אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פרארי FXX-K EVO – הרבה יותר מסתם אוויר
ראשי » חדשות » פרארי FXX-K EVO – הרבה יותר מסתם אוויר
פרארי FXX-K EVO

פרארי FXX-K EVO – הרבה יותר מסתם אוויר

פרארי השתמשה בכל טריק מוכר כדי להצמיד את ה-FXX-K לקרקע

בן חסון 30/10/2017

פרארי FXX-K, המכונית שבעזרתה פרארי מביאה את הלה-פרארי למיצוי מוחלט של הפוטנציאל שטמון בה, זוכה לגרסה חדשה וקיצונית עוד יותר – פרארי FXX-K EVO. ה-EVO, באופן שלא מתיישב עם משנתו של מייסד החברה המנוח, מתמקדת בעיקר בניהול אוויר חכם כדי להוסיף עוד המון יכולת למכונית שגם ככה לא בטוח שהיה חסר לה משהו.

נתחיל מהשורה התחתונה – היא מייצרת 23% כוח הצמדה יותר(!) מה-FXX-K , שבעצמה הציגה שיפור של כ-50% ביחס ללה-פרארי “רגילה”. 640 ק”ג של כוח הצמדה דוחפים אותה לקרקע ב-200 קמ”ש, 830 ק”ג במהירות המרבית (לא נמסר נתון). אלה מספרים שנמצאים קרוב מאוד למה שמייצרות מכוניות מרוץ מקטגוריית ה-GT3. אז איך היא עושה את זה?

פרארי השתמשו בכל מה שהם יודעים כדי לנהל את האוויר בצורה חכמה יותר. הכנף האחורית הקבועה החדשה היא הדבר הראשון שבולט לעין (אבל ממש לא היחיד). הכנף כפולת השפה תוכננה כדי לעבוד בתיאום עם הכנף הקטנה המתכווננת. בפרארי טוענים כי השלם גדול מסך חלקיו וכוח ההצמדה המתקבל משתי הכנפיים גדול מאשר התרומה המשוערת של כל כנף בנפרד.

פרארי FXX-K EVO
מנהלת אוויר. היא יכולה לעשות מזה מקצוע

 


לכך מצטרף הסנפיר האורכי עליו משובצים מייצרי מערבולות שתורמים ליציבות ומכינים את האוויר לקראת המעבר בצמד הכנפיים. כל המבנה הזה בחלק האחורי של המכונית תורם לתוספת של 10% בכוח ההצמדה.

גם הפגוש האחורי עודכן – הפתחים בצדדים הוגדלו כדי לאפשר זרימת אוויר טובה יותר לעבר הדפיוזר – דבר שהוביל לשיפור של 5% בהצמדה הכוללת. מקדימה תמצאו פגוש מעודכן שכולל צמד כנפונים חדש בכל צד וספליטר שעוצב מחדש. גם בתחתית המרכב נעשו שינויים (פרארי מדברת בעיקר על מייצרי מערבולות חדשים) שהגבירו את “אפקט הקרקע” בכ-30% ביחס לחלקים המקבילים של ה-FXX-K ה”פשוטה”.

פרארי FXX-K EVO
הפתחים בפגוש הורחבו, כנף אחורית חדשה ועוד אינספור שינויים ממוקדי אווירודינמיקה

 

התוצאה הסופית, כאמור, היא שיפור דרמטי בנתונים. כדי לתמוך בתוספת ההצמדה הזו פרארי דאגה לכייל את המתלים מחדש. גם בתא הנוסעים תמצאו גם כמה שינויים כמו גלגל הגה חדש שמספק שליטה רחבה וטובה יותר על מאפייני המכונית או מסך חדש וגדול יותר למצלמת הנסיעה לאחור.

בצד ההנעה לא נעשו שינויים – זו עדיין היחידה ההיברידית שמקורה בלה- פרארי המפיק כאן 1035 כ”ס (כ-850 כ”ס ממנוע הבנזין ו-190 כ”ס מהמנוע החשמלי). בדומה לעבר, נתוני הביצועים לא נמסרו.

פרארי FXX-K EVO
כל כך הרבה כוח הצמדה שפרארי נאלצה לכייל את המתלים מחדש

 

פרארי FXX-K EVO אינה בעלת רישוי לכביש הציבורי וניתן לנהוג בה רק במסלול. היא תיוצר במספר עותקים מוגבל אבל בשלב זה פרארי לא נוקבת במספר. אבל אל תהיו מודאגים, אם ברשותכם פרארי FXX-K “רגילה” תוכלו לבקש מפרארי להרכיב עליה את אותם עזרים אווירודינאמיים בעלות (כנראה אסטרונומית) לא ידועה.

פרארי FXX-K EVO

פרארי FXX-K EVO
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד