוסע מאחור הממוקם במרכז כדי לאפשר לו מרחב מחיה הגיוני. בקייטרהאם טוענים שמי שיהיה מעוניין יוכל לקבל את המכונית הסדרתית גם בתצורת 2+2 עם צמד מושבים צנוע וסטנדרטי מאחור.
הבסיס של קייטרהאם פרוג’קט V הוא שלדה משולבת המשלבת בין מעטפת תא נוסעים מסיבי פחמן ותתי שלדות מאלומיניום. השימוש בחומרים קלים אמור לאפשר למהנדסים להשיג משקל יעד כולל דלק של 1,190 ק”ג שהוא מרשים בימנו גם עבור מכונית ספורט שהיא לא חשמלית. סיבה נוספת למשקל הקל יחסית הוא שימוש בסוללה צנועה בקיבולת של 55 קוט”ש, הממוקמת ברצפת הרכב בשני מודולים נפרדים כדי לשפר את חלוקת המשקל. הסוללה אמורה לאפשר טווח נסיעה מרבי של 400 ק”מ כשהיא תומכת בטעינה מהירה של 150 קילוואט שתאפשר למלאה מ-20% ל-80% ב-15 דקות בלבד.
על ההנעה מופקד מנוע חשמלי בודד הממוקם מאחור ומספק 272 כ”ס. זה לא הרבה במונחים של מכוניות ספורט חשמליות המציעות הספקים מופרכים, אבל זה מספיק כדי להאיץ ל-100 קמ”ש ב-4.5 שניות ומהירות מרבית של 230 קמ”ש ובכל מקרה הקטע בקייטרהאם הוא לא מהירות אבסולוטית על החיבור לנהג. לטובת זאת למכונית יש מתלי עצמות עצה כפולות בכל פינה עם אפשרויות כיוון מלאות, בלמים ספורטיביים וצמיגי מישלין פיילוט ספורט 4S במידות 235/35 על חישוקי 19 אינץ’ מלפנים ו-285/30 על חישוקי 20 אינץ’ מאחור.
עוד בפסטיבל המהירות של גודווד:
לוטוס אמירה AMG
פינינפארינה באטיסטה נינו
MG4 XPower
הקונספט החשמלי של AIM