לפני כשני עשורים הוצגה פרארי FXX כגרסה מוגבלת, מוקצנת וממוקדת מסלול אך עדין חוקית לכביש על בסיס פרארי אנזו. הקונספט של ה-FXX הביא את פרארי לייצר במהלך השנים עוד דגמים תחת תוכנית XX, כשהמטרה הייתה להציע ללקוחות נבחרים את אותו מתכון של גרסאות משודרגות לשימושי מסלול, או באופן לא רשמי, למכור להם מכונית מוכרת בשינויים קלים במהדורה מוגבלת ויקרה יותר.
כעת מצטרף לשושלת ה-XX דגם חדש במשפחה על בסיס ה-SF90, מכונית העל ההיברידית-נטענת של פרארי אשר הוצגה בשנת 2019 לציון 90 שנה לסקודריה פרארי, קבוצת המרוצים הרשמית של היצרנית ממראנלו. פרארי SF90 XX מגיעה שמונה שנים לאחר ה-FXX K, הדגם האחרון במשפחה שנבנה על בסיס הלה-פרארי.
כפי שנעשה בעבר, גם פרארי SF90 XX שתוצע בגרסת סטרדאלה סגורה או ספיידר עם גג קשיח פריק קיבלה שינויים עיצוביים קלים ובעיקר תוספות לשיפור היעילות האווירודינמית וכוח ההצמדה במהירויות גבוהות. כך למשל ישנם צמד פתחים נוסף בחיפוי הקדמי המוספים כוח הצמדה של 45 ק”ג נוספים ב-250 קמ”ש, תריסים להסטת האוויר ושיפור הצמדת החרטום, פתחים אוורור שונים מעל כיסוי המנוע, שלושה חרירים בכל צד מעל כל כנף בית גלגל מלפנים ומאחור וכנף אחורית קבוע ובולטת בזנב.
יחידת ההנעה ההיברידית תמשיך לשלב בין מנוע V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטר לשלושה מנועים חשמליים, אחד צמוד למנוע הבנזין ומניע יחד איתו את הגלגלים האחוריים וצמד מנועים האחראי על הנעת הגלגלים הקדמיים לפי הצורך. הספק מנוע ה-V8 נותר עלה ב-20 כ”ס ועומד כעת על 800 כ”ס המתקבלים ב-7,900 סל”ד יחד עם 82 קג”מ ב-6,250 סל”ד. גם ההספק המשולב של המנועים החשמליים תוגבר קלות ועלה ל-230 כ”ס, כשבסך הכל תוספת של 30 כ”ס לעומת ה-SF90 המוכרת והספק משולב של 1,030 כ”ס. קיבולת הסוללה נותרה ללא שינוי ועומדת על 7.9 קוט”ש שמעבר לתגבור הכוח בעת הצורך יכולה להספיק גם ל-25 ק”מ של נסיעה חשמלית מלאה במהירות של עד 135 קמ”ש.
תיבת ההילוכים כפולת המצמדים בעלת שמונה יחסי העברה עברה מסכת שיפורים כדי לאפשר החלפות הילוכים יעילות יותר. התוצאה היא שיפור של 0.2 שניה בתאוצה ל-100 קמ”ש האורכת כעת 2.3 שניות, כאשר התאוצה ל-200 קמ”A בדגם הסטרדאלה התקצרה בשיעור דומה ל-6.5 שניות. התוספות האווירודנמיות הובילו לירידה במהירות המרבית מ-340 ל-320 קמ”ש.
פרארי תייצר 799 יחידות מה-SF90 XX בגרסת הסטראדלה ועוד 599 יחידות מגרסת הספיידר, מה שיהפוך אותן לנדירות יותר מאשר ה-SF90 הרגילות שיצורן לא מוגבל בכמות. תג המחיר לא פורסם אך הוא אמור להיות גבוה משמעותית מסתם SF90 סטראדלה שמחירה מתחיל בכחצי מיליון דולר לפני תוספות.