אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פרארי SF90 מצטרפת לאגף האיקסים
ראשי » חדשות » פרארי SF90 מצטרפת לאגף האיקסים
פרארי SF90 XX

פרארי SF90 מצטרפת לאגף האיקסים

פרארי מציגה גרסת XX ממוקדת מסלול ל-SF90 ההיברידית-נטענת עם קצת יותר כוח, עזרים אווירודינמיים ומראה קרבי

אופיר דואק 29/06/2023 צלם: פרארי

לפני כשני עשורים הוצגה פרארי FXX כגרסה מוגבלת, מוקצנת וממוקדת מסלול אך עדין חוקית לכביש על בסיס פרארי אנזו. הקונספט של ה-FXX הביא את פרארי לייצר במהלך השנים עוד דגמים תחת תוכנית XX, כשהמטרה הייתה להציע ללקוחות נבחרים את אותו מתכון של גרסאות משודרגות לשימושי מסלול, או באופן לא רשמי, למכור להם מכונית מוכרת בשינויים קלים במהדורה מוגבלת ויקרה יותר.

כעת מצטרף לשושלת ה-XX דגם חדש במשפחה על בסיס ה-SF90, מכונית העל ההיברידית-נטענת של פרארי אשר הוצגה בשנת 2019 לציון 90 שנה לסקודריה פרארי, קבוצת המרוצים הרשמית של היצרנית ממראנלו. פרארי SF90 XX מגיעה שמונה שנים לאחר ה-FXX K, הדגם האחרון במשפחה שנבנה על בסיס הלה-פרארי.

כפי שנעשה בעבר, גם פרארי SF90 XX שתוצע בגרסת סטרדאלה סגורה או ספיידר עם גג קשיח פריק קיבלה שינויים עיצוביים קלים ובעיקר תוספות לשיפור היעילות האווירודינמית וכוח ההצמדה במהירויות גבוהות. כך למשל ישנם צמד פתחים נוסף בחיפוי הקדמי המוספים כוח הצמדה של 45 ק”ג נוספים ב-250 קמ”ש, תריסים להסטת האוויר ושיפור הצמדת החרטום, פתחים אוורור שונים מעל כיסוי המנוע, שלושה חרירים בכל צד מעל כל כנף בית גלגל מלפנים ומאחור וכנף אחורית קבוע ובולטת בזנב.

 




יחידת ההנעה ההיברידית תמשיך לשלב בין מנוע V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטר לשלושה מנועים חשמליים, אחד צמוד למנוע הבנזין ומניע יחד איתו את הגלגלים האחוריים וצמד מנועים האחראי על הנעת הגלגלים הקדמיים לפי הצורך. הספק מנוע ה-V8 נותר עלה ב-20 כ”ס ועומד כעת על 800 כ”ס המתקבלים ב-7,900 סל”ד יחד עם 82 קג”מ ב-6,250 סל”ד. גם ההספק המשולב של המנועים החשמליים תוגבר קלות ועלה ל-230 כ”ס, כשבסך הכל תוספת של 30 כ”ס לעומת ה-SF90 המוכרת והספק משולב של 1,030 כ”ס. קיבולת הסוללה נותרה ללא שינוי ועומדת על 7.9 קוט”ש שמעבר לתגבור הכוח בעת הצורך יכולה להספיק גם ל-25 ק”מ של נסיעה חשמלית מלאה במהירות של עד 135 קמ”ש.

תיבת ההילוכים כפולת המצמדים בעלת שמונה יחסי העברה עברה מסכת שיפורים כדי לאפשר החלפות הילוכים יעילות יותר. התוצאה היא שיפור של 0.2 שניה בתאוצה ל-100 קמ”ש האורכת כעת 2.3 שניות, כאשר התאוצה ל-200 קמ”A בדגם הסטרדאלה התקצרה בשיעור דומה ל-6.5 שניות. התוספות האווירודנמיות הובילו לירידה במהירות המרבית מ-340 ל-320 קמ”ש.


Ferrari SF90 XX 05Ferrari SF90 XX 05Preview
Ferrari SF90 XX 04Ferrari SF90 XX 04Preview
Ferrari SF90 XX 06Ferrari SF90 XX 06Preview
Ferrari SF90 XX 07Ferrari SF90 XX 07Preview
Ferrari SF90 XX 02Ferrari SF90 XX 02Preview
Ferrari SF90 XX 03Ferrari SF90 XX 03Preview
Ferrari SF90 XX 09Ferrari SF90 XX 09Preview
Ferrari SF90 XX 08Ferrari SF90 XX 08Preview
Ferrari SF90 XX 01Ferrari SF90 XX 01Preview
פרארי SF90 XXפרארי SF90 XXPreview
Ferrari SF90 XX 10Ferrari SF90 XX 10Preview



פרארי תייצר 799 יחידות מה-SF90 XX בגרסת הסטראדלה ועוד 599 יחידות מגרסת הספיידר, מה שיהפוך אותן לנדירות יותר מאשר ה-SF90 הרגילות שיצורן לא מוגבל בכמות. תג המחיר לא פורסם אך הוא אמור להיות גבוה משמעותית מסתם SF90 סטראדלה שמחירה מתחיל בכחצי מיליון דולר לפני תוספות.

SF90 XX סטראדלה SF90 XX ספיידר פרארי פרארי SF90 פרארי SF90 XX
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד