אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פרארי SF90 מצטרפת לאגף האיקסים
ראשי » חדשות » פרארי SF90 מצטרפת לאגף האיקסים
פרארי SF90 XX

פרארי SF90 מצטרפת לאגף האיקסים

פרארי מציגה גרסת XX ממוקדת מסלול ל-SF90 ההיברידית-נטענת עם קצת יותר כוח, עזרים אווירודינמיים ומראה קרבי

אופיר דואק 29/06/2023 צלם: פרארי

לפני כשני עשורים הוצגה פרארי FXX כגרסה מוגבלת, מוקצנת וממוקדת מסלול אך עדין חוקית לכביש על בסיס פרארי אנזו. הקונספט של ה-FXX הביא את פרארי לייצר במהלך השנים עוד דגמים תחת תוכנית XX, כשהמטרה הייתה להציע ללקוחות נבחרים את אותו מתכון של גרסאות משודרגות לשימושי מסלול, או באופן לא רשמי, למכור להם מכונית מוכרת בשינויים קלים במהדורה מוגבלת ויקרה יותר.

כעת מצטרף לשושלת ה-XX דגם חדש במשפחה על בסיס ה-SF90, מכונית העל ההיברידית-נטענת של פרארי אשר הוצגה בשנת 2019 לציון 90 שנה לסקודריה פרארי, קבוצת המרוצים הרשמית של היצרנית ממראנלו. פרארי SF90 XX מגיעה שמונה שנים לאחר ה-FXX K, הדגם האחרון במשפחה שנבנה על בסיס הלה-פרארי.

כפי שנעשה בעבר, גם פרארי SF90 XX שתוצע בגרסת סטרדאלה סגורה או ספיידר עם גג קשיח פריק קיבלה שינויים עיצוביים קלים ובעיקר תוספות לשיפור היעילות האווירודינמית וכוח ההצמדה במהירויות גבוהות. כך למשל ישנם צמד פתחים נוסף בחיפוי הקדמי המוספים כוח הצמדה של 45 ק”ג נוספים ב-250 קמ”ש, תריסים להסטת האוויר ושיפור הצמדת החרטום, פתחים אוורור שונים מעל כיסוי המנוע, שלושה חרירים בכל צד מעל כל כנף בית גלגל מלפנים ומאחור וכנף אחורית קבוע ובולטת בזנב.

 




יחידת ההנעה ההיברידית תמשיך לשלב בין מנוע V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטר לשלושה מנועים חשמליים, אחד צמוד למנוע הבנזין ומניע יחד איתו את הגלגלים האחוריים וצמד מנועים האחראי על הנעת הגלגלים הקדמיים לפי הצורך. הספק מנוע ה-V8 נותר עלה ב-20 כ”ס ועומד כעת על 800 כ”ס המתקבלים ב-7,900 סל”ד יחד עם 82 קג”מ ב-6,250 סל”ד. גם ההספק המשולב של המנועים החשמליים תוגבר קלות ועלה ל-230 כ”ס, כשבסך הכל תוספת של 30 כ”ס לעומת ה-SF90 המוכרת והספק משולב של 1,030 כ”ס. קיבולת הסוללה נותרה ללא שינוי ועומדת על 7.9 קוט”ש שמעבר לתגבור הכוח בעת הצורך יכולה להספיק גם ל-25 ק”מ של נסיעה חשמלית מלאה במהירות של עד 135 קמ”ש.

תיבת ההילוכים כפולת המצמדים בעלת שמונה יחסי העברה עברה מסכת שיפורים כדי לאפשר החלפות הילוכים יעילות יותר. התוצאה היא שיפור של 0.2 שניה בתאוצה ל-100 קמ”ש האורכת כעת 2.3 שניות, כאשר התאוצה ל-200 קמ”A בדגם הסטרדאלה התקצרה בשיעור דומה ל-6.5 שניות. התוספות האווירודנמיות הובילו לירידה במהירות המרבית מ-340 ל-320 קמ”ש.


Ferrari SF90 XX 05Ferrari SF90 XX 05Preview
Ferrari SF90 XX 04Ferrari SF90 XX 04Preview
Ferrari SF90 XX 06Ferrari SF90 XX 06Preview
Ferrari SF90 XX 07Ferrari SF90 XX 07Preview
Ferrari SF90 XX 02Ferrari SF90 XX 02Preview
Ferrari SF90 XX 03Ferrari SF90 XX 03Preview
Ferrari SF90 XX 09Ferrari SF90 XX 09Preview
Ferrari SF90 XX 08Ferrari SF90 XX 08Preview
Ferrari SF90 XX 01Ferrari SF90 XX 01Preview
פרארי SF90 XXפרארי SF90 XXPreview
Ferrari SF90 XX 10Ferrari SF90 XX 10Preview



פרארי תייצר 799 יחידות מה-SF90 XX בגרסת הסטראדלה ועוד 599 יחידות מגרסת הספיידר, מה שיהפוך אותן לנדירות יותר מאשר ה-SF90 הרגילות שיצורן לא מוגבל בכמות. תג המחיר לא פורסם אך הוא אמור להיות גבוה משמעותית מסתם SF90 סטראדלה שמחירה מתחיל בכחצי מיליון דולר לפני תוספות.

SF90 XX סטראדלה SF90 XX ספיידר פרארי פרארי SF90 פרארי SF90 XX
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
בחזרה למסלול: ק.ט.מ 990 RC R נחשף

בחזרה למסלול: ק.ט.מ 990 RC R נחשף

מוטוקרוס האומות: הישג היסטורי לנבחרת הישראלית

מוטוקרוס האומות: הישג היסטורי לנבחרת הישראלית

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד