אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40
ראשי » חדשות » פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40
פרארי SC40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

חטיבת הפרוייקטים המיוחדים של פרארי מציגה יצירה חד-פעמית נוספת, הפעם כזו שעוצבה תוך מחווה ל-F40 המיתולוגית על בסיס ה-296 המודרנית

אופיר דואק 20/10/2025 צלם: יצרן

כסף יכול כידוע יכול לקנות חלומות, ופרארי היא חלום שאנשים רבים בוחרים להגשים כשיש להם כסף. פרארי F40 היא אחת מהחלומות המוטוריים המככבים בדמיונם של חובבי רכב רבים, וככל שעובר הזמן החלום הזה הופך להיות יקר יותר להשגה. זה לא המקרה של הלקוח שעומד מאחורי היצירה האחרונה שמגיעה ממחלקת הפרויקטים המיוחדים של פרארי. אותה מחלקה שאחראית בשנים האחרונות לכמה וכמה יצירות חד פעמיות שנבנו בהתאם לגחמות והרצונות של לקוחות פרארי הנאמנים והמבוססים ביותר.

הפרויקט החדש מכונה SC40 והוא נוצר כמחווה לפרארי F40 עבור הלקוח האלמוני והעשיר שרצה מכונית פרארי מודרנית עם עיצוב שהוא מחווה למכונית העל האייקונית משנות ה-80. הבסיס ליצירה הוא ה-296 GTS עליה נבנה המרכב החדש מסיבי הפחמן שעוצב מחדש תוך ניסיון לשלב אלמנטים מעיצובה של ה-F40. לא משימה קלה שכן ה-F40 עוצבה בעידן של זוויות חדות ומשטחים ישרים ואילו ה-296 היא בעלת גוף מקומר ומפוסל לעילא.

לנו קשה לגבש דעה סופית עם העיצוב מוצלח או טיפה מופרך. החזית למשל דווקא נראית מצוין, כאשר מעצבי פרארי הצילו ליצור חרום מחודד בהשראת המקור עם מעין חיפויים כהים המסוככם על יחידות התאורה ויוצרים למראה עין את המראה הנקי של חרטום ה-F40 כשהפנים הנשלפים היו מקופלים פנימה.


מצד שני, הניסיון לשלב ספויילר אחורי מובנה וזקוף, שהוא סימן ההיכר של ה-F40, כחלק מפאנל אחד גדול המתרומם וחושף את מערכת ההנעה נראה מזוויות מסוימות כמו הלבשה שלא ממש מתחברת לשאר קווי הגוף המפוסלים שהם ירושה מה-296. ביננו, גם הצבע הלבן/כסוף לא ממש עושה חסד עם קווי המכונית. בכל זאת, אם כבר F40 אז היא חייבת להיות באדום פרארי. לא שזה באמת משנה כיוון שהמכונית הזו היא חד-פעמית ונוצרה כדי לקלוע במדויק לטעם של מי שהזמין אותה.

לצד זאת, אי אפשר שלא להעריך ולהתרשם מהירידה המדוקדקת לפרטים והניסיון לשחזר עוד אלמנטים מהמקור, כמו למשל חיפוי הפלסטיק המושחר מעל המנוע המרכזי, פתח התדלוק מאלומיניום או ההטבעה של השם SC40 בדופן הספויילר האחורי בדיוק כמו ב-F40. לא פלא שלקח להם שנתיים לייצר את המכונית הזו. מעבר להשקעה העיצובית, כמו גם להתאמות שנעשו בתא הנוסעים כדי להעניק מראה ותחושה ייחודיים, לא נעשו שינויים מכאנים מהותיים. יחידת ההנעה ההיברידית שנלקחה מה-296 נותרה ללא שינוי, עם אותו מנוע V6 כפול מגדשים המספק 663 כ”ס כשבסיוע המנוע החשמלי מתקבל הספק משולב של 830 כ”ס המועברים לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שמונה יחסי העברה.

המחיר של פרארי SC40 הזו הוא כמובן לא רלוונטי כיוון שמדובר במכונית חד-פעמית שלא תיוצר בעותק נוסף כחלק עקרונות הבלעדיות של תכנית הפרוייקטים המיוחדים של פרארי. אתם רק יכולים להיות בטוחים שהוא גבוה בהרבה ממחירה של סתם 296 GTS, ובטח לא פחות ממחירה של פרארי F40 שעברה תהליך רסטומציה. אגב, אותו לקוח אנין לא ממהר לדהור לשקיעה עם המכוניתה חדשה שנוצרה עבורו והיא תוצג לעת עתה במוזיאון פרארי במראנלו לצד ה-F40 הקלאסית.

SC40 פרארי פרארי 296 GTS פרארי F40 פרארי SC40
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

הפורשה החזקה בהיסטוריה: הקאיין החשמלי נחשף עם יותר מ-1,100 כ”ס

הפורשה החזקה בהיסטוריה: הקאיין החשמלי נחשף עם יותר מ-1,100 כ”ס

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד