אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40
ראשי » גריד » פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40
פרארי SC40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

חטיבת הפרוייקטים המיוחדים של פרארי מציגה יצירה חד-פעמית נוספת, הפעם כזו שעוצבה תוך מחווה ל-F40 המיתולוגית על בסיס ה-296 המודרנית

אופיר דואק 20/10/2025 צלם: יצרן

כסף יכול כידוע יכול לקנות חלומות, ופרארי היא חלום שאנשים רבים בוחרים להגשים כשיש להם כסף. פרארי F40 היא אחת מהחלומות המוטוריים המככבים בדמיונם של חובבי רכב רבים, וככל שעובר הזמן החלום הזה הופך להיות יקר יותר להשגה. זה לא המקרה של הלקוח שעומד מאחורי היצירה האחרונה שמגיעה ממחלקת הפרויקטים המיוחדים של פרארי. אותה מחלקה שאחראית בשנים האחרונות לכמה וכמה יצירות חד פעמיות שנבנו בהתאם לגחמות והרצונות של לקוחות פרארי הנאמנים והמבוססים ביותר.

הפרויקט החדש מכונה SC40 והוא נוצר כמחווה לפרארי F40 עבור הלקוח האלמוני והעשיר שרצה מכונית פרארי מודרנית עם עיצוב שהוא מחווה למכונית העל האייקונית משנות ה-80. הבסיס ליצירה הוא ה-296 GTS עליה נבנה המרכב החדש מסיבי הפחמן שעוצב מחדש תוך ניסיון לשלב אלמנטים מעיצובה של ה-F40. לא משימה קלה שכן ה-F40 עוצבה בעידן של זוויות חדות ומשטחים ישרים ואילו ה-296 היא בעלת גוף מקומר ומפוסל לעילא.

לנו קשה לגבש דעה סופית עם העיצוב מוצלח או טיפה מופרך. החזית למשל דווקא נראית מצוין, כאשר מעצבי פרארי הצילו ליצור חרום מחודד בהשראת המקור עם מעין חיפויים כהים המסוככם על יחידות התאורה ויוצרים למראה עין את המראה הנקי של חרטום ה-F40 כשהפנים הנשלפים היו מקופלים פנימה.


מצד שני, הניסיון לשלב ספויילר אחורי מובנה וזקוף, שהוא סימן ההיכר של ה-F40, כחלק מפאנל אחד גדול המתרומם וחושף את מערכת ההנעה נראה מזוויות מסוימות כמו הלבשה שלא ממש מתחברת לשאר קווי הגוף המפוסלים שהם ירושה מה-296. ביננו, גם הצבע הלבן/כסוף לא ממש עושה חסד עם קווי המכונית. בכל זאת, אם כבר F40 אז היא חייבת להיות באדום פרארי. לא שזה באמת משנה כיוון שהמכונית הזו היא חד-פעמית ונוצרה כדי לקלוע במדויק לטעם של מי שהזמין אותה.

לצד זאת, אי אפשר שלא להעריך ולהתרשם מהירידה המדוקדקת לפרטים והניסיון לשחזר עוד אלמנטים מהמקור, כמו למשל חיפוי הפלסטיק המושחר מעל המנוע המרכזי, פתח התדלוק מאלומיניום או ההטבעה של השם SC40 בדופן הספויילר האחורי בדיוק כמו ב-F40. לא פלא שלקח להם שנתיים לייצר את המכונית הזו. מעבר להשקעה העיצובית, כמו גם להתאמות שנעשו בתא הנוסעים כדי להעניק מראה ותחושה ייחודיים, לא נעשו שינויים מכאנים מהותיים. יחידת ההנעה ההיברידית שנלקחה מה-296 נותרה ללא שינוי, עם אותו מנוע V6 כפול מגדשים המספק 663 כ”ס כשבסיוע המנוע החשמלי מתקבל הספק משולב של 830 כ”ס המועברים לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שמונה יחסי העברה.

המחיר של פרארי SC40 הזו הוא כמובן לא רלוונטי כיוון שמדובר במכונית חד-פעמית שלא תיוצר בעותק נוסף כחלק עקרונות הבלעדיות של תכנית הפרוייקטים המיוחדים של פרארי. אתם רק יכולים להיות בטוחים שהוא גבוה בהרבה ממחירה של סתם 296 GTS, ובטח לא פחות ממחירה של פרארי F40 שעברה תהליך רסטומציה. אגב, אותו לקוח אנין לא ממהר לדהור לשקיעה עם המכוניתה חדשה שנוצרה עבורו והיא תוצג לעת עתה במוזיאון פרארי במראנלו לצד ה-F40 הקלאסית.

SC40 פרארי פרארי 296 GTS פרארי F40 פרארי SC40
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

תיור עם שיפור: ימאהה טרייסר 7 החדש בישראל

תיור עם שיפור: ימאהה טרייסר 7 החדש בישראל

באווירה נוסטלגית: ב.מ.וו M2 מקבלת מהדורת turbo

באווירה נוסטלגית: ב.מ.וו M2 מקבלת מהדורת turbo

בחזרה למסלול: ק.ט.מ 990 RC R נחשף

בחזרה למסלול: ק.ט.מ 990 RC R נחשף

מוטוקרוס האומות: הישג היסטורי לנבחרת הישראלית

מוטוקרוס האומות: הישג היסטורי לנבחרת הישראלית

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד