אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פרארי FXX-K EVO – הרבה יותר מסתם אוויר
ראשי » חדשות » פרארי FXX-K EVO – הרבה יותר מסתם אוויר
פרארי FXX-K EVO

פרארי FXX-K EVO – הרבה יותר מסתם אוויר

פרארי השתמשה בכל טריק מוכר כדי להצמיד את ה-FXX-K לקרקע

בן חסון 30/10/2017

פרארי FXX-K, המכונית שבעזרתה פרארי מביאה את הלה-פרארי למיצוי מוחלט של הפוטנציאל שטמון בה, זוכה לגרסה חדשה וקיצונית עוד יותר – פרארי FXX-K EVO. ה-EVO, באופן שלא מתיישב עם משנתו של מייסד החברה המנוח, מתמקדת בעיקר בניהול אוויר חכם כדי להוסיף עוד המון יכולת למכונית שגם ככה לא בטוח שהיה חסר לה משהו.

נתחיל מהשורה התחתונה – היא מייצרת 23% כוח הצמדה יותר(!) מה-FXX-K , שבעצמה הציגה שיפור של כ-50% ביחס ללה-פרארי “רגילה”. 640 ק”ג של כוח הצמדה דוחפים אותה לקרקע ב-200 קמ”ש, 830 ק”ג במהירות המרבית (לא נמסר נתון). אלה מספרים שנמצאים קרוב מאוד למה שמייצרות מכוניות מרוץ מקטגוריית ה-GT3. אז איך היא עושה את זה?

פרארי השתמשו בכל מה שהם יודעים כדי לנהל את האוויר בצורה חכמה יותר. הכנף האחורית הקבועה החדשה היא הדבר הראשון שבולט לעין (אבל ממש לא היחיד). הכנף כפולת השפה תוכננה כדי לעבוד בתיאום עם הכנף הקטנה המתכווננת. בפרארי טוענים כי השלם גדול מסך חלקיו וכוח ההצמדה המתקבל משתי הכנפיים גדול מאשר התרומה המשוערת של כל כנף בנפרד.

פרארי FXX-K EVO
מנהלת אוויר. היא יכולה לעשות מזה מקצוע

 


לכך מצטרף הסנפיר האורכי עליו משובצים מייצרי מערבולות שתורמים ליציבות ומכינים את האוויר לקראת המעבר בצמד הכנפיים. כל המבנה הזה בחלק האחורי של המכונית תורם לתוספת של 10% בכוח ההצמדה.

גם הפגוש האחורי עודכן – הפתחים בצדדים הוגדלו כדי לאפשר זרימת אוויר טובה יותר לעבר הדפיוזר – דבר שהוביל לשיפור של 5% בהצמדה הכוללת. מקדימה תמצאו פגוש מעודכן שכולל צמד כנפונים חדש בכל צד וספליטר שעוצב מחדש. גם בתחתית המרכב נעשו שינויים (פרארי מדברת בעיקר על מייצרי מערבולות חדשים) שהגבירו את “אפקט הקרקע” בכ-30% ביחס לחלקים המקבילים של ה-FXX-K ה”פשוטה”.

פרארי FXX-K EVO
הפתחים בפגוש הורחבו, כנף אחורית חדשה ועוד אינספור שינויים ממוקדי אווירודינמיקה

 

התוצאה הסופית, כאמור, היא שיפור דרמטי בנתונים. כדי לתמוך בתוספת ההצמדה הזו פרארי דאגה לכייל את המתלים מחדש. גם בתא הנוסעים תמצאו גם כמה שינויים כמו גלגל הגה חדש שמספק שליטה רחבה וטובה יותר על מאפייני המכונית או מסך חדש וגדול יותר למצלמת הנסיעה לאחור.

בצד ההנעה לא נעשו שינויים – זו עדיין היחידה ההיברידית שמקורה בלה- פרארי המפיק כאן 1035 כ”ס (כ-850 כ”ס ממנוע הבנזין ו-190 כ”ס מהמנוע החשמלי). בדומה לעבר, נתוני הביצועים לא נמסרו.

פרארי FXX-K EVO
כל כך הרבה כוח הצמדה שפרארי נאלצה לכייל את המתלים מחדש

 

פרארי FXX-K EVO אינה בעלת רישוי לכביש הציבורי וניתן לנהוג בה רק במסלול. היא תיוצר במספר עותקים מוגבל אבל בשלב זה פרארי לא נוקבת במספר. אבל אל תהיו מודאגים, אם ברשותכם פרארי FXX-K “רגילה” תוכלו לבקש מפרארי להרכיב עליה את אותם עזרים אווירודינאמיים בעלות (כנראה אסטרונומית) לא ידועה.

פרארי FXX-K EVO

פרארי FXX-K EVO
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד